אם גם אתם תהיתם מי הבחורה מהסרטון הסופר ויראלי שרץ ברשת ביממה האחרונה, אתם יכולים להירגע. לא, זאת לא בחורה שנוקמת בספר שלה על תספורת גרועה אלא חלק מקמפיין שיווקי לאתר ביוטי חדש שצפוי לעלות לאוויר בימים הקרובים.
האתר, GLAMZ.COM, מדרג בעלי מקצוע נבחרים מתחומי עיצוב השיער, האיפור, הקוסמטיקה והציפורניים על סמך המלצותיהן של לקוחות. על מנת לשמור על איכות בעלי העסקים המומלצים, הלקוחות שהשתמשו בשירותי האתר יוכלו לחזור ולדרג את חווית המשתמש ומי שדירוגו ירד מתחת לציון 8, ייפלט באופן אוטומטי.
מי שעומדת מאחורי המהלך היא קטי בלטמן (31) שהחליטה לשים קץ לעידן החובבנים להגדרתה. "תחום הביוטי בישראל פרוץ לחלוטין וכל אחד שרק רוצה מעניק לעצמו את התואר 'מקצוען'", היא אומרת. "זה התחיל מכך שרציתי לעשות החלקת שיער ונורא חששתי מהתהליך כי שמעתי על בנות שנשר להן השיער אחרי החלקה אצל מעצב שיער לא מקצועי. בהמשך התעניינתי בטיפולי פנים אבל לא ידעתי למי לפנות כי לא הכרתי אף אחת מהאזור שלי", היא מספרת.
"בחיפושים בפייסבוק ראיתי בעיקר אנשי מקצוע שמקדמים את עצמם עד כדי כך שאי־אפשר לדעת מה אמת ומה לא", היא מסבירה. "כשניסיתי להסתמך על המלצות מהרשת התוצאה הייתה נוראית. ככה המשכתי בחיפושים רווית אכזבות, עד שנפל לי האסימון שאולי יש לזה פתרון".
הסרטון שצולם לפני כמה חודשים ועלה אתמול בערב לרשת כבר הספיק לצבור עשרות תגובות ולא מעט שיתופים, מה שגרם לעשרות אנשים להתחיל ולחפש את הבחורה שעומדת מאחורי מקרה הוונדליזם וכמובן ליצור קשר גם עם הספר האומלל שחלון הראווה שלו נופץ.
"לא ציפיתי שזה יהיה כזה ויראלי", מודה הספר יהונתן יעיש. "אנשים ישר ידעו לקשר את חלון המספרה שלי למרות שכביכול אין פרטים מזהים בחלון ראווה".
מה היו התגובות?
"החל מאנשים שניחמו אותי ואמרו לי דברים כמו: 'אחי זה קורה, יש לקוחות משוגעות אל תתרגש, והיו גם אנשים שהיו בטוחים שאני מסובך בפלילים בגלל שאסור לי היה לי לגלות שלמעשה מדובר בסרטון פרסומת. היו בטוחים שאני מפחד לדבר כי מאיימים עלי והציעו לי לפנות למשטרה".
"בחברה יצרו איתי קשר מתוך האתר והציעו לי להשתתף", מספר יעיש. "אהבתי את הרעיון מההתחלה אבל התגובות ב-24 שעות האחרונות הבהילו אותי. מיותר לציין שאני ספר כבר 16 שנה עם קהל לקוחות מרוצה שרק גדל אבל אני מודה שלא התכוננתי לרעש שזה יצר".
"הפחד ליפול על איש מקצוע חובבן הוא אדיר כשמדובר בשיער שלך, בפנים ובציפורניים. הנזקים שאדם לא מקצועי יכול לגרום עלולים להיות גם בלתי הפיכים", אומרת בלטמן. "הופתענו מכמות התגובות של בנות שאמרו שהן לגמרי מבינות אותה וחבל שלא עשו את זה בעצמן. ברור שאנחנו לא מעודדים אלימות, אבל יש פה מצוקה אמיתית של נשים שביקרו לא פעם אצל בעלי מקצוע חובבנים".
מה המודל העסקי?
"התחלנו את הדרך מתוך ידיעה שאנחנו משקיעים כסף על מנת להינות ממנו בהמשך", אומרת בלטמן. "כרגע אנחנו מתמקדים בהפיכת האתר לחזק ומשמעותי בתחום הביוטי בישראל. להכנסות נדאג בעתיד. בכל מקרה לא צריך לדאוג לנו, יש לנו מימון שמאפשר לנו מרווח נשימה לעוד שנים רבות".
"נרגיש שהצלחנו כשאנשים יפסיקו להרגיש תסכול אחרי ביקור אצל איש המקצוע ולכן הצוות שלנו משקיע את כל האנרגיות והמאמצים על מנת להביא חשיפה לבעלי המקצוע ולעודד אותם לשפר את השירות והיחס ללקוחות שלהם. חשוב לציין שבאופן כללי הסרטון הוציא מכולם המון קראטיביות והומור משובח. היה כיף לראות את השנינות של הגולשים מהצד", היא מסכמת.