הלאניסטרים משלמים את החובות שלהם. ברוס ווין לובש חליפת עטלף ויוצא להילחם ברשע. אבל מה עושים העשירים האמיתיים עם הכסף שלהם? נכון, הרוב מושקע בעסקים, לפעמים בתרומות, אבל למי שיש כל כך הרבה כסף, מתחשק לפעמים להתפרע. ככה הם עושים זאת.
>> האנשים הכי עשירים ב-19 מדינות בעולם
כותבים את השם שלהם כך שאפשר יהיה לקרוא אותו מהחלל
אחד הדברים שעשירים אוהבים הוא לראות את השם שלהם. על שעונים. על מכוניות. על בתי חולים. זה מפגן עוצמה שאיש חוץ מהם לא יכול לשחזר. אבל העשירים באמת שמים את שמים על כדור הארץ עצמו.
השייח חאמד בן חמדאן אל נהיאן, צאצא למשפחת מיליארדרים מאבו-דאבי שהונו נאמד ב-22.5 מיליארד דולר, חרט כתובת ענקית של שמו על רצועת חוף באורך 3.2 ק"מ באי ליד אבו-דאבי. השם נכתב באותיות כה גדולות עד שניתן להבחין בו בתמונות לוויין.
הנסיך הסיר לבסוף את הכתובת, אבל עצם העובדה שהדבר הזה קרה בכלל מעיד על מה שיכול לקרות כשיש לך יותר מדי כסף.
מתקינים חדרי מיון בבית שלהם
על בריאות לא חוסכים, כך חונכנו מינקות. כל הכסף שבעולם לא משנה אם אין לכם את היכולת ליהנות ממנו ולחיות איתו לאורך שנים. נכון שהעשירים באמת יכולים לממן לעצמם רופאים פרטיים ותרופות יקרות, וחלק אפילו טורחים לשלם משכורת קבועה לרופא. אבל ישנם אלה שלוקחים את העניינים לרמה אחרת לגמרי, ובונים חדרי מיון פרטיים בבית, רק כדי שלא יצטרכו לחכות לתורם בבית החולים.
עוד ב-mako כסף:
- העיירה היפנית שמצליחה לייצר אפס אחוזי אשפה
- לקוחות מתלוננים: יש עובש בבונזו שרכשנו
- מסחר באמזון הוא לא לבעלי לב חלש
קונים כדורים מוזרים
כולנו, בלי קשר לכסף בבנק, בולעים כדורים מדי פעם. לפעמים מדובר בענייני בריאות, ולפעמים לכדור קוראים ויאגרה. הסופר עשירים קונים כדורים כמו כולם, אלא שהם יכולים לקנות כדורים איכותיים הרבה יותר ויקרים הרבה יותר, שלחלקם אין ערך בריאותי של ממש. כדור אחד, למשל, הופך הופך את היציאות שלכם למוזהבות. הוא אמיתי, והוא עולה 425 דולר. למה לקנות אותו? כי אפשר.
הם הורסים את דיסנילנד
בעלי מוגבלויות מקבלים שלל הטבות שונות, ובצדק. דיסנילנד, למשל, רצתה לעזור והתירה להם ולמשפחותיהם לקנות כרטיסים בלי לחכות בתורים הארוכים בכניסה. זו הייתה יוזמה מבורכת של דיסנילנד, אבל תודות לכמה עשירים, השירות בוטל ב-2013. מתברר שכמה אנשים עם יותר מדי כסף ומעט מדי סבלנות או רצון לעמוד עם בני התמותה הרגילים, שכרו בעלי מוגבלויות כדי שיוכלו להיכנס איתם לפארק בלי לחכות בתור.
הם שוכרים אנשי מקצוע שיתלו בשבילם תמונות
עשירים אוהבים לשלם משכורות לאנשים שיטפלו בדברים בבית שלהם – אומנת שתטפל בילדים, צוות גננים שיטפל בגינה, מנקי בריכות שיטפלו בסמל הסטטוס בבית ושומרי ראש שירחיקו את הסקרנים. אלא שעבודה אחת דורשת כישורים ספציפיים מאוד – תליית תמונות. כן, תולי תמונות מקצועיים קיימים בעולם הזה. תפקידם היחידי עלי אדמות הוא לתלות תמונות על קירות. חלקנו משתמשים בפטיש ובמסמר. העשירים מעדיפים להתייחס אל הקירות שלהם כמו אל מוזיאון.
שותים אלכוהול שובב במיוחד
בפרס חברת האלכוהול השוביניסטית של התקופה זוכה גי' ספיריטס (G spirits) שהשיקה ב-2013 סדרת מוצרים מהפכנית: וודקה, וויסקי ורום שכולם, נשפכו על גבי חזה של דוגמניות לפני שעברו בִקבוק. לכל משקה נבחרה דוגמנית בית תואמת, בעלת חזה מושלם. לאחר שהדוגמנית מתפשטת היא מתיישבת במיכל נירוסטה גדול. המשקאות נשפכים במורד צווארה לאורך החזה והבטן ונקווים במיכל. לאחר מכן עובר המשקה סינון נוסף כדי למנוע חדירה של שערות או גורמים זרים אחרים, ומבוקבק. זה יקר יותר ממה שאתם חושבים, וקצת מיותר.
