אין דבר שמחבר בין אנשים (לפחות רובם) מתחרויות ספורט, ובעיקר כדורגל, ובפרט מונדיאל. ויש לא מעט חברות שהשכילו להבין זאת ובמקום לטרוח על ימי גיבוש מאולצים פשוט הציבו מקרן במטבח והחלו להקרין את משחקי גביע העולם (פלוס פיצוחים, בירות וגם פרסים). בינתיים זה מצליח. איך לא? הנה חמש חברות כאלה.
Payoneer: "תחושה שהארגון רואה אותך וזוכר שיש לך צרכים מעבר לעבודה"
החברה מספקת פתרונות תשלום במסחר דיגיטלי עבור למעלה מ-5 מיליון בעלי עסקים בעולם.
לכבוד המונדיאל, הקפטריה של משרדי החברה הותאמה לחודש המשחקים הקרוב, ולאורך יום העבודה מוקרנים בה שלושה משחקים הנערכים במהלך שעות העבודה.
"אנחנו מסתכלים על מכלול הצרכים הרחב של העובדים שלנו, בהבנה והכרה תמידית כי לצד העובדה שהם עובדים בחברה, הם קודם כל בני אדם ויש להם רצונות וצרכים מעבר לפן המקצועי", אומרת מנהלת משאבי האנוש תמר לידור, "בסופו של דבר, עבודה עם משמעות ותחושה שהארגון רואה אותך וזוכר שיש לך צרכים מעבר לעבודה מחזקות את השייכות של העובדים לחברה ומשמרות אותם לטווח ארוך. כל עובד ועובדת מחליטים בעצמם לאילו משחקים יגיעו לצפות. אנחנו סומכים עליהם שיפעלו באופן מושכל תוך שמירה על תפוקה מקצועית גבוהה. כמו כן, בחברה עובדים מ-25 מדינות שונות, כ-1,200 מהם בישראל. גם בעת הצפייה במשחקים וגם במסדרונות, הדגלים והשפות השונות עוטפים אותנו והם חלק בלתי נפרד מהיותנו חברה בינלאומית".
"אני חושב שזו יוזמה יוצאת מן הכלל, שוברת שגרה ותורמת לגיבוש", מוסיף לאון המוביץ׳, מנהל מערכות בחברה, "כשרוצים אפשר לשלב הכול. העובדה שכמה משחקים מוקרנים מדי יום מאפשרת לי למצוא את הזמן הטוב ביותר שבו אוכל להגיע לצפות, בהתאם למשימות ולפגישות שיש לי לאורך היום. בגלל שהחברה עובדת היברידית, אנחנו קובעים מראש כמה עובדים יום שבו נגיע לעבוד מהמשרד, צופים במשחקים ונהנים מפופקורן איכותי ונשנושים".
HUB security: "כשאתה מצליח לשלב בין פנאי לעבודה אתה מרגיש שפיצחת פה משהו"
חברת אבטחת הסייבר האב סיקיוריטי מקרינה במשרדי החברה מדי יום משחק אחד לרווחת העובדים. כמו כן, החברה מובילה בקרב עובדיה תחרות ניחושים על תוצאות המונדיאל. יש כ-50 משתתפים מהחברה, גברים ונשים, בישראל ובעולם, כאלה שמבינים בכדורגל וכאלה שבכלל בכלל לא (אחד מהם הוא ממובילי הטבלה). מי שינצח בתחרות בסוף המונדיאל וינחש הכי הרבה זוכים, את המנצחת ואת מלך השערים – יקבל פרס סמלי.
"המונדיאל הוא אירוע בינלאומי מרגש שמחבר מדינות ואנשים. חוויה ספורטיבית אבל יותר מזה אנושית של תחרות ספורטיבית וגאווה לאומית", אומרת איילת ביתן, Chief of Staff ב-HUB security, " מיד התעוררו לא מעט יוזמות של העובדים שאימצנו בשתי ידיים. העובדים שמחים ומשולהבים מהמשחקים, וזה כיף שאפשר להעביר את החגיגיות והתחרותיות הבריאה אל תוך יום העבודה. לאט לאט גם מי שלא מתעניינים מתרגשים כשנכנס איזה גול מפתיע".
"זה כיף שלראות מונדיאל הופך לחלק מיום העבודה בלי להפריע לסדר היום", מוסיף אריאל גושן, PMO, "זה לא מפריע לי להשלים את המשימות, להפך, אפילו יותר קל ליצור הפסקות שמוכוונות לדבר הזה. כשאתה מבין שהצלחת לשלב בין הפנאי לעבודה אתה באמת מרגיש שפיצחת פה משהו".
NEEMA: "תמיד חשוב לתת מקום לאסקפיזם ולשבור את השגרה"
חברת הפינטק מספקת שירות חשבון דיגיטלי מתקדם ללקוחותיה ומאפשרת פתרון להתנהלות כלכלית חופשית בישראל, ללא צורך בחשבון בנק.
