בעקבות וירוס הקורונה נוצרה מציאות חדשה, עסקים רבים במדינה נמצאים בקשיים וזה הזמן לרכוש כלים חדשים להתמודדות עם המצב הלא רגיל. בין אם אתם בעלי חברה גדולה המעסיקה למעלה מ-100 עובדים או בעלי עסק משפחתי קטן שאותו אתם מנהלים בכוחות עצמכם, ככל הנראה השאיפה שלכם כעת היא להיחשף כמה שיותר על מנת להגדיל את הרווחים ולעזור לעסק שלכם לצמוח על אף הפערים בתקופה האחרונה. כדי לעשות זאת בהצלחה, יש להגיע ללקוחות הנכונים והמתאימים ביותר וליישם אסטרטגיית שיווק מנצחת, מה שדורש מכם התמקדות בקהל המטרה של העסק.

איך תגיעו אל הקהל הזה? בדיוק לצורך כך חברת ישראכרט מציעה את שירות "TARGET" המסייע לכם לחשוף את העסק לקהל איכותי באמצעות מאגרי נתונים ופילוחים סגמנטליים של קהלי היעד.

לאחר הניתוח ופילוח הלקוחות על פי דרישת בית העסק, פועלת החברה על מנת להגיע אל אותם לקוחות באמצעות שיווק דיגיטלי. היא אף מנהלת עבור העסקים מעין מועדון לקוחות, שמאפשר לבעל העסק להניע את הקהל להגיע ישר אליו. כדי להצליח להגיע לקהל הרלוונטי יש ללמוד ולהכיר נתונים שונים דוגמת: גיל, מין, תעסוקה, מקום מגורים, תחומי עניין, רכישות בפועל, התנהגות צרכנית מחוץ לבית העסק, שעות פעילות ומידע נוסף.

למה חשוב דווקא עכשיו להכיר את קהל היעד של העסק שלך?

בימים שבשגרה, בעל עסק קטן או בינוני עסוק לרוב במאמץ להתפרנס, כך שאין לו את הזמן והיכולת לבחון ולנתח את קהל היעד שלו על מנת להכיר אותו באמת או לחשוב על אסטרטגיית שיווק שתגדיל את המכירות שלו. הוא לא תמיד זוכר מי נכנס לחנות שלו ולא מתעמק בפרופיל של הלקוחות שלו, ופעמים רבות זה מביא לכך שהוא משלם ביוקר על פרסום לא מדויק, שאינו מתאים לקהל היעד הספציפי של העסק.

לדוגמה, בעל חנות למוצרי תינוקות היה משוכנע שקהל היעד העיקרי שלו הוא אימהות צעירות. לאחר שחברת ישראכרט ביצעה עבורו מחקר עם פילוח הלקוחות שהגיעו לחנות, נמצא שדווקא נשים מעל גיל 60 הן קהל היעד העיקרי שלו, מה שהביא אותו לצאת במסע פרסום "ממוקד סבתות" ובכך להכפיל את החשיפה ולהגדיל את המכירות. ניתן ללמוד מכך על החשיבות הגדולה של למידת קהל היעד והצורך של בעלי העסקים לדעת כמה שיותר מידע אמין ועדכני על הלקוחות שלהם ולפנות אליהם בצורה הנכונה ביותר. למעשה, הנתון הזה הפך בימים אלו לבעל ערך במיוחד עבור אותו בעל עסק, בדיוק בזמן שסבא וסבתא רשאים לראות את הנכדים ולבצע רכישות גדולות יותר.

"אנחנו מאפשרים לבעלי עסקים לקבל מידע על ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות שלהם ולפנות אליהם במגוון ערוצים בקמפיין שיווק דיגיטלי ", מסביר יואב צלניק, מנהל הפעילות העסקית בישראכרט. "כך אנחנו מסייעים לעסקים להיחשף לקהל לקוחות חדש, להגדיל את מספר הלקוחות החדשים ולשמר את הלקוחות הקיימים".

