כמה כסף יכלו לחסוך בעלי עסקים אם רק היו דואגים לבטיחות, וקצת לנקות את הרצפה? על פי מה שקורה בבתי המשפט בישראל, מדובר בחיסכון של מיליונים. אלפי תביעות אזרחיות שעוסקות ברשלנות מוגשות מדי שנה לבתי המשפט. אולם חלקן כל כך יוצאות דופן, שקשה להאמין שהתרחשו בכלל. אספנו את פסקי הדין הכי לא שגרתיים של 2015.
עוד ב-mako כסף:
- מסתבר שיש מחיר זול יותר מהכי זול
- 9 דברים שמצליחנים עושים אפילו לפני ארוחת הבוקר
- החברות הקטנות ששולטות בחיים שלכם
נפלה לקבר במהלך הלוויה
סכום הפיצוי: 90 אלף שקל
מ', בת 65, תושבת חיפה, הגיעה לפני כארבע שנים להלוויה של קרוב משפחה בבית העלמין בעכו. בעיצומה של ההלוויה היא מעדה ונפלה לתוך אחד הקברים הפתוחים הסמוכים. בני משפחתה וחברים שהיו עסוקים במסע ההלוויה שמעו את זעקותיה ונחלצו לעזרתה. מ', שסבלה מחבלות בכל גופה ונזקקה לקבלת טיפול רפואי תבעה את המועצה הדתית וזכתה בפיצוי.
תעלומת הקבר הנעלם
פיצוי: 110 אלף שקל
שוב פעם בית הקברות בעיר עכו. תושבת העיר הגיעה לפני כמה שנים לפקוד את קבר בנה התינוק ונדהמה לגלות שהוא נעלם כלא היה. היא חיפשה בכל בית העלמין. שאלה את העובדים אבל את הקבר היא לא מצאה. היא הגישה תביעה לבית המשפט נגד המועצה וחברת הביטוח "כלל", וזכתה. הקבר, אגב, לא נמצא עד היום.
זהירות, נוזל כלים בסופר
הפיצוי: 730 אלף שקל
ד', תושבת ראשון לציון בת 52, ערכה קניות עם בעלה במרכול המזון "חצי חינם". בעיצומן של הקניות היא חצתה את אחת המחלקות ולפתע החליקה על טיפת נוזל כלים שאיש לא טרח לנקות. בעקבות המקרה היא הוגדרה כנכה בשיעור של 60 אחוז לצמיתות ונאלצה לעבור להתגורר בבניין אחר עם מעלית בעלת נגישות לנכים. ד', הגישה תביעה נגד "חצי חינם" ונגד חברת הביטוח בטענה שהתרשלות עובדי הסופר גרמו לנכותה. הנתבעות טענו מנגד, ש-ד' אשמה בהחלקה שכן היה עליה להסתכל לאן היא הולכת. לבסוף זכתה ד' בפיצוי בהסכם פשרה.
אל תסגור לי את הדלת בפנים
פיצוי: 200 אלף שקל
בת 74 מצפון הארץ הגיעה לסניף "ניו פארם" במקום מגוריה כדי לקנות מגוון של מוצרי קוסמטיקה. לרוע מזלה, כאשר ניסתה להיכנס לסניף, הדלת נסגרה על גופה והיא נפלה על הרצפה. בעקבות הנפילה היא נזקקה לטיפול רפואי, ידה גובסה והיא עברה טיפולים אורתופדיים רבים להקל על הכאבים בגופה. ניו פארם וחברת הביטוח טענו מנגד, כי האישה הגיעה לסניף כשהיא חבולה בידה והיא נפלה טרם כניסתה לסניף. השופטת פסקה לטובת בת ה-74 אחרי ששמעה את העדויות סכום של 200 אלף שקל ועוד הוצאות משפט.
