איזו פרסומת עובדת באמת? זו שעלתה כמו סרט קולנוע ישראלי, או דווקא הפשוטה והישירה יותר? האם התפיסות של אנשי הפרסום לגבי מה משכנע מתאימות למציאות אצל כלל הציבור? אלה הן השאלות החשובות ביותר בעולם הפרסום, בין אם הן עוסקות בניסיון לגרום לאנשים לקנות משהו ובין אם מדובר במהלך מיתוגי.
כדי לבדוק את השאלה הזו בדקנו את מידת השכנוע של הקמפיינים מרכזיים על מסך הטלוויזיה על מדגם מייצג של כלל הציבור בעזרת חברת המחקר "פאנלס". במקביל בדקנו בעזרת קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים", בניהולם של אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, טל ספיבק, סמנכ"ל מרכז הבניה ולירן פורמן מנהל שיווק קמחי תאורה וכוללת יותר משלושת אלפים מקצוענים מעולם הפרסום והשיווק מה דעתם - איזו פרסומת עושה את העבודה.
הדעות חלוקות בפסגה. כלל הציבור, אולי בזכות האווירה הנוצצת וההבטחה לחופשה בחו"ל, משתכנע מהקמפיין של חברת התעופה אל על (מקאן), אחד הקמפיינים המושקעים מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים של הזמן האחרון. הקמפיין לא נעלם מעיניהם של מומחי הפרסום, אבל הם מדרגים אותו במקום השלישי בלבד.
הפרסומאים בוחרים דווקא בקמפיין החדש של מחלקת הדיגיטל של בנק לאומי (מקאן), שמתחרה ראש בראש במהלך עצום הממדים של "פועלים דיגיטל". ההסבר הברור והשימושי של הבנק על "מהו דיגיטל באמת" מוביל אותו למקום הראשון אצל מומחי הפרסום. כלל הציבור מציב את הקמפיין במקום הרביעי.
כניסה מעניינת נוספת לחלק העליון של הטבלה נרשמה לקמפיין של תאגיד המיחזור "תמיר" לפח הכתום, שמוצב בכל בניין בישראל (גליקמן שמיר סמסונוב). הציבור דרג את הפרסומת במקום השני במדד השכנוע, בעוד הפרסומאים מעניקים לה את המקום הרביעי. האם דדי החתול בדרך להיות כוכב?
הפער הגדול ביותר בין כלל הציבור לפרסומאים נרשם ביחס לקפה טורקי עלית. מומחי הפרסום העניקו לו ציון גבוה ואת המקום השני בטבלה, בעיקר בזכות קו אסטרטגי חד, ברור ועקבי. עם זאת, כלל הציבור השתכנע קצת פחות, ודירג את הפרסומת במקום השישי בלבד.