בגיל 30, נוסייר יאסין, שמוכר יותר בשם נאס דייליי, הוא כבר הרבה יותר מיוצר תוכן. בשנת 2016 הוא עזב משרה מתגמלת בהייטק והחליט לצאת למסע שבו הוא התחייב להעלות סרטון אחד ביום במשך אלף ימים רצופים שהעיקרון הוא להיות כוח לטוב ולחבר בין אנשים. הוא הפך לכוכב רשת הרבה לפני ש'כלכלת יוצרים' הפכה למושג, והיום עם יותר מ-33 מיליון עוקבים בפייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב, הוא כבר יזם שגייס מיליונים, עם מודל עסקי ברור ורצון להתרחב לתחומים רבים – אפילו לתחום המלונאות.
גם היום, 6 שנים אחרי שהתחיל הוא לא ממש יודע למה בדיוק הוא עזב הכול והתחיל עם מיזם 'נאס דייליי'. "בהתחלה זה לא היה מסיבות עסקיות", ציין יאסין שהגיע לישראל בריאיון ל-Business. "לא היה היגיון, התחיל אצלי תסכול. משהו לא היה נראה לי הגיוני בלעבוד בחברה ולעשות טרייד של החיים שלי תמורת כסף".
"וידאו היה דבר חדש אז", הוא אמר. "חשבתי שוידאו יהיה העתיד בפייסבוק ופשוט החלטתי לקחת את הסיכון. רציתי תירוץ להכיר חברים – זהו. אם לא הייתי עושה וידאו לא הייתי פוגש אותך ואת כל האנשים האלה".
יאסין, שהשתתף בכנס All Founders של מיקרוסופט בתל אביב, משחזר את הרגע שבו הוא החליט להפוך את המיזם שלו לעסק. "זה התחיל כשרציתי להתחיל להעסיק אנשים", אמר. "במשך 1,000 ימים אמרתי לעצמי לא איכפת לי מכסף, אני עושה את זה בשביל הכיף. ואז ב-1 בפברואר 2019 החלטתי שאני רוצה להפוך את זה לעסק. רציתי להרחיב את מה שאני עושה מבן אדם אחד שעושה את זה ל-100 אנשים שעושים את זה".
כדי להגדיל את היקף העבודה יאסין הבין שצריך גם להכניס כסף. "אני בעולם העסקים כבר 3 שנים וזה עינוי. זה קשה כמו לייצר את הסרטונים. פתאום יש חשבוניות שצריך להתעסק איתן, גיוס עובדים והמון אלמנטים נוספים", הוא מודה. "אבל אני אוהב את זה עד כה".
ליאסין יש גם מסר ליוצרי התוכן. "הרבה אנשים רוצים ללכת, לנסוע למלדיבים ולעשות סרטונים על החוף", הוא אומר. "זה כיף, אבל את ההשפעה הגדולה ביותר אתה יכול לעשות באמצעות פתיחת עסק ויצירת עבודות לאנשים, זה הרבה יותר משמעותי מלהפוך לוויראלי".
לפני כשנה 'נאס אקדמי', פלטפורמה אותה הקים יאסין, שמעניקה כלים ליוצרי תוכן לעשות כסף מהידע שלהם באמצעות העברת קורסים אונליין, הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר. היום, טוען יאסין, החברה כבר גייסה סה"כ יותר מ-20 מיליון דולר. "לפני נאס דיילי הייתי מתכנת ועבדתי גם כמנהל מוצר", הוא הסביר. "הבנתי שאני לא רוצה להיות בעסקי המדיה – אני רוצה להיות בעסקי הטכנולוגיה. ולכן אני כאן בכנס של מיקרוסופט".
מה סוד ההצלחה של נאס דיליי?
"עוד לא הגעתי להצלחה אז אני עדיין לא יכול להגיד מה הסוד של ההצלחה", טוען. "הגעתי להצלחה במדיה אבל עוד לא הגעתי להצלחה עסקית מבחינתי. אני רוצה להפוך ליוניקורן (חברה שמוערכת ביותר ממיליארד דולר) – זו הצלחה מבחינתי".
"כשהתחלתי עם 1,000 סרטונים ב-1,000 ימים הרעיון בשנים האלה היה תמיד לנסות משהו חדש כל יום. אם אתה נכשל ביום ה-600 אתה יכול לתקן ביום ה-601", הוא אומר ונותן טיפ ליזמים. "והבנתי שהאנשים שלא מצליחים הם אלה שלא עשו מספיק ניסיונות בדרך למטרה. בכל שבוע בנאס אקדמי אנחנו מנסים משהו חדש, יש לנו 56 ניסיונות להצלחה בשנה. אני חושב שהתרבות הזו מאוד חשובה".
