פרסום ראשון: משרד התקשורת הטיל אתמול (רביעי) קנס כבד בסך כ-6 מיליון שקלים על חברת התקשורת והכבלים הוט לאחר שלטענתו היא לא נתנה שירות באזור הפריפריה. במקביל, גם הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס בסך 2 מיליון שקלים לאחר שקיבלה פניות מלקוחות על כך שלא נותקו מהשירות, בניגוד לחוק.
משרד התקשורת עושה מאמצים בתקופה האחרונה לפרוס תשתיות אינטרנט ציבוריות בכל רחבי הארץ, ולמרות שכבר הזהיר בעבר את הוט – לטענתם, החברה לא פרסה תשתיות ביותר מ-220 ערים ברחבי הארץ, בעיקר באזור הפריפריה. בשל ההפרה החמורה, הטיל המשרד עיצום כספי על החברה בסך 5,700,000 שקלים.
קנס נוסף הגיע מהרשות להגנת הצרכן, לאחר שקיבלה פניות מלקוחות חברת הוט. לפי החוק, אם לקוח מעוניין להתנתק – יש לחברה 3 ימי עסקים לעשות זאת. עם זאת, מהתלונות שהגיעו לרשות עולה כי לפעמים נדרשו יותר מ-7 חודשים עד שהוט ניתקה את הלקוחות שהודיעו על כוונתם להתנתק – ואף המשיכה לגבות תשלום על אותה התקופה. לכן, בכוונת הרשות לקנוס את החברה בסך 2,100,000 שקלים.
תגובת חברת הוט: "הוט מספקת את שירותיה בכל רחבי הארץ על גבי רשת סיבים אופטיים, כבלים או בטכנולוגיות מתקדמות אחרות. באשר לכוונה להטיל עיצום כספי טרם התקבלה החלטה והנושא בבחינה".