Keep it Simple: לא פעם אנחנו שומעים את המוטו הזה ממנטורים מכל התחומים, והנה הוא מקבל פעם נוספת גושפנקא הגונה: השבוע במדד הפרסומאים של mako תמימות דעים בקרב עם ישראל ומומחי הפרסום - הפרסומת של סנו ומשרד הפרסום ברוקנר/יער/לוי לשקית "סנו סושי" תופסת את המקום הראשון ומעבירה את המסר החד והברור ביותר. מסתבר שלא צריך תמיד להתהדר בנוצות טאלנטים או לפרסם מוצר חדשני ומרגש, מספיק לעתים להשתדל לשמור את זה פשוט, וזה בדיוק מה שהפרסומת הזו עושה: היא מדגימה לקהל הרחב, שלעתים קרובות מדי נכשל במשימה הלכאורה פשוטה של להעביר את שקית הזבל מהפח בבית לפח ברחוב בשלמותה, שעם השקית הזו זה פשוט לא יקרה. בעזרת שלל אביזרים כמו כדור באולינג, לבנת בניין ובעיקר בחור גדל גוף שמשדרג את נרטיב החוזקה, זה פשוט עובד.
תמימות דעים נרשמה גם בקרב המקום השני, אותו קוטפת הפרסומת של שטראוס ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי לגבינת סימפוניה המוכרת, שמוציאה טעמים חדשים ומפתים, שדורשים פרסומת שמדגישה בדיוק את ההיבטים שמעוררים לנו את בלוטות הטעם, בדגש על קלוז אפים מרשימים על מאכלים מגרים, פסקול אקורדיון חביב שאמור להעניק את האווירה הפרזיאית (אחד הטעמים החדשים הוא "לילה בפריז") והסאונד של הביס בלחם שאין בלתו, גם כאן נשמרת הפשטות, וגם כאן זה עובד.
הוט ורונאלדו, שבשבוע שעבר גרפו את הילולת מומחי הפרסום, עדיין נשארים בסביבת הצמרת, אבל מאבדים קצת גובה - ככל הנראה תוצאה של אובדן הבאז הראשוני. מומחי הפרסום מדרגים אותה במקום ה-5, ואילו עם ישראל, שכידוע מנהל יחסי אהבה-שנאה ארוכים עם הכוכב הפורטוגלי, מדרג אותה במקום ה-3 והגבוה.
במקום השלישי של מומחי הפרסום והרביעי של עם ישראל נמצאת הפרסומת של שופרסל פרימיום, שמנסה להתנער מתדמית האינסטנט ולשוות נופך יוקרתי לשירות הפרימיום, בדגש על מסר שפונה לכיס: "טעם משובח, פחות כסף". במורד הרשימה נמצאות גם הפרסומות של תלמה לברנפלקס (עם הדמות המוכרת דנית - אילן פלד), המשביר לצרכן עם רון שחר ומיכל אנסקי והתוכי הנצחי של בזק בינלאומי.
ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס. בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 27 עד 28 בינואר 2016. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.
תוצאות הסקר בציבור הרחב הושוו לסקר שנערך בקרב משתתפי קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" בניהולם של אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, טל ספיבק, סמנכ"ל מרכז הבניה ולירן פורמן מנהל שיווק קמחי תאורה.