המדד הראשון לשנת 2016 שב ומוכיח שיש דבר כזה נוסחה מנצחת לפרסומות: מסר חד וברור בשילוב עם פרזנטור מוכר ומבדר. הוט מובייל וישראכרט השכילו לערבב את החומרים כמו שצריך, והצליחו להגיע לראש המדד שלנו, שבו נמדדת מידת האפקטיביות של 10 הפרסומות הבולטות של הזמן האחרון בקרב הציבור הרחב ובקרב אנשי שיווק ופרסום.
עוד ב-mako כסף:
- המבחן שיראה כמה הכסף שלכם שווה ברחבי העולם
- המוצרים ששווה לשלם עליהם יותר
- תעשיית הזיוף לא פוסחת על שטר ה-200 שקל
בראש הטבלה של הציבור הרחב עומדת הפרסומת של ישראכרט שבה מככבת החנות האינטרנטית של יובל סמו (באומן בר-ריבנאי). הציבור מגיב היטב לשילוב המנצח בין דמות מוכרת, אהודה ומצחיקה לבין המסר הפרסומי הברור, שעונה על צורך אמיתי. הרוב המוחלט של העסקים הקטנים בישראל שואף להרחיב את בסיס הלקוחות שלו ולהרחיב את הפעילות לאינטרנט, המקום שבו אפשר למכור סחורה נוספת ללא מגבלות של מקום וזמן. ההסתערות של ישראכרט על הנישה הזו אפקטיבית, ונראית שהחברה צפוי להרוויח מהמהלך השיווקי.
אנשי המקצוע מעניקים את הציון הגבוה ביותר לפרסומת של הוט מובייל (ראובני פרידן IPG), שממשיכה את הקו התקשורתי הקבוע של החברה – העברת מסרים שיווקיים באמצעות סדרות הדגל. כוכבי "זגורי אימפריה" הם בחירה טבעית ומתבקשת, והתוצאה מבדרת מאוד, ומשכנעת מאוד. בנוסף להשפעה על עסקי הסלולר של החברה, הוט ממשיכה באופן עקבי לבדל את עצמה מול המתחרה yes, ובכך משיגה מטרה תקשורתית נוספת. אלה הם המרכיבים של התבשיל שמובילים למיקום הגבוה גם אצל אנשי השיווק וגם בציבור הרחב.
שתי פרסומות נוספות שמתברגות לצמרת הטבלאות הן הפרסומת לשופרסל פרמיום ול-happy sale! של סופר-פארם, כאשר נשים הן עיקר המשוכנעות מהן. הישג מדויק למדי. רשת הקמעונאות פונה אל שוק קפסולות הקפה, תוך כדי שהיא ממשיכה בקו המוכר שמשלב בין חיסכון לבין שמירה על איכות המוצר. אומנם הפעם הפרסומת יוצאת מן הסופר אל עולם שנראה מעט נוצץ יותר, אולם השילוב הזה מצליח לשכנע, בעיקר את הציבור הרחב.
הפרסומאים מעניקים ציון גבוה לרקדנים של סופר-פארם, שבמראה מוקפד ונקי מצליחים להעביר את המסר הפשוט לפיו יש מבצע בחנות, וכדאי לרוץ ולקנות. השילוב של חוברת הקופונים המוכרת של הרשת באופן אלגנטי בפרסומת רק מוסיף לאפקטיביות שלה.
ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס. בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 17 עד 19 בינואר 2016. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.
תוצאות הסקר בציבור הרחב הושוו לסקר שנערך בקרב משתתפי קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" בניהולם של אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, טל ספיבק, סמנכ"ל מרכז הבניה ולירן פורמן מנהל שיווק קמחי תאורה.