תשלומים בסלולר
גם לתשלומים דואגים לכם

 

צלניק מסביר שישראכרט פועלת בשני ערוצים – אחד לבתי עסק גדולים ואחד לקטנים ובינוניים. צוות של אנליסטים מנתחים לעומק את הנתונים עבור עסקים גדולים, ומצליחים במשותף להגיע לתובנות מדויקות שעוזרות בקבלת ההחלטות - כמו מיקום הסניף הבא של רשת מצליחה.

כך למשל, מחקר שבוצע עבור רשת ירושלמית גילה שלקוחות רבים שמגיעים לחנות בירושלים הם בכלל מבית שמש, מה שגרם לה לפתוח את הסניף הבא בבית שמש וליהנות מגידול משמעותי בהכנסות.

צלניק מדגיש, שבערוץ העסקים הגדולים ישראכרט בונה אסטרטגיה יחד עם בית העסק ועל פי ההתנהגות הצרכנית של לקוחות ישראכרט על פי מגוון פרמטרים. "בסופו של התהליך אנחנו מבצעים דיוור ללקוחות פרטיים, חדשים או קיימים, ובית העסק מקבל היזון חוזר לגבי התוצאות, החשיפה ונתונים נוספים".

השיטה מאפשרת להגיע לחשיפת העסק ברמת דיוק גבוהה במיוחד. "הדאטה שלנו מראה את ההתנהגות הצרכנית של לקוח מסוים בזמן ספציפי ובכלל. יחד עם בית העסק ועל פי צרכיו אנחנו מפיקים קמפיין שיווק ללקוחות בזמן ובמקום הנכון ומשלבים הצעת ערך מתאימה " אומר צלניק.

לאחר ביטול ההגבלות במשק: העסקים הקטנים והבינוניים זקוקים לאסטרטגיה

בערוץ השני של שירות "TARGET" המיועד לבתי עסק קטנים ובינוניים, החל ממספרות ועד מינימרקטים שכונתיים, מציעה החברה חבילות שיווק קטנות ולא יקרות שכל עסק יכול לעשות. הפעילות מאפשרת לבתי העסק לנהל את הלקוחות הקיימים שלו או להגיע ללקוחות חדשים, זה יכול להיות על בסיס התנהגות צרכנית, נתונים דמוגרפיים, ביוגרפיים, שכונות, אזורים ומגוון פרמטרים נוספים.

"הפילוחים שאנחנו יכולים להגיע אליהם מאוד מדויקים ומציגים מידע על הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של בית העסק. בשלב הבא, אנחנו מעבירים ללקוחות מסרים שיווקיים באופן דיגיטלי בשיתוף עם בית העסק, שיכול להעניק להם הטבות אטרקטיביות, מה שמעודד את הלקוחות להגיע לבית העסק. הקמפיין מתחיל תוך מספר ימים ללא התחייבות מצד בית העסק כלפי ישראכרט לתקופת זמן, אפשר פעם בחודש, פעם בשנה ועוד" מסביר צלניק.

שירות "TARGET" מציע לבעלי העסקים שורה של כלים שונים ליצירת קשר ישיר עם הלקוחות. מהודעות טקסט ומיילים ללקוחות שמאשרים דיוור פרסומי ישיר, ועד פרסום באינטרנט (שירות שיושק בעתיד הקרוב). בנוסף, ניתן לטרגט לקוחות שאינם מזוהים באתרי האינטרנט של בתי העסק ולשלוח להם מסרים יזומים דרך מגוון ערוצים (Remarketing), שירות זה של ישראכרט נמצא כבר בשלבי פיילוט.

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן 

כלי הפרסום האלו מאפשרים למצות את יכולות הדאטה שמספקת ישראכרט. בעל העסק מכיר לעומק את קהל היעד שלו, מכוון את הפרסום ללקוחות הרלוונטיים ומאפשר לעסק שלו לצמוח ביעילות רבה יותר ובתקווה לעתיד טוב יותר.