ביום חמישי האחרון צפה תומר מפתח ביתו ברמת השרון בשליח של חברת "מסר- הדואר הישראלי החדש" נכנס עם חבילה ענקית לחדר הפחים בבניין. תומר, שתהה מה השליח מחפש בחדר הזבל, בדק את מצלמות האבטחה. שם הוא ראה את השליח מרוקן מאות מכתבים אל פח המחזור הכחול, ועוזב את המקום.
תומר החליט לבדוק מה אותו שליח זרק, והחליט לנבור בתוך הפח. "הכנסתי את היד וניסיתי לדלות משם כמה שיותר מכתבים. הפח היה נעול מה שהקשה עלי, אבל את מהמעט שהצלחתי לאסוף, הבנתי את גודל הבעיה", הוא מספר.
בפח היו מאות מכתבים של עיריות, בנקים וביטוח לאומי, שמחכים למסירה. "פתחתי את אחד המכתבים, כי חשבתי שאולי אלו מכתבים ישנים אבל לא. במכתב שפתחתי הבנק התריע בפני אותו לקוח שהוא חייב לשלם חוב אם לא ביטוח הדירה יבוטל. היו שם גם כמה מכתבים מביטוח לאומי שאני משער שמכילות הודעות שאנשים מחכים להן, בקשות ארנונה, חשבונות לתשלום ועוד".
בחברת מסר, שבבעלות החברות "קבוצת בר" ו "דפוס בארי", עובדים כ-650 איש בתפקידי מטה, חלוקת דואר, בקרה ומערכות מידע. לחברה מרכז לוגיסטי ראשי בראשון לציון, והם מתגאים באתר בפריסה ארצית של למעלה מ-45 מרכזי הפצה מנהריה ועד אילת. בין לקוחותיה של החברה נמנים בנקים, חברות אשראי, חברות תקשורת, חברות ביטוח, עיריות ועוד.
תומר החליט ליצור קשר עם מסר ולהודיע להם על הנעשה. לדבריו, הוא השאיר הודעה ביום חמישי, וכבר ביום ראשון הגיע שליח נוסף לאסוף ממנו את המכתבים שהצליח "להציל" מפח הזבל" והובטח לו כי הם ימסרו מידית לנמענים, והחברה התחייבה לדאוג שגם המכתבים הנותרים שנזרקו לפח המחזור יוצאו משם וימסרו לייעדם.
"לדעתי מדובר במקצוען וזו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה", קובע תומר. "הוא ידע בדיוק לאן להיכנס ולא נראה אבוד אפילו לדקה. הוא נכנס בביטחון לחדר הזבל, זרק ועזב את המקום".
"עכשיו אני מבין למה אני לא מקבל אף פעם את חשבון הארנונה שלי", הוא מסכם. "לא התכוונתי שיפטרו את השליח, רק שיבהירו לו שאם הוא לא מעוניין לעשות את העבודה, אז שלא יעבוד שם. הוא גרם עכשיו המון נזק למי יודע כמה אנשים שמחכים לקבל מכתבים חשובים או שלא מודעים לכך, ועכשיו לא יקבלו".