תנובה וקשת הן הזוכות בפרס "ההשקה המנצחת" של איגוד השיווק הישראלי על ההשקה המוצלחת של ערוץ 12 ושל ממרח סויה בסגנון גבינה לבנה של תנובה. גילוי נאות: אתרmako הוא חלק מחברת קשת.
"בנובמבר 2017, בעקבות החלטת ממשלה, פוצל ערוץ 2 לימי שידור מלאים בכל ימות השבוע של קשת ורשת. ההחלטה הכניסה את שתי הזכייניות לקרב שיווקי על לב הצופים. מחקר עומק באותם ימים הראה כי ערוץ 2 הוא המותג המוביל בטלוויזיה", כתבו השופטים בנימוקיהם.
"המטרות העיקריות בקשת היו לשמור על נתח שוק מסחרי, הובלה ברייטינג בפריים טיים, ברייטינג ממוצע ליום, הובלה בחדשות, וליצור מותג שייתפס כמוביל עם התוכניות והטאלנטים הטובים ביותר. כצעד ראשון ולאחר מחקר הוחלט להשקיע ברכישת אפיק 12 בשלט. על בסיס הבנת הצופה הישראלי נבנה המוצר שנקרא ערוץ 12. הושק קמפיין מעבר אשר לווה בשיווק מאסיבי ומדויק, גדוש בטאלנטים אהובים ואהודים, מיתוג חזק, שימוש בהומור ופרסום בפלטפורמות השונות של קשת.
"התוצאות לא איחרו לבוא וההשקעה הניבה פירות. כיום, כחמישה חודשים לאחר הפיצול, קשת מובילה בכל הפרמטרים כאשר הרייטינג של ערוץ 12 גבוה משל המתחרים, פער שהולך וגדל ובא לידי ביטוי גם בכמות הנחשפים לערוץ. על סמך הנתונים, המטרה של קשת להפוך לערוץ ברירת המחדל החדש – הושגה בהצלחה".
על ממרח הסויה של תנובה כתבו השופטים כי תנובה, המובילה את שוק תחליפי החלב מזה מספר שנים, מפתחת, מרחיבה ומנגישה את הפתרונות בעולם הזה עם מוצרים טעימים הנותנים ערך צרכני אמיתי בעולם תחליפי החלב.
"השקת סדרת סויה בסגנון גבינה לבנה של תנובה עמדה ביעדי ההשקה שכללו השגת נתח שוק משמעותי בסגמנט תחליפי הגבינה, הגדלת כלל הסגמנט, והכנסת צרכנים חדשים אליו.
במסגרת המהלך הצליחה תנובה להפוך לשחקן הגדול ביותר בסגמנט ולהביא לצמיחתו ב-35%, תוך כדי הכנסת צרכנים חדשים שנרתעו בעבר מתחליפי חלב".
מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "שני המהלכים שזכו בתואר ההשקה המנצחת, של קשת ותנובה, הוכיחו כיצד תכנון והבנה של דרכי חשיבה שיווקיים, יכולים לייצר תוצאות טובות בשטח, גם במציאות חדשה או לא חיובית. אנו שמחים להמשיך ולבחון מהלכים מוצלחים, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות".