זה לא סוד שאחד הדברים הבעייתיים ביותר בישראל הוא התחבורה הציבורית המקרטעת. עד שיושלמו קווי הרכבת הקלה והמטרו יעברו שנים, ובינתיים אנחנו נאלצים להידחף באוטובוסים עמוסים, שלא אחת מאחרים, או פשוט חולפים על פני תחנות בלי לעצור, או לבחור לעמוד עם הרכב הפרטי בפקק שאינו נגמר.

על פי נתוני  אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit, כ-90 אחוזים מהקווים העמוסים ביותר חולפים בתוך גוש דן עצמו ו-80 אחוזים מהם מובילים למטרופולין ת"א. "אנחנו רואים ש-60 אחוזים מהקווים העמוסים ביותר עוברים בתחנות המשיקות עם תחנות רכבת ישראל. מעבר לכך, באופן מפתיע, ב-80 אחוזים הקווים, שעות אחר הצהריים והערב יותר עמוסות מאשר שעות הבוקר", אומר זיו קברטי, סמנכ"ל מוצר ב-Moovit.

בעזרת האפליקציה דירגנו  את עשרת הקווים העמוסים ביותר בישראל לאורך השנה החולפת.

הקו העמוס בישראל הוא קו 10 המתחיל את דרכו בחולון בחניון אגד/חורשת היובל, עובר בת' רכבת קוממיות, חוף המרינה בבת ים, כיכר השעון ביפו, ומסיים באזורי חן בתל אביב.

במקום השני נמצא קו 61 היוצא מתחנת הכובשים / דניאל ברמת גן ומסיים את מסלולו במסוף עמידר. הקו עובר דרך הרחובות המרכזיים בתל אביב: אלנבי, דיזנגוף וארלוזורוב וכן, ברחובות המרכזיים ברמת גן כגון רחוב בן גוריון והרא"ה.

במקום השלישי נמצא קו 301 הנוסע בין תל אביב לאשקלון ועובר ב-91 תחנות בין היתר בערים תל אביב, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, גדרה וקריית מלאכי.

במקום הרביעי נמצא קו 164, גם הוא של חברת אגד. בניגוד לשאר הקווים הוא מוביל בין רחובות לפתח תקווה, והשעות הכי עמוסות שלו הן דווקא בערב.

את החמישייה הראשונה סוגר קו 8 של חברת דן, המוביל נוסעים בתוך תל אביב, וגם שעות העומס שלו הן בשעות אחר הצהריים והערב.