חברת חשמל תנהל את כל מכרז הפרסום שלה על בסיס הצעות מסחריות בלבד - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי מרבית משרדי הפרסום שיכולים להתמודד צפויים להחרים את המכרז ולא לקחת בו חלק.

כידוע, תנאי הסף קבעו כי במכרז יכולים להתמודד משרדים שניהלו תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל בשנים 2006-2007.

מבדיקת "גלובס" עולה כי רק 8 משרדים יוכלו לקחת חלק במכרז: מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, שלמור-אבנון-עמיחי, גיתם BBDO, ראובני-פרידן יהושע TBWA וגלר-נסיס. משרד הפרסום זרמון-גולדמן, שזכה במכרז הקודם, לא עומד כנראה בתנאי הסף.

כאמור, נטיית הלב בקרב רוב משרדי הפרסום הגדולים - ביניהם אדלר, באומן, גיתם, שלמור, ראובני, יהושע וגלר - היא לא להשתתף במכרז.