ביוני האחרון, הודיעה אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית "ליברה" חברה לביטוח, כי ליברה מובילה מהפכה צרכנית נוספת בענף הביטוח: מהפכת הניודים. מבוטחי הרכב בישראל יוכלו לנייד את פוליסת הביטוח שברשותם באופן דיגיטלי, גם באמצע התקופה וללא צורך להמתין לסיום הפוליסה ובכך לחסוך מאות שקלים מידי שנה. ניוד ביטוח רכב באמצע תקופת הפוליסה נחשבת לבשורה מהפכנית בענף ביטוח הרכב, המגלגל מעל ל-14 מיליארד שקל בשנה, ועד כה היה נחשב לטאבו בקרב חברות הביטוח.
הבוקר (ה'), פרסמה החברה את נתוני ניוד פוליסות הרכב מאז השקת המהלך. על פי נתוני החברה, מתחילת חודש יוני ועד לאוקטובר, התניידו כ-2,500 פוליסות ביטוח רכב (לפני סיום תקופת הביטוח שלהן) מכלל חברות הביטוח ל"ליברה" כאשר התפלגות הניודים מחברות הביטוח היא: במקום הראשון ביטוח ישיר ממנה התניידו קרוב ל-600 פוליסות (כ-25% מהניודים), במקום השני הפניקס, ממנה התניידו קרוב ל-400 פוליסות ובמקום השלישי AIG, ממנה התניידו קרוב ל-300 פוליסות.
חשוב לציין שנתונים אלו הם נתוני הניוד באמצע תקופת ביטוח. ניתן לראות שהצרכנים "הישירים" היו הראשונים לנייד את הפוליסות שלהם, הם מורגלים בצריכה ישירה ועושים בדק בית לעיתים קרובות יותר ממבוטחי החברות המסורתיות, שעדיין נאמנים לסוכני הביטוח ולהמלצותיהם. עם זאת, נראה שגם לשם המהלך מחלחל בהדרגה וכ-900 מהניודים, שבוצעו לפני תום תקופת ביטוח, הגיעו דווקא מחברות מסורתיות.
המספרים היפים של ניודי הפוליסות מגיעים בין היתר מתהליך ניוד פשוט וקל המתבצע בדיגיטל, באופן ידידותי לצרכן, שבמסגרתו, הלקוח הפוטנציאלי, שמעוניין לבצע ניוד לפני סיום תקופת הביטוח שלו, יכול לעשות זאת בלחיצת כפתור. עוד עולה מנתוני החברה, כי החיסכון הממוצע עבור פוליסת ביטוח רכב, עומד על כ-500 שקל.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה חברה לביטוח: "עד כה מעבר בין חברות הביטוח לפני מועד חידוש ביטוח הרכב היה טאבו. עכשיו ניוד ביטוח הרכב היא כבר לא מילה גסה ואין צורך להמתין עד סיום תקופת הפוליסה. אם אפשר לעשות ניודים בסלולר, באינטרנט ובביטוח משכנתא, אין סיבה שאם לקוח קיבל הצעה משתלמת הוא לא יוכל לנייד גם את פוליסת ביטוח הרכב שלו עוד לפני שהסתיימה תקופת הפוליסה, בפרט בתקופה מאתגרת כלכלית זו, בה כל צרכן עושה בדק בית ובוחן איזה הוצאות הוא יכול לצמצם. בהחלט ניתן לראות את ההיענות גם במספרים ובכמויות הניודים, ואני מעריכה שכמויות אלו ילכו ויגדלו כלל שהמודעות לנושא תמשיך לעלות".
*לחברת ליברה הסכם מסחרי עם חברת קשת