חברת הביטוח ליברה נכנסת לתחום ביטוחי חדש, שלוש שנים בלבד לאחר הקמתה. החברה הודיעה על כניסתה לתחום ביטוח העסקים.
על פי הודעת החברה, במקום העמסה של הרחבות מיותרות על הפוליסה, ליברה תפעיל מודל התאמה אישית, להנגיש את תחום ביטוחי העסק, ולאפשר לכל בעל עסק לבחור בדיוק את הכיסויים הרלוונטיים והנחוצים לעסק שלו, ללא תוספות מיותרות.
החברה מציעה שלוש בשורות צרכניות מרכזיות: מודל תמחור פרסונלי המאפשר להוזיל את עלויות הביטוח באופן משמעותי; שיתוף הלקוחות ברווחים; ופעילות דיגיטלית מלאה, כך שלראשונה בענף הביטוח, בעלי עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לרכוש את פוליסת הביטוח שלהם באופן דיגיטלי.
ביטוח העסקים של ליברה מותאם לעסקים שונים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים כדוגמת משרדים, חנויות קניון וחנויות רחוב, מספרות, קוסמטיקאיות, חנויות פרחים, מרפאות, בתי כנסת ועוד, כאשר כל בעל עסק מקבל את ההצעה המתאימה לו ולצרכי העסק הספציפי אותו הוא מפעיל.
גם בתחום ביטוח העסקים, ממשיכה ליברה עם שיתוף המבוטחים ברווחים באמצעות ליברות. לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת ביטוחים נוספים בליברה.
עם כניסתה לענף, הציגה ליברה התבוננות חדשה במבוטח, על כל סל מוצריו ולאורך כל השנים בהן הוא מבוטח בחברה, ולא התייחסות קצרת טווח ונפרדת לכל פוליסה ופוליסה, כפי שהיה מקובל עד כה בענף הביטוח. השקפה זו ממשיכה לאפיין את החברה גם בביטוחי העסק שלה. כך לדוגמא, הליברות שייצברו בארנק הדיגיטלי יהיו ניתנות למימוש בכל אחד מהמוצרים בסל הביטוחי של הלקוח – לשם המחשה, ליברות שנצברו בגין ביטוח הרכב או ביטוח הדירה יהיו ניתנות למימוש גם בדרך של רכישת ביטוח עסק. דוגמא נוספת, במקרה של תביעה באחת מהפוליסות, ליברה לא תעלה את הפרמיה באופן אוטומטי אלא תבחן את היקף הפרמיות שהמבוטח שילם לאורך תקופת היותו מבוטח בחברה בכל המוצרים, ואם סך התשלום על התביעה נמוך מסך הפרמיות, הפרמיה לא תעלה.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "ליברה מכניסה את הבשורות הצרכניות שהוכיחו את עצמן בביטוחי הרכב והדירה ושינו את הסטנדרטים בענף, גם לתחום ביטוחי העסק – אפשרות להתאמת הביטוח לכל לקוח בהתאם למאפייניו האישיים ולהוזלת הביטוח בדרך זו, שירות דיגיטלי מלא וכמובן – שיתוף הלקוחות ברווחים, תוך מתן אפשרות לעשות שימוש בליברות שנצברו במוצר אחד לצורך רכישת מוצר אחר. בנוסף, ליברה מתכוונת להציב סטנדרט חדש של תשלום תביעות במהירות ובפשטות. כמות הלקוחות שהצטרפו עד כה לליברה עולה על כל התחזיות המוקדמות, ואנו רואים בכך הבעת אמון בתפיסה שליברה מביאה איתה לשוק".
*לחברת ליברה הסכם מסחרי עם חברת קשת