יאסין גם מתייחס לתגובת הסביבה שלו כשהחליט לעזוב הכול ולהתחיל את העסק: "אף אחד לא הבין את זה בהתחלה. גם כשהחלטתי לפתוח סטארטאפ – אף אחד לא הבין. אני חושב שהשאלה המרכזית היא למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים".
אחת מהסיבות שהוא התחיל במסע הייתה הסביבה שבה הוא גדל. הוא נולד בכפר הערבי עראבה בישראל ומגדיר את עצמו כישראלי פלסטיני. "בישראל אנחנו יודעים שיש ישובים ליהודים וכפרים לפלסטינים", הוא מסביר. "כשאתה גדל פה אתה שואל את עצמך למה יהודים אוהבים להסתובב אחד עם השני, ולמה ערבים אוהבים להסתובב אחד עם השני – למה דת וגזע בכלל חשובים? המטרה שלנו היא לחבר בין אנשים".
לדעתו של יאסין, החיבור סביב זהות לאומית הופך לפחות רלוונטי. "זה גורם לך לחשוב הרבה", הוא אומר. "זה מה שמגדיר אותנו. המטרה שלנו היא לחבר בין אנשים. אנחנו צריכים לבנות קהילות סביב עניין ולא סביב דת, גזע או צבע – זה מגוחך. זה החיבור הגרוע ביותר – אתה לבן, אני לבן בואו נהיה ביחד".
יאסין מסביר למעשה את הבסיס לעסק שלו: "זה צריך להיות – 'אני רוצה לפתוח סטארטאפ, אתה רוצה לפתוח סטארטאפ – בוא נהיה חברים', או 'אתה אוהב תוכן, אני אוהב תוכן – בוא נהיה חברים'. אז איך עושים את זה? מייצרים וידאו, הם מחברים בין אנשים – מעולה זו הצלחה. איך מחברים אנשים אפילו יותר? בונים חברת טכנולוגיה. בשנים הקרובות העסק של נאס הוא לא לעשות כסף, אלא לחבר בין אנשים – בקנה מידה גדול יותר".
אז מה החזון שלך ל'נאס' עשר שנים מהיום?
"אני חושב שלפני האינטרנט יכולת להיות משויך רק למדינה שלך", הוא מסביר. "אחרי האינטרנט הכול השתנה – המגזריות השתנתה. יש קהילות באינטרנט שאני משתייך להם יותר מאשר אני משתייך למדינה שלי. תמיד נהיה שייכים לשבט, פשוט צריך לבחור. בעבר יכולת להשתייך רק לשבטים כמו דת, מדינה, גזע, צבע וכו'. היום יש אלפים – אתה יכול להיות משויך לספורט, אומנות. שום דבר לא השתנה באופן מהותי – רק יש יותר אפשרויות היום".
ליאסין יש תוכנית ברורה לגבי העתיד. "נאס תהיה קבוצה של חברות", הוא מסביר. "תהיה לה זרוע של השקעות, זרוע מדיה, זרוע טכנולוגית וזרוע של מלונות. אנחנו רוצים לבנות אקו-סיסטם".
מה יהיה הגורם המחבר של כל החברות של נאס?
"מה שיחבר את כל הזרועות של החברה הוא הרצון לחבר בין אנשים", הוא מסביר. "לא תראה אותנו עושים רהיטים או בונים פתרונות ענן. מה מחבר אנשים? יש כמה תעשיות: ענף המדיה, קהילות – אירועים, מלונות – אולי נתחיל איתם בשנה הבאה אין לדעת".
יאסין מתייחס לענף האירוח שלא השתנה במשך שנים ורואה את השינוי שעושות רשתות כמו סלינה. "אנחנו נשיק את 'נאס האוס' בקרוב", הוא מצהיר.
נוסיר יאסין התארח בכנס All Founders של Microsoft for Startups, כנס יזמים שנועד לפיתוח קשרים והפקת תובנות מניסיונם של יזמים ומשקיעים. מאות יזמים ומפתחים הגיעו לשמוע הרצאות ושיחות מפי משקיעים ויזמים בעלי שם עולמי ומבכירי מיקרוסופט. מלבד יאסין, השתתפו בכנס ג'פרי מא, המנהל העולמי של Microsoft for Startups ומי שהיווה השראה לסרט ההוליוודי "21" לאחר ש"ניצח את הבית" בקזינו בעזרת שיטות מתמטיות, מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח אשר מונתה לאחרונה ל-CTO חטיבת האבטחה העולמית של מיקרוסופט, הספורטאית האולימפית נטע ריבקין והטניסאי אנדי רם.