כבר שבוע שהאוטובוסים הנוסעים בציר המרכזי של רחוב בן-גוריון בגבול רמת גן ובני ברק נאלצים לעשות סיבובים במקום לנסוע ברחוב. התוצאה היא שזמן הנסיעה מתארך עוד ועוד, בלי שהזכרנו את הפקקים שהדבר גורם בכל האזור, שכולל את ציר ז'בוטינסקי ורחוב אבא הילל - הצירים המקשרים בין איילון ובין כביש 4, ואחד האזורים הכי פקוקים גם כך.

הסיבה לכך היא הטיל שנפל לפני כשבוע ויומיים ברחוב וגרם לפציעתם של 5 אנשים, ולהרס רב למבנים ולכביש. בעקבות הערכת מצב אז, הוחלט בעיריית רמת גן ועיריית בני ברק החולקות את הרחוב משני צדדיו, כי בשלב זה ציר בן-גוריון, במקטע שבין צומת הצלע/הירקון לרחוב ז׳בוטינסקי, יישאר סגור בשני כיווני הנסיעה.

אלא ששבוע עבר ועומסי התנועה באזור נהיו בלתי נסבלים. "בהחלט מרגישים ירידה בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית", מאשר נהג אוטובוס ששוחחנו עימו. "במקום לנסוע במסלול שעובר על רחוב בן-גוריון, אנחנו נאלצים לעשות סיבובים, מה שכמובן מאריך את הנסיעה ואין לנו יכולות אפילו לדעת בכמה. התוצאה היא שהמון נוסעים קבועים שלי מעדיפים לקחת רכב פרטי לעבודה מה שיוצר עוד יותר עומס ופקקים".

מתי ייפתח הציר לתנועה? זאת שאלה טובה. בעיריית רמת גן מתעקשים שמבחינתם הכביש ערוך ומוכן לפתיחה, לפחות בצד שלהם, אבל הבעיה היא עיריית בני ברק שלא דואגת לבטיחות הצד שלה - ולכן כל פתיחת הציר מתעכבת: "המשטרה החליטה כי בשלב זה ציר בן-גוריון, במקטע שבין צומת הצלע/הירקון לרחוב ז׳בוטינסקי, יישאר סגור ככל הנראה, בשני כיווני הנסיעה, זאת בשל הסכנה לנפילת זכוכיות וחלקי הרס מהמגדל בצד של בני ברק", נמסר לנו. "להבנתכם, הצד של רמת גן מבחינת העירייה ערוך ומוכן לפתיחה. עם זאת, בצד של בני ברק מתבצעות שורה של פעולות כדוגמת הסרת חלונות זכוכית, המהווים לדעת המשטרה סכנה לציבור. מדובר בהחלטה בסמכות המשטרה בלבד ועל כן, לעירייה אין יכולת לפתוח עצמאית את הציר. אם יהיו שינויים בהסדרי התנועה בציר, גם לפני המועד שצוין, נעדכן".

כשפנינו לעיריית בני ברק הם הביעו פליאה מדוע אנחנו פונים אליהם, ואמרו שהם לא הגורם המעכב, אלא החברות שאחראיות לתחזוקת המבנים שנפגעו: "סגירת ציר התנועה הינה בהתאם להנחיות משטרת ישראל כתוצאה מסכנת נפילת לוחות זכוכית במגדל סמוך שנפגע. עיריית בני ברק פעלה החל מרגעי הפגיעה לניקוי מפגעים ולהסרת סכנות במרחב הציבורי. המבנים שנפגעו בתחומי העיר אינם בסכנת הריסה אלא מחשש נפילת לוחות וסכנת חיים. בהתאם לחוק, פעילות הסרת לוחות הזכוכית נעשית על ידי הנהלת הנכסים שנפגעו ובכפוף לתנאי מזג האוויר. עיריית בני ברק פועלת בכל דרך מול בעלי הנכסים להאיץ את הטיפול ככל האפשר והיא דוחקת בהם להשלים את הנדרש לצורך קבלת אישור הנדסי בהקדם על הסרת הסיכונים".

בכל מקרה, עד לפתיחתו של הציר במועד בלתי ידוע, לא תתאפשר תנועת כלי רכב מכל סוג שהוא. העיריות מזמינות את הציבור להתעדכן במפת העומס והשינויים בתחבורה הציבורית ו"מבטיחות לעדכן", כשיהיה על מה.