רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024, המלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות וגידול ברווחים.
ההכנסות של הרשת ברבעון השלישי של שנת 2024 צמחו בכ-4.7% לכ-1.96 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.87 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-3.28% וזאת למרות ירידה בהיקף המכירות בסניפי הרשת באזורי גבול העימות בצפון ובדרום הארץ בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
הדו"ח הוסיף והתייחס למלחמה וציין כי נרשמה ירידה יזומה בפעילות האינטרנט של החברה עקב מחסור זמני בכוח אדם המלקט ומפיץ את הזמנות האינטרנט. בנוסף צוינו קשרי המסחר עם טורקיה, ובדו"ח נכתב כי למרות התערערות היחסים, אין השפעה מהותית על תוצאות החברה מאחר וייבוא המלאי מטורקיה הינו בהיקף לא מהותי ולחברה קיימות חלופות אחרות למוצרים המיובאים מטורקיה.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-458 מיליון שקל, בהשוואה לכ-410 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-23.36% לעומת כ-21.88% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור בתנאי הסחר ומשיפור הרווחיות בחברות הבנות.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.55%, בהשוואה לשיעור של כ-3.4% ברבעון המקביל אשתקד.
מתחילת השנה הסתכמו הכנסותיה של רשת רמי לוי בכ-2.1% לכ-5.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עלה בכ- 34% הנקי לסך של כ-198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-148 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרחבת סניפים ומינוי מנכ"לית משותפת
הרשת הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 58 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות) ו-5 סניפי מינימרקט שכונתיים. בנוסף, לחברה אחזקה של כ-52% ברשת גוד פארם המונה כ-63 סניפי פארם ברחבי הארץ, פעילות בשוק התקשורת הסלולרית עם כ-398,000 מנויים כמפעיל סלולארי וירטואלי, וכן הפעלת 43 בתי קפה ו-35 מרכולים באמצעו חברת קופיקס גרופ.
בכוונת הרשת לפתוח כ-30 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום. מתוכם, הרשת תפתח עוד 9 סניפים עד סוף שנת 2025.
בנוסף, בכוונת הרשת להרחיב גם את פריסת סניפי גוד פארם להם היא שותפה ולאחרונה פורסם כי לוי מתכוון לטוס בקרוב לגיאורגיה במטרה לבדוק אפשרות לפתוח חנויות במדינה בה תחום הדראגסטור לא מפותח, ובגוד פארם רואים בכך הזדמנות.
בנוסף, לראשונה, רמי לוי מוותר על הריכוזיות ומחליט למנות את ביתו של לוי, יפית אטיאס, למנכ"לית משותפת. לוי אטיאס, שמשמשת כסמנכ"לית השיווק של רשת המזון בשנים האחרונות, תנהל את הרשת לצד אביה, ובהמשך צפויה להתמנות למנכ"לית החברה הציבורית שכוללת את רשת המזון, גוד פארם וקופיקס.
קנס של מאות אלפי שקלים על הפרה
בד בבד עם פרסום הדו"ח הרבעוני, פרסמה הבוקר הרשות להגנת הצרכן כי היא מתכוונת לקנוס את רשת החנויות , ובכוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 843,597 שקלים בגין הפרות צרכניות שונות.
בדו"ח של הרשות נכתב כי בעוד שהחברה מוכרת מגוון מוצרי מזון וצריכה ומפעילה סניפים רבים בפריסה ארצית לצרכן הפרטי, היא מפעילה סניף בפורמט סיטונאי בשם "רמי לוי עסקים צפון", ולכן כביכול אינו מחויב ברגולציה של שילוט הצגת מחיר לצרכן, מחיר כולל מע"מ, שילוט המגלה לצרכן את רשימת מוצרי המזון בפיקוח לגבי חלק מהמוצרים ועוד.
טענת הרשות כי למרות שהסניף המיועד למכירה לסיטונאים- הוא למעשה פתוח לכל דורש, לרבות לצרכנים פרטיים. "מדובר בהפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן, הפוגעות באופן ישיר בזכות הבסיסית של הצרכנים לקבל מידע ברור, מדויק ושקוף על המוצרים שהם רוכשים", מוסר קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. "חובת הצגת המחיר הכולל וחובת הגילוי נועדו להבטיח לצרכן יכולת להשוות מחירים ולקבל החלטות צרכניות מושכלות. הרשות תפעל בנחישות מול כל גורם שאינו עומד בחובותיו ופוגע בזכויות הצרכן."
יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.