יזמים ויזמיות מצליחים פשוט יודעים איפה לשים את הכסף: לפני מספר שנים, החליטה יסמין לוקץ' מהכרישים, ביחד עם כריש נוסף, אורן דוברונסקי ומשקיע האנג'ל זוהר גילון, להשקיע בחברת אנבלה – סטארטאפ שמנסה לשבש את שוק משאבות החלב העולמי. כשהתחילו את הגיוס בחודש שעבר, הצליחו הכרישים לקבל בתוך כמה שעות בלבד השקעות של מיליון שקלים דרך הפלטפורמה לגיוס כספים אקזיט ואלי, ממשקיעים שמאמינים בסטארטאפ. לוקץ' ודוברונסקי, אגב, השקיעו בחברה כ-5 מיליון שקלים.
יעד הגיוס המקסימלי בפלטפורמה היה כמעט 22 מיליון שקל, ואילו יעד הגיוס המינימלי – חמישה מיליון שקלים. עכשיו, מתברר, החברה הכתה לחלוטין את הציפיות. בתוך פחות משבועיים גייסה החברה 7 מיליון שקל, ונכון לעכשיו עברה אנבלה את יעד הגיוס הראשון שהציבה לעצמה ב-88%, וגייסה 9 מיליון שקלים בפלטפורמה. 657 משקיעים החליטו שאנבלה היא חברה שתעשה שינוי דרמטי בשוק, ועתידה להכניס להם הרבה כסף. הם כנראה לא מאוד טועים. שווי החברה מוערך נכון להיום ב-100 מיליון שקל, ואילו שוק משאבות החלב והאביזרים הנלווים צפוי להגיע ל-9 מיליארד דולר עד 2030. 52% ממנו מרוכז בצפון אמריקה, ו-23% באירופה.
ההשקעה המשתלמת של התכנית
חברת אנבלה הוקמה על ידי בני הזוג בני הזוג מאשה וסניה ולדברג, שפיתחו את הפטנט הייחודי שלה. המוצר המרכזי הוא משאבת חלב בעלת מנגנון ייחודי המדמה את פעולת הגל של לשון התינוק בזמן ההנקה, ומאפשר חווית שאיבה נעימה ויעילה יותר, כמה שיותר דומה להנקה. ניסויים קליניים הראו שאנבלה שואבת פי 1.5 יותר חלב מאשר המשאבה הטובה בשוק, לכן לא פלא שיש סביבה כזה הייפ.
בשנה שעברה, הזמינו בישראל מוצרי אנבלה בשווי של כמיליון דולר, ונמכרו מעל 5,500 יחידות. החברה השיקה את המוצרים שלה – משאבות הנקה מסוגים שונים ושלל אביזרים נלווים – ברחבי ארצות הברית כבר בינואר 2024, והם משווקים דרך אתר החברה במכירה ישירה. ביוני האחרון, החלה החברה למכור את המוצרים גם באמזון, ובקרוב הם גם יועלו בחנות המתנות ליולדות של אמזון, החנות הגדולה מסוגה בארה"ב.
החברה גם נמצאת במשא ומתן על הסכם הפצה עם חברת בייביליסט, שמחזיקה ב-50% מרשימות המתנות ליולדות בארה"ב, ובמקביל, היא מתכוננת להשקה גם בגרמניה ובריטניה, ובהמשך גם באוסטרליה וברחבי אסיה. הפטנט המרכזי של החברה אושר גם בסין, זאת לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי. גם בישראל החברה
אנבלה נחשפה לראשונה בתכנית הכרישים, והוכתרה על ידי הפקת התכנית בתור "ההשקעה המשתלמת של התכנית" לאחר שלוקץ' ודוברונסקי החליטו להשקיע בה. "באנו לעשות שינוי. המיילים המרגשים של אימהות שמשתפות שבזכות הטכנולוגיה שלנו מצליחות להניק ובגדול, שווה הכל", אמרה אז לוקץ'.
"אנחנו גאים להביא בשורה שמייצרת שינוי אמיתי ומטיבה עם האימהות", מוסיף אורי יפה, מנכ"ל אנבלה וממייסדי החברה. "אנבלה נוסדה ממצוקה אמיתית שחוותה מאשה על בשרה, ומאז הפעילות והטכנולוגיה שלנו רואה תמיד את הצרכים של האימהות. לחברה צוות שיווק ומכירות בארצות הברית ואנחנו בתהליכי התרחבות למדינות נוספות. אני מודה למשקיעים שנתנו אמון בחברה, סבב הגיוס הזה הוא הבעת אמון אדירה".