בחירת כרטיס אשראי היא משימה חשובה. מלבד שיקולי נוחות ואבטחה, מגיע לנו כרטיס משתלם שמעניק הטבות ושירותים נוספים. וכאן נכנס לתמונה הכרטיס האקסקלוסיבי של "אמריקן אקספרס" שמאפשר לך להיות חלק ממותג בינלאומי.
"בניגוד לכרטיסי אשראי רגילים שמהווים בעיקר אמצעי תשלום, הכרטיס של 'אמריקן אקספרס' הוא גם מוצר לייף סטייל", מצהיר מנכ"ל החברה, עידו עלמני. "בין היתר, מדובר בכרטיס כניסה לעולמות של קולינריה, הופעות, טיסות ומלונות. לכן הכרטיס מתאים מאד לאנשים אשר זמן הפנאי, ה-Leisure, מאוד חשוב להם", הוא אומר.
צוברים נקודות וממירים להטבות
מנכ"ל אמריקן אקספרס מסביר ממקור ראשון מה כל כך ייחודי בכרטיס האשראי של החברה ומפנה את תשומת הלב לדברים שווים שאנחנו בדרך כלל מפספסים."ראשית, מדובר בכרטיס שצובר נקודות בכל רכישה כחלק מתכנית Membership Reward. אין צורך להשתייך למועדון מסוים או להנפיק כרטיס ייעודי שצובר נקודות. את הנקודות ניתן להמיר למגוון חוויות והטבות. למשל, להמירן לכרטיסי טיסה במגוון רחב של חברות תעופה ובכל מועד, ללא התניות ואותיות קטנות. באופן דומה, ניתן להמיר את הנקודות לאירוח במגוון רחב של מלונות בארץ ובחו"ל, לכרטיסי כניסה להופעות ולחוויות קולינריה ותרבות".
לשאלתנו האם האפשרות ליהנות משלל ההטבות מותנית בשימוש בגובה מסוים בכרטיס, משיב עלמני כי "עצם ההחזקה בכרטיס ותשלום דמי שימוש, מקנות את האפשרות ליהנות מההטבות". עם זאת, המרת הנקודות להנחות עבור מוצרים שונים כן תלויה, כמובן, בתדירות השימוש בכרטיס. כלומר - ככל שלקוח יבצע יותר עסקאות בכרטיס, כך, באופן הגיוני, הוא יצבור יותר נקודות שאותן יוכל להמיר.
חיי הפנאי חשובים לכם? זה הכרטיס שאתם צריכים
"כרטיס האשראי של אמריקן אקספרס מאפשר כניסה ללאונג'ים בארץ ובחו"ל. מעבר לזה, כל לקוחות אמריקן אקספרס נהנים משירות קונסיירז' אשר מהווה מעין 'עוזר אישי' לטובת המלצות אודות מסעדות ואירועים בכל העולם", מציין עלמני.
"בנוסף מתקיימים אירועים קולינריים במיוחד ללקוחות הכרטיס וגם כאלה שהלקוחות נהנים ממכירה מוקדמת והטבה ייחודית בדרך אחרת", ממשיך עלמני, ואף מספר על אירוע שהתקיים לדוגמא השבוע נערכה סדרה של ארבעה אירועי "Mix קולינרי מוזיקלי", בו בכל ערב כ-75 סועדים נפגשו במרתף מסעדת 'קלארו' לארוחת שף שהורכבה במיוחד עבור סדרה זו והופעה אינטימית של אומנים מהשורה הראשונה, יוני רכטר, שלומי שבן, מרינה מקסימילאן בלומין ומירי מסיקה. לקוחות אמריקן אקספרס נהנו ממכירה מוקדמת והנחה ייחודית.
וישנן שלל דוגמאות נוספות כמו "מועדון ארוחת הערב של אמריקן אקספרס" שהם ערבים סגורים במסעדות שף נחשבות בהם נהנו הלקוחות מחוויה קולינרית ייחודית שכללה מפגש עם שף המסעדה שסיפר על הקריירה שלו ואת הסיפור שמאחורי המנות. "Vinum TLV" הוא פסטיבל יין וגבינות שמתקיים פעם בשנה ובו מוקם מתחם ייחודי רק ללקוחות אמריקן אקספרס. "Express Fly" הוא אתר ללקוחות הכרטיס המציע מגוון הטבות בתחום התעופה והמלונאות בו יכולים לקוחות הכרטיס לעשות שימוש בנקודות שצברו.
"מטרת העל היא לספק חוויה ייחודית", מסביר המנכ"ל, "כי חלק מהלקוחות פחות מתרגשים מהנחה של כמה עשרות שקלים עבור רכישת מוצר מסוים, אבל מעריכים מאוד את האפשרות להנות ממכירה מוקדמת להופעות שוות, כניסה למתחמי VIP ועוד".
מצד שני, מדגיש עלמני, לקוחות "אמריקן אקספרס" אינם בהכרח אנשים עשירים: "אלו יכולים להיות לקוחות כמוני-כמוך, אשר חיי הפנאי שלהם חשובים להם מאד ולכן הם מתכננים את הפיננסים שלהם בצורה כזו שהם עושים שימוש רב בהטבות הכרטיס", הוא מפרט.
"למעשה הכסף חוזר ללקוחות, מדובר בשווי כסף משמעותי"
אמריקן אקספרס כחברה דוגלת בחוויית לקוח אופטימאלית, מאובטחת ונוחה גם כאשר הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם הלאה. כך למשל כיום, לקוחות המשתמשים במכשירי אנדרואיד, יכולים לעשות שימוש בארנק הדיגיטלי "Any Pay". עבור משתמשי אייפון, לקוחות הכרטיס נהנים מהארנק הדיגיטלי של אפל - "Apple Pay".
"השימוש בארנק הדיגיטלי הוא מאוד מאובטח, קל ונעים", מסביר עלמני. "מעבר לכך, לקוחות אמריקן אקספרס אשר משתמשים בארנקים הדיגיטליים, ייהנו בתקופת ההשקה משתי הטבות: גם 10 אחוז החזר כספי וגם צבירת פי 2 נקודות על כל קניה בארנק".
"אז נכון, פעם חשבו ש'אמריקן אקספרס' היא חברה יקרה", מסכם בכנות המנכ"ל. "אבל היום הלקוחות מבינים שמדובר בשווי כסף משמעותי שמקבלים חזרה באמצעות הטבות ייחודיות שנבחרו בקפידה ומגוון שירותים".