בעידן הרשתות החברתיות, שמיקרו משפעינים כבר מקבלים קמפיינים באינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב ואפילו פייסבוק תמורת תשלום יפה, נדמה שיש רשת חברתית שנשכחה מאחור: לינקדין. אבל אם תשאלו את סטפני נואסי בת ה-23 כל זה עומד להשתנות בקרוב.

נואסי אומנם עובדת בגוגל בתור אנליסטית, אבל בשעות הפנאי היא בכלל מפתחת סטארט-אפ לייעוץ קריירה Max Up, שהקימה בקולג'. כחלק מהקידום של הסטארטאפ ברשתות החברתיות, היא הפכה להיות משפיענית לינקדין  עם 120,100 עוקבים, וכמו כל משפיענית, היא מרוויחה מהפרופיל הפעיל מאוד שלה.

בסתיו שעבר, לינקדין הודיעה כי היא מקציבה כ- 25 מיליון דולר למגזר היוצרים, כולל תוכנית אקסלרטור (שחילקה מענקים של 15,000 דולר ל-100 משפיענים) ובפברואר אף חשפה רשת פודקאסטים פנימית. הרשת נהנית משותפות של  Nextplay פלטפורמה שמקשרת סופרטאי עבר למיזמים, אפליקציית הגיוס Hirect ויצרנית התוכנה המשרדית Condeco. המהלך הזה הוביל לכך שמשפיעני רשת בתחום התפתחות וקריירה – הפכו את לינקדין למקום הפרסום העיקרי שלהם.

נואסי התחילה לפרסם לראשונה בלינקדאין כשהקימה את Max Up ב-2019. היא שיתפה בפלטפורמה את מאבקי חיפוש העבודה שלה, כמו גם את סיפור הרקע מעורר ההשראה שלה: לאחר שהיגרה לארה"ב מהרפובליקה הדומיניקנית ב-2015, ונכנסה לקולג' מבלי לדבר אנגלית. אבל כשנתבקשה לבחור את הרגע בו היא התחילה "להתפוצץ" ברשת היא סיפרה שזה קרה בשנת 2021, כאשר היא שיתפה שני פוסטים המתעדים את היומיים הראשונים שלה בעבודה בגוגל. "אני הראשונה במשפחתי שלומדת בארה"ב, עובדת באמריקה התאגידית, ועכשיו מצטרפת לעולם הטכנולוגיה", כתבה בפוסט, שיש לו 4 מיליון צפיות ו-3,000 תגובות.

בראיון לביזניס אינסיידר היא סיפרה כי: "הייתי צריכה לכבות את ההתראות שלי כי זה פשוט התפוצץ. אני אפילו לא יודעת איך. אני מניחה שזה בערך כמו TikTok, שבו אתה יכול להגיע למיליון צפיות בן לילה."

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Stephanie Nuesi | Max Up (@stephanienuesi)

 נואסי מפרסמת בממוצע כ – 4 פוסטים בלינקדין בשבוע, וסיפרה כי הרבה מוצגים פונים אליה ליצירת תכנים ופרסום גם ברשת אבל במקביל גם ברשתות אחרות. במאי האחרון לדוגמה, היא חתמה שלוש עסקאות לתוכן ממומן שהגיעו אליה דרך לינקדאין בסכום כולל של 6,875 דולר. בנוסף ללינקדאין, חלק מהחוזים שילבו תוכן בפלטפורמות אחרות, כולל אינסטגרם, שבה ל-נואסי יש 45,000 עוקבים.

לינקדין גם מסייעת לה ליצור משפך שיווקי לסטארטאפ בבעלותה, שם היא מציעה ביקורות לקורות חיים, אימון קריירה ומפגשי הכנה לראיונות, במסגרת חבילות שונות, החל מ-דולר147.00. "רוב הלקוחות שלי מגיעים אליי דרך לינקדאין", היא מספרת "בערך שלושה עד ארבעה בחודש, וזה הרבה בהתחשב בכך שאני מוציא אפס דולרים על פרסום". היא גם הוסיפה כי דרך לינקדאין אף פנו אליה ןבקשו ממנה להרצות באוניברסיטאות ובחברות. "אני יכולה להרוויח בערך 500 דולרים עבור הרצאה בת שעה אחת".

בלינקדאין, נואסי מוגדרת בתור " managed creator", כלומר היא מוגדרת גם כיוצרת תוכן של הפלטפורמה וגם מקבלת גישה לתקשורת ואירועי נטוורקינג. העצה הכי טובה שהיא קיבלה ממנהל הערוץ שלה עד כה? להוסיף לתוכן שלה נושאים שנויים במחלוקת, כמו מגייסים ש"נעלמים" למועמדים ולא חוזרים אליהם, או שלל סיפורי הפיטורים בהייטק לאחרונה."התחלתי ליצור סקרים ולנהל שיחות על הדברים האלה, והקהל שלי פשוט השתנה", אמרה. "אנשים נחשפו אלי קצת יותר ממה שהם נחשפו קודם."