"מונדיאל מחבר בין העובדים, בין חובבי ומביני כדורגל הגדולים ובין אלה שרק שמעו על השם מסי", אומרת מנהלת משאבי האנוש דנית בר-סלע, "את המונדיאל השנה פתחנו עם תחרות בין העובדים ושלושת המקומות הראשונים יזכו בפרס. בעזרת התחרות אנחנו מאפשרים לייצר שיח מחבר בין העובדים. חוויית עובד במקום עבודה היא מכלול של אירועים וחוויות, ולכן תמיד חשוב לתת מקום לאסקפיזם ולשבור את השגרה כשמתאפשר. מעבר לתחרות, אנו מקרינים את משחק שמינית הגמר במשרד, המשרד יהפוך לסביבה שמדמה בר - אוכל, פיצוחים, בירות וכמובן מקרן. המטרה היא לייצר חוויה אמיתית של צפייה יחד עם חברים".
Bluevine: "אם המונדיאל הוא מכנה משותף לכל כך הרבה עובדים – אין פה התלבטות"
חברת הפינטק בלו יין התקינה ממיר, ומדי יום משדרים במשרד את כל המשחקים. הם מאפשרים לכל העובדים שרוצים להגיע ולראות את המשחקים בחלל הראשי של המטבח.
"אני אוהב את המונדיאל וממש מצפה לו. כשראיתי שרוב המשחקים הם במהלך יום עבודה, התבאסתי שלא אוכל לראות את המשחקים על מסך גדול, ושאולי בכלל אפסיד אותם", מספר טל טוק, מפתח Full Stack, "כשגיליתי שהחליטו לשדר את כל המשחקים בחלל המרכזי במשרד ממש שמחתי. כי לא רק שהמסך גדול ויש את התנאים, אפשר לראות את המשחק עם חברים מהעבודה, ובזכות הגמישות היחסית בלו"ז שלנו, אנחנו באמת יכולים מדי פעם לראות משחק פה או שם".
"היה לנו ברור שנרים מסך ונקרין את המשחקים", אומרת רויטל קנינג, מנהלת חוויית עובדים, "המונדיאל מביא איתו הזדמנות גדולה למשהו שחשוב לנו – לחבר בין העובדים סביב דברים שחשובים להם ומעניינים אותם. בתוך הצוותים, בין צוותים, ובטח בין הסייטים השונים שלנו. זה נושא שיחה, ואם החברה נותנת לזה מקום, יש בזה משהו שמאפשר חיבור קל יותר. מעבר לזה, אנחנו רואים את המשרד כמקום שהוא יותר מחלל שנפגשים בו כדי לעבוד. זה מקום להביא את עצמנו לידי ביטוי, ותחומי העניין של העובדים הם חלק בלתי נפרד מזה. חשוב לנו לאפשר לעובדים שלנו לא לפספס דברים שחשובים להם, ואם המונדיאל הוא מכנה משותף לכל כך הרבה עובדים – אין פה התלבטות."
Hexa: "שמחים להוציא לפועל רעיונות שמגיעים מהעובדים"
בחברת הסטארט אפ הקסה מקרינים את כל המשחקים במהלך כל היום במסכים. החל מהשעה 18:00 בערב יש גם מקרן עם בירות ואוכל. נוסף לכך, יש גם תחרות לעובדים, שהזוכה מקבל כרטיס טיסה זוגי למדינה המנצחת (מקווים כמובן שזאת תהיה ברזיל או ארגנטינה).
"יש לנו אוהדי כדורגל שרופים בחברה, חבר'ה תחרותיים שאוהבים אקשן וגם כאלו שפשוט נהנים לשבת בסוף יום עבודה על בירה עם החברים למשרד. מכיוון שראינו שיש ביקוש, החלטנו להקרין את המשחקים בחצר שלנו כל יום החל מהשעה 18:00, לאפשר לאנשים לשבור שגרה ופשוט ליהנות (או להתרגז, תלוי במצב המשחק). נוסף לכך, בחרנו לתבל בתחרויות קשורות, כמו תחרות ניחושים ותחרות פוזבול בקבוצות, והזוכה יקבל כרטיס טיסה זוגי למדינה שתנצח במונדיאל, מה שבכלל מעלה את רמת האנדרנלין במשרד. הפידבקים שאנחנו מקבלים מהחבר'ה מדהימים ואנחנו תמיד שמחים להוציא לפועל רעיונות שמגיעים מהעובדים עצמם", אומרת מאי וקסלר, Head of HR ב-Hexa.
"עליתי לישראל מברזיל לפני שנתיים וזהו המונדיאל הראשון שאני חווה רחוק מהמדינה שלי", מספרת אנה גנדלר, מנהלת פיתוח עסקי תחום אמריקה הלטינית, "אני מודה שחששתי לפספס את חוויית המונדיאל, אבל פה אני עדיין מרגישה חלק מכיוון שדואגים להביא את המשחקים ואת אווירת אליפות העולם למשרד. אני מאוד שמחה ומתרגשת לעודד את ברזיל עם הקולגות שלי, וכמובן מצפה לראות את ברזיל זוכה בתואר!"