מחנה הקיץ של הצופים מזוהה עם חיבור לטבע וחזרה לתנאי מחיה בסיסיים. עם זאת, בנות נוער המשתתפות במחנה סוף השנה של תנועת הצופים גילו אתמול (ב') שבמקום מחנה בתנאי שטח, חברת מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל מימנה להן שרותים מפוארים וממוזגים - ואף מוצרים של המותג אולווייז במתנה.
מדובר בשיתוף פעולה של פרוקטר אנד גמבל ותנועת הצופים, במסגרתו השרותים המפוארים של מותג ההגיינה הנשית 'אולווייז' יימצאו במשך יומיים במחנות השונים של התנועה לאורך הקיץ. בשירותים ממתינים לנערות עלונים על המוצרים של אולווייז, מוצרים במתנה, צמידים ממותגים במתנה, מסכי פרסומת של המותג ועוד. כמו כן, מחוץ לשירותים מתחם הכולל דשא סינטטי וספות לבנות שממתינות זמן רב בתור.
עוד ב-mako כסף:
- מהי בירת הרהיטים של ישראל, ואיפה כולם קונים מחשבים?
- "זה בני ברק – מסתדרים בלי מקלחת"
- הדברים שלא ידעתם שאפשר לשכור
מפרוקטר אנד גמבל סירבו למסור האם וכמה כסף הם משלמים לצופים עבור האפשרות לקבל קהל שבוי של עשרות אלפי נערות. מדובר בשיתוף פעולה שלא התחיל רק השנה, אולם מקורב למהלך הסביר כי "השנה התנאים שודרגו. המתחמים ותאי השירותים הם מדגם מפנק במיוחד".
גם בצופים לא מסרו כמה כסף הם מקבלים מפרוקטר אנד גמבל, ומסרו כי "פרוקטר אנד גמבל מממנת רכישה של ציוד סניטרי למחנות. שיתוף פעולה זה חוסך עבור הורי החניכים את עלויות הקמת השירותים ומצמצם את עלות המחנה".
"קיבלתי הודעה מהבת שלי שאולוייז הביאו להם שירותים 'עם מזגן וכזה', שיש מלא בנות שמחכות בתור ומחלקים שם תחבושות וטמפונים בחינם. היא שאלה אם אני רוצה שהיא תביא לי גם מוצרים בחינם. לא ברור למה בני נוער שחשופים לפעילות פרסומית בכל מקום כמעט במהלך כל השנה צריכים להיתקל בפעילות שיווקית גם במחנה של הצופים באמצע היער. כל המטרה של מחנה צופים אמורה להיות להתנתק מהדברים האלה ולהתחבר לטבע", אמרה אמא של אחת הנערות המשתתפת כעת במחנה. האם הוסיפה בציניות: "למה לעצור בחלוקת טמפונים לנערות והבאת שירותים ממוזגים ליער? אולי שיתחילו גם לחלק קונדומים, מברשות שיניים ויביאו את חברות המזון לדבר על תזונה נכונה?".
לדברי גורם המקורב לפרוקטר, "הבנות במחנה מקבלות מפרוקטר שירותים נקיים, שהמחנה לא מציע להם. מדובר בעלות לא יקרה כדי להגיע להרבה בני נוער. הצופים בדרך-כלל לא מאפשרים פעילות פיזית במחנות אז אנחנו נותנים להם מתקן במתנה ואין פעילות פיזית של דיילים במקום".
בשבועות האחרונים החל דיון סביב הנושא של שיווק נצלני לבני נוער בעקבות כתבת TheMarker, שחשפה תעשייה משומנת, המגלגלת מאות מיליוני שקלים בשנה, של שיווק לילדים ובני נוער מטעם החברות הגדולות - כמו שטראוס, אסם וקוקה קולה. השיווק נעשה בערוצים החדשים – כמו פייסבוק, יוטיוב, סנאפצ'ט ואינסטגרם – שבהם, בניגוד לפרסום בטלוויזיה, אין פיקוח על התכנים. החברות מציעות לצעירים פיתויים כגון מתנות יקרות, הגרלות ומסיבות.
בעקבות הכתבה התקיים בשבוע שעבר דיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת והוחלט כי יש להרחיב את התקנות הקובעות את כללי הפרסום והשיווק לילדים ובני נוער, כך שיחולו גם במדיה החברתית. בנוסף, הוועדה קראה לחברות המסחריות לחתום על אמנה לשיווק ופרסום הוגנים ועל-פי חוק בקרב בני נוער. ככל הידוע, הנושאים טרם קודמו.
מפרוקטר אנד גמבל , יצרנית מותג אולוויז, נמסר: "במחנות הקיץ המתקיימים בתנאי שטח וביערות, אולוויז מקימה מתקן שירותים פרטי ונקי לנערות. התגובות המרגשות מצד הנערות זה מספר שנים, מלמדות על הערך המוסף של הפעילות ועל נחיצותה, במיוחד בגילאים אלה המאופיינים בשאלות דימוי גוף וצרכים ייחודיים".
מתנועת הצופים נמסר: "במהלך מחנות הקיץ מתמודדות עשרות אלפי חניכות עם תנאי שטח מגבילים לצד רגישויות אישיות שמשפיעות על תחושת הנוחות שלהן במחנה. לפיכך, פועל זו השנה השישית, שיתוף פעולה בין התנועה לבין חברת פרוקטר אנד גמבל שהקימה שירותים סטריליים בשטח ומממנת רכישה של ציוד סניטרי למחנות".
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
תחום הלימודים חשוב יותר מיוקרת מוסד הלימודים
בתי הספר המקצועיים של משרד הכלכלה יעברו לניהול משרד החינוך