ר', תושבת תל אביב, נסעה בשבוע שעבר לחופשה משפחתית בחו"ל. היא החנתה את מכוניתה בסמוך לביתו של קרוב משפחה המתגורר ברחוב טורי הזהב שבשכונת שפירא בעיר.
"החניתי את המכונית במקום המותר לחנייה. שפת המדרכה הייתה אפורה ולא צבועה לא באדום ולא בכחול לבן", היא אומרת. "טסנו בראש שקט כשחזרנו קיבלנו בום לפנים מעיריית תל אביב".
כשחזרה משדה התעופה גילתה שמכוניתה נעלמה. במקום שבו חנתה סימנה עיריית תל אביב חניית נכה, שלא הייתה שם קודם לכן, והציבה שילוט האוסר לחנות במקום.
"היינו בהלם מזה שצבענו את המקום בחנייה נכים ויותר מזה שגררו לנו את המכונית. כשהחנינו את המכונית לא הייתה שום חניית הנכה, כשחזרנו קיבלנו דו"ח של 1,000 שקל על חניית בחניית נכים שזו שערוריה וגם לשלם דמי גרירה למגרש של העירייה בסכום של 538 שקל. שילמנו, לא הייתה לנו ברירה", סיפרה ר'.
בניגוד למקרים אחרים, לר' היה תיעוד. היא פנתה לקרוב משפחה שלה שבדק את מצלמות האבטחה וראה כיצד עובד עירייה צובע חניית נכים סביב הרכב ומתקין תמרור. מאוחר יותר מגיע פקח, ורושם דו"ח של 1,000 שקל.
"תאר לך שלא היו מצלמות אבטחה במקום? העירייה לא הייתה מאמינה לנו שקרה אירוע כזה הזוי. מזל שהמצלמות תיעדו הכול, אחרת זו היתה מילה מול מילה ולעולם לא היו מחזירים לנו את הכסף וטוענים שאנחנו משקרים. זה לא הגיוני שאדם מחנה את הרכב שלו כחוק ומגלה שפתאום הוא עברין חנייה ועוד גוררים לו סתם ככה את המכונית".
ר', פנתה לעיריית תל אביב והעבירה את התיעוד ממצלמות האבטחה כשהיא דורשת לבטל את דו"ח חנייה ודמי הגרירה. בעקבות פנייה של mako בעירייה מיהרו להבין את גודל הטעות, התנצלו וביטלו את תשלום הדוח ואת תשלום דמי הגרירה.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "מבדיקה עולה כי אכן בוצעה אכיפה שגויה. אנו מתנצלים בפני בעלי הרכב ואגף הפיקוח ייצור עימו קשר בימים הקרובים לביטול הדו"ח והחזר דמי הגרירה. נציין, כי העירייה פיתחה מערכת ממוחשבת שמטרתה למנוע טעויות דומות. ולצערנו במקרה זה נפל כשל טכנולוגי. הדבר ייבדק לעומק ויופקו לקחים בהתאם".