שווארמת הכסף
פיצוי: 250 אלף שקל
עובד במסעדה בחדרה החליק על כתם שמן במטבח בעת שהכין שיפודי שווארמה ללקוח. ידו הימנית נחבטה על הרצפה והוא פונה לבית החולים "הלל יפה" שם עבר ניתוח. לאחר מכן נאלץ לעבור ניתוח נוסף. העובד תבע את המסעדה ואת חברת הביטוח "הראל'. השופטת דחתה את גרסת המסעדה שהטילה את האחריות על התובע ופסקה לו כרבע מיליון שקל פיצויים:
מי שומר על החומוס?
פיצוי: 110 אלף שקל
ג' הלכה עם בעלה לקניות בסופר שכונתי בעיר בני-ברק. היא לא הבחינה בשאריות של חומס שהיו על הרצפה ומעדה. בעקבות הנפילה היא סבלה מכאבי עזים ברגלה, וכשאלה לא חלפו היא ניגשה לסופר והתלוננה על המקרה. ג', הגישה תביעה נגד חברת הביטוח והמרכול. בית המשפט קבע כי המרכול אכן התרשל שלא ניקה את החומוס מהרצפה אבל יש להטיל אשמה תורמת בשיעור של 20 אחוז על ר' שלא נקטה במשנה זהירות. בכל זאת, היא תזכה בפיצויים נדיבים.
הנוסעת נפלה, הנהג המשיך לנסוע
פיצוי: 32 אלף שקל
תושבת ירושלים כבת 58, העובדת לפרנסתה כאחות סיעודית, נסעה בקו 18 של חברת "אגד" בעיר למקום עבודתה. בעודה כיסא פנוי החל הנהג בנסיעה. היא איבדה שיווי משקל ונפלה. לטענתה, הנהג המשיך בנסיעה למרות קריאות הנוסעים שביקשו ממנו לעצור. הנוסעת קיבלה טיפול בבית החולים ומאוחר יותר תבעה את החברה. נהג האוטובוס הכחיש שהתעלם ממנה, אולם בית המשפט פסק לה פיצויים.
ענב קטלני
פיצוי: 126 אלף שקל
תושבת דרום הארץ צעדה לתומה לעבר מחלקת הירקות בסניף "שופרסל שלי", ואז החליקה על ענב שהיה זרוק על הרצפה. היא סבלה מכאבים עזים ברגל, ונזקקה לטיפול בבית החולים. לאחר מכן היא תבעה את החנות, את חברת הביטוח ואת חברת הניקיון. היא זכתה בסכום הפיצויים הגבוה במסגרת הסכם פשרה.
יד קטועה בבית אריזה לפרחים
פיצוי: 5.9 מיליון שקל
תיירת מהולנד, שהגיעה לישראל לעבוד באחד המושבים בגליל, עבדה בבית אריזה למיון וחיתוך פרחים. במהלך עבודתה נתפסה ידה במכונה ונקטעה. היא פונתה לבית החולים "תל השומר" שם היא נותחה ושורש כף ידה חובר אבל הנזק היה גדול. היא תבעה את בית האריזה בישוב בגין המחדל הקשה ובית המשפט פסק לטובתה את הפיצויים העצומים.
החדר במלון נתפס על ידי זוג אחר
פיצוי: 5,700 שקל
בני זוג ממרכז הארץ הזמינו נופש בבורגאס שבבולגריה. לאחר שלושה ימים הם נדהמו לגלות בחדרם זוג אחר, שטוען שהחדר שייך לו. בני הזוג פנו להנהלת המלון, אולם זו הבהירה להם שעדיף להם לא להתלונן, אחרת ימצאו את עצמם מחוץ למלון. לבסוף עברו בני הזוג לחדר ללא מזרן ועם מזגן מקולקל. המגבות לא הוחלפו, ובמקלחת לא היו מים חמים. בני הזוג תבעו את חברת הנסיעות ואת ספק התיירות על עוגמת הנפש, וזכו לפיצוי.