חברת ליברה פרסמה היום (ב') את דו"חותיה הכספיים לשנת 2020 ולרבעון הרביעי של השנה. על אף משבר הקורונה, מציגה ליברה קצב צמיחה מרשים בכל הפרמטרים. התוצאות הכספיות החיוביות שמשתקפות מהדוחות, נובעות מגידול בהיקפי הפעילות של החברה, בין היתר בעקבות פעילות חדשה בשוק הביטוח - ניודים בביטוחי רכב, עליה הכריזה החברה בחודש יוני השנה, ובמסגרתה עד כה ניידה למעלה מ-5,500 פוליסות ביטוח רכב.
הרווח הכולל לאחר מס בשנת 2020 הסתכם לסך של כ-3.3 מיליון שקלים לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הפרמיות ברוטו בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-178.6 מיליון שקלים לעומת 85.6 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 109% למול התקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי של החברה הסתכם, נכון לתאריך הדוח ההון העצמי של החברה, לסכום של 35.6 מיליון שקלים, בהשוואה להון עצמי של כ – 21.9 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהון העצמי של החברה נובע מהקצאת מניות שבוצעה בתקופת הדוח בסך של 10.4 מיליון שקלים, ומרווח נקי לאחר מס בסכום של 3.3 מיליון שקלים. ההון העצמי של החברה נכון לתאריך הדוח גבוה בכ-11.4 מיליון שקלים מההון העצמי המינימאלי הנדרש המתחייב לפי תקנות ההון.
בחודש יוני 2020, השיקה ליברה מהלך של ניוד בביטוחי הרכב. במסגרת זו, שברה ליברה את המוסכמה בענף לפיה מעבר בין חברות הביטוח לפני מועד חידוש ביטוח הרכב הוא טאבו.
החברה מאפשרת מעבר קל ופשוט וניוד פוליסת ביטוח הרכב, גם באמצע תקופה, ללא צורך להמתין לסיום הפוליסה. עד כה ניידה החברה למעלה מ-5,500 פוליסות רכב, תוך חיסכון של כ- 500 שקלים בממוצע למבוטח, על פי נתוני החברה
גם בשנת הקורונה, עמדה ליברה בהבטחותיה והמשיכה לשתף את מבוטחיה ברווחי החברה. החברה חילקה למבוטחיה ליברות בשווי של כ-5.1 מיליון ש"ח מתחילת השנה, וליברות בשווי של כ-9 מיליון ש"ח מתחילת הפעילות, כאשר מתוכן 3.7 מיליון ליברות הומרו לשקלים ומומשו על ידי לקוחות החברה, ככסף לכל דבר.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "על אף משבר הקורונה, ליברה מסכמת שנה מצוינת עם צמיחה משמעותית בכל הקטגוריות, ומעבר לרווחיות מוקדם מהצפוי. מאז הקמתה פועלת ליברה לשינוי סדרים בענף הביטוח לטובת הצרכנים, וכחלק מכך פעלה לשינוי סטנדרט השירות בענף הביטוח, הוזלת עלויות ביטוחי הרכב למבוטחים, והובילה את מהפיכת הניודים בביטוחי רכב, מהפכה ששברה מוסכמות בענף והצליחה לסייע לצרכן לצמצמם את הוצאות משק הבית בתקופה מאתגרת זו. אני מעריכה כי מגמת הצמיחה תימשך והחברה תמשיך להגדיל את נתח השוק שלה, תוך הבאת בשורות חדשות והשקות של מוצרים נוספים".
*לחברת ליברה הסכם מסחרי עם חברת קשת