סטארט-אפ ישראלי חדש ינסה לעשות לכם סדר במוצרי החיסכון הפנסיוני שצרכנים רבים מתקשים להבין, ויסייע להחליט איזה מסלול פנסיוני הוא העדיף לכל צרכן. אפליקציית RobinHood (רובין הוד), מיזם חברתי-פיננסי לדברי החברה, מנטרת, מנהלת ומייעלת את כל תוכניות הפנסיה, הביטוח והחיסכון, בעזרת אלגוריתם שמתיימר להחליף את סוכן הביטוח המסורתי.
רובין הוד מתחברת למסלקה הפנסיונית של האוצר, המכילה מידע על חברות הביטוח ובתי ההשקעות, סוכנים פנסיונים, יועצים פנסיונים - בבנקים ויועצים עצמאים, המעבידים והחוסכים. כל משתמש שנרשם באפליקציה מחובר דרך המסלקה הפנסיונית ומקבל תמונת מצב עדכנית על כל תכניות הביטוח והפנסיה שלו, ועל התחליפים הקיימים.
עוד ב-mako כסף:
האפליקציה מאפשרת למשתמש להבין היכן מצויים כספי הפנסיה שלו, מהו החיסכון עד כה, ומה צפויה להיות הקצבה החודשית לאחר פרישה. המערכת גם מציפה אפשרויות שדרוג, למימוש בלחיצה או בהתייעצות עם מומחים אונליין. הנתונים מוצפנים בכספת טכנולוגית העומדת בתקן של משרד האוצר ותקן PCI להצפנת כרטיסי אשראי.
בחברה הישראלית מוסרים כי הפלטפורמה אוספת עבור המשתמש את כלל נתוני הפנסיה שלו, ומציעה באופן חף מאינטרסים את החלופה הטובה והמתאימה ביותר ללקוח מבין 1,500 מסלולים מ-100 בתי השקעות שונים, תוך התחשבות בתשואות הקרנות, דמי הניהול, רמות הסיכון ומשתנים נוספים המצויים במערכות ציבוריות.
לדברי החברה, רובין הוד אינה קשורה לספק ביטוח כזה או אחר או סוחרת בנתונים, והיא פועלת בהתבסס על פרמטרים אובייקטיבים כגון תשואות, רמת סיכון, גודל קרן, מגמות גידול או קיטון, איזון אקטוארי ועוד.
המודל העסקי של החברה מבוסס על עמלות על כל שינוי בתיק שמבצע הלקוח. אם הוא לא מבצע שינוי אלא רק שולף את המידע, לא מגיעה ממנו הכנסה. בפיתוח האפליקציה הושקעו עד כה כ-2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.
יוסי ירקוני, מייסד ומנכ"ל החברה: "RobinHood היא מיזם חברתי-פיננסי שהוקם במטרה לפשט את ההתעסקות בפיננסים. הוצאנו את המסובך והמבלבל החוצה והשארנו רק את המידע הבסיסי שצריך לעניין כל אחד, כך נאפשר לאנשים להתחבר לכספם בקלות על מנת שיוכלו להשיג שליטה על עתידם. מצבם הפיננסי של האזרחים בישראל הוא חור שחור לרבים מהם. אנשים מפסידים נתח משמעותי מחסכונותיהם בשל חוסר ידע, מחסומי מושג והיעדר מוטיבציה להתנהלות במרחב הפיננסי. בשל כך חברות הביטוח מנצלות את המצב להשאת רווחיהן".
ירקוני ייסד ועמד בראש Digimo - סטארט פיננסי שהציע לבעלי עסקים שירותי סליקה מתוך האפליקציה שלהם עצמם. בעברו שימש ירקוני במגוון תפקידי ניהול בעולם הפרסום והשיווק כסמנכ"ל השיווק של בנק מזרחי טפחות ומנכ"ל משרד הפרסום פובליסיס ישראל. אליו חברו ארז ווינרוט, המייסד והמנכ"ל של קנרית, חברת ייעוץ אסטרטגי לסטארט-אפים והמדען הראשי ב-Breezometer, סטארט-אפ לניטור איכות אוויר. אניטה צ'ור, לשעבר סמנכ"לית משאבי אנוש בדלתא גליל, מירס ומוטורולה. ואודליה כהן, מנהלת החטיבה הפרטית לשעבר בבטר פלייס.
האפליקציה זמינה להורדה למשתמשי אנדרואיד ואייפון.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il