ברגע שסניה ומאשה ולדברג סיימו את הפיץ' הבלתי נשכח שלהם מול הכרישים, היה ברור שזאת תחילתה של ידידות עסקית מופלאה. בני הזוג הציגו את "אנבלה", משאבת חלב שמדמה פעולת תינוק יונק, ושיכנעו שני כרישים - יסמין לוקץ' ואורן דוברונסקי - להשקיע במיזם מיליון שקלים תמורת 15% מהחברה.
הרעיון למשאבה נולד כשמאשה ילדה את בתה אנבלה ורצתה להניק אותה. כבעלת עסק - מרכז לימודים לפסיכומטרי ולבגרויות בשיטה ייחודית, היא הבינה שהדרך היחידה שתוכל לעשות זאת תוך כדי עיסוקיה היא לשאוב חלב. היא ניסתה את המשאבות הקיימות בשוק והתאכזבה מכך שהן לא נעימות, לא אפקטיביות ורועשות מאוד.
>> חושבים שיש לכם מיזם פורץ דרך? הירשמו לעונה החדשה של "הכרישים"
סניה ומאשה הקימו את מיזם "אנבלה טק" שמטרתו היא לבנות משאבה שמדמה יניקה של תינוק ובכך, למקסם את אפקטיביות השאיבה למינימום זמן וליצור חווית הנקה חיובית, נינוחה ונעימה יותר מזו שמספקות המשאבות הקיימות כיום.
בני הזוג פנו למהנדס רון אדלמן, השקיעו בפיתוח הראשוני של המוצר ואחרי שהדגם הראשוני השביע את רצונם, פתחו בקמפיין לגיוס המונים, גייסו 150 אלף דולר והשקיעו אותו בניסוי המוצר ובפיתוח החברה. בהמשך גייסו צוות מהנדסים ומנכ"ל לחברה, אורי יפה, הקימו משרדים ופתחו בניסוי שבמסגרתו ניסו את המשאבה על 100 נשים מניקות. התוצאות היו מרשימות: הנשים שאבו משמעותית יותר חלב לעומת המשאבות המתחרות.
מאז ההשקעה הראשונית של לוקץ' ודוברונסקי, שני הכרישים השקיעו ב"אנבלה" סכומים גדולים נוספים ובסך הכל החברה גייסה עוד כ-1.45 מיליון דולרים, חלקם במנגנון SAFE. אורי יפה, מנכ"ל החברה, אומר שחברת "אנבלה" מתכננת לצאת בקרוב לסיבוב גיוס נוסף של 5 מיליון דולר.
בנוסף לגב כלכלי איתן, הכרישים מלווים את היזמים מקרוב, תומכים בהם ותורמים רבות למינוף החברה. "להשקעה של יסמין ואורן היה אימפקט חיובי מאוד", מספר סניה, "השמות שלהם פותחים דלתות וגם התוכנית עצמה פתחה לנו המון דלתות. אנשים מזהים אותנו פתאום ומתייעצים איתנו מסטארטאפים אחרים".
איך נראית העבודה השוטפת מולם?
"אורן ויסמין עוזרים לנו, משתפים אותנו בניסיון שלהם ומקשרים אותנו לעוד אנשים. אורן הביא לחברה עוד משקיע גדול ומוכר - זוהר גילון. העבודה איתם טובה מאוד. אמנם גם לפני זה היו לנו בחברה אנשי צוות מנוסים, זה לא שהיינו יזמים שממש לא ידעו מה הם עושים - אבל לניסיון של יסמין ואורן בהחלט יש השפעה".
לפני הסגר השלישי החלה החברה בניסוי קליני למוצר, אך זה נעצר באופן זמני בגלל הגבלות הסגר. עם זאת, ניסויים פנימיים שנערכו לקראת הניסוי הקליני העלו כי משאבת "אנבלה" שואבת פי 1.5-5 יותר חלב מאשר המשאבות המתחרות בשוק, כשהממוצע הוא פי שתיים.
כהכנה לניסוי הקליני המוצר עבר שתי בדיקות בטיחות חשובות - Safety & EMC שבמסגרתן נבדק כי המשאבות בטוחות לשימוש. כעת, ממתינים בחברה להתייצבות בתי החולים שבימים אלו כמעט ולא עוסקים בפעילות אלקטיבית. "כשבתי החולים יחזרו לנשום ויועצות ההנקה יחזרו לפעול, נחדש את הניסוי", אומר סניה.
מתי המשאבה תגיע לחנויות? בחברה מעריכים שלקראת סוף השנה הזאת. אחרי שנסגרו חוזים עם מפעלים, החברה ייצרה תבניות ראשונות לקראת ייצור סדרתי במפעל, כשההתמקדות היא בחלקים החשובים הקשורים להעתקה של מבנה הפה של התינוק אל תוך המשאבה. במקביל, החברה רשמה חמישה פטנטים נוספים להגנת המשאבה וכן פטנטים נוספים למוצרים עתידיים אשר ירחיבו את קו מוצרי החברה.
"אני מאמינה ש'אנבלה' תוכל כבר השנה לצאת לייצור המוני ולהתחיל לתת לכל אישה את היכולת להשתמש במוצר הרבה יותר איכותי וחדשני", מספרת לוקץ', "אני מקווה ומאמינה שסבב גיוס ההון הבא של החברה יהיה נכון ומדויק כי בחירת השותפים הנכונים מעבר לים חשובה מאוד ליזמים ובצדק, הם אלו שייתנו לחברה את הכלים והידע כדי לחדור בצורה חלקה לשוק האמריקאי. אני פועלת יחד עם המנכ"ל ליצירת החיבורים הנכונים כדי שזה יקרה".
בעת האחרונה חברה סינית התעניינה האם היזמים יהיו מוכנים למכור את "אנבלה" בתמורה ל-20 מיליון דולר - ונענו בשלילה. איך עומדים בפיתוי ואומרים לא לסכום עתק שכזה? "זה בוסט לאגו ומוכיח שמעריכים אותנו בשווי הזה, אבל זה לא משתלם לנו", מסביר סניה, "אנחנו מאמינים שכשנצא לשוק, נמכור משמעותית בהרבה יותר כסף. שווי החברה מכפיל את עצמו לפחות פי שלושה כל שנה. כרגע אנחנו לא מתכננים למכור".
לקראת העונה הבאה של "הכרישים", יזמים מוזמנים להירשם לתוכנית ולקבל הזדמנות להציג את המיזם שלהם בפני חמשת הכרישים. "הסיפור של 'אנבלה' מעורר השראה. אמא שזיהתה בעיה שנגעה בה באופן אישי - והחליטה לעשות מעשה", מתארת לוקץ', "זה שיעור אדיר לכל מי שיש לו חלום - תמצא בעיה, זו יכולה להיות אחת כזו שמפריעה לך באופן אישי, תוודא שהיא משמעותית ומשם השמיים הם הגבול".
"היכולת של 'אנבלה', למרות האתגרים שהעולם החדש של הקורונה מציב, להתגבר על מכשולים ולהמשיך לנוע במהירות - יכולה לשמש כל יזם בתחילת הדרך, בטח כשאתה רואה את את ההתקדמות האדירה שלהם לאורך הדרך", מסכמת לוקץ'.