הם הולכים לפסיכולוג לעשירים
בכל העולם מתמודדים אנשים עם סוגיות פסיכולוגיות בצורה כזו או אחרת, והולכים לפסיכולוג או לתרפיסט. גם עשירים הולכים לטיפול, ורוב הזמן הם עושים את זה מסיבות לגיטימיות לגמרי. אבל כמה עשירים הולכים למטפלים שעוסקים בסוגיות שנוגעות רק לעשירים. בנקים מסוימים שוכרים פסיכולוגים שמעניקים תמיכה ללקוחותיהם העשירים ביותר, שמרגישים אשמים על כך שיש להם יותר מדי כסף. פסיכולוג שכזה אפילו טען ש"עושר הוא עדיין טאבו בתרבות שלנו", שמסביר למה חלק מהעשירים רואים בכסף שלהם בעיה שצריך לדבר עליה.
הם מבטחים את עצמם נגד חטיפות
האפשרות של חטיפה היא תסריט אימים של כל משפחה, בין אם מדובר בבן זוג או בילד. עשירים נמצאים בקבוצת סיכון גבוה יותר בנושא הזה, באופן טבעי. למשפחותיהם יש הרבה כסף לשלם תמורתם החזרתם בריאים ושלמים. לכן חלק מהם רוכשים ביטוח נגד חטיפות, במיוחד במהלך נסיעות לחו"ל. אופי הביטוח הזה משתנה מאדם לאדם – בין אם מדובר בהתחייבות של חברת הביטוח לשלם את הכופר ובין אם חבורת שכירי חרב יוצאת להציל את החטוף.
קונים טלפונים יקרים להחריד
בעולם שבו עצם הפעולה של לדבר עם מישהו אחר היא הפונקציה הכי זניחה של הטלפון, והבעלות על סמארטפון נחשבת לזכות בסיסית כמו מזון ומים, העשירים נאלצו למצוא דרך אחרת להפגין את עושרם. השיטה – לקנות אייפון מצופה זהב ושימושי או ורטו, שהוכתר כנייד היקר בעולם, עם צלצולים שהוקלטו על ידי התזמורת הסימפונית של לונדון.
מעסיקים מזכירות, שיש להן מזכירות
אחת הדרכים בהם מנסים עשירים להגן על עצמם מפני ביקורת היא לטוען שהם יוצרים מקומות עבודה. זה נושא מורכב, אבל אי אפשר להתווכח על העובדה שמי שיש לו כסף מעסיק הרבה אנשים. אחד התפקידים שרבים מהם לא מוותרים עליהם הוא מזכירה, שעוזרת להם לנהל לוח זמנים ולבצע סידורים שונים. אלא שהתפקיד הזה מורכב כל כך, שגם המזכירות האלה צריכות עזרה משלהם. אפשר רק לקוות שהם מקבלות תגמול הולם.
מעשנים סיגריות עם פילטרים מזהב
איך תבדילו את עצמכם מהמוני העם שמעשנים סיגריות? סיגר זה פתרון טוב. במיוחד אם מדובר בסיגר מיצרן נחשב במיוחד. אבל מי שרוצה להיות באלפיון של המעשנים, אתה צריך לעשן דווקא סיגריות, אבל כאלה שרק אתה יכול לממן. בעולם הטבק היוקרתי, סוברני היא השם הנכון. חפיסה נמכרת במאות ואף אלפי דולרים, גם בגלל הטבק, וגם בגלל האפשרות ליהנות מזהב בין השפתיים.
הם קונים מניות של ברקשייר האת'אוויי
כולם יכולים להקים עסק ולהרוויח. אבל מי שרוצה להיכנס לליגה של הגדולים צריך לעשות כסף מכסף. השיטה? לקנות מניות ולהתעשר מההצלחה של חברות אחרות. אלא שהעשירים באמת לא קונים בבורסה חלקים בחברות ציבוריות, אלא מניות של חברות כמו ברקשייר האת'אוויי, בבעלותו של אחד האנשים העשירים על פני הפלנטה, וורן באפט. אולי אתם זוכרים אותו כאיש ששילם מיליארדים על ישקר הישראלית. המחיר של המניה לא מיועד לאנשים רגילים – כל אחת מהם תעלה לכם כ-200 אלף דולר.
הם קונים כרטיס לכל החיים במחלקה ראשונה
בתחילת שנות השמונים הציעה חברת אמריקן איירליינס שירות שמיועד אך ורק לעשירים – טיסה ללא הגבלה במחלקה ראשונה לכל החיים. המחיר – 250 אלף דולר, ו-150 אלף דולר לכל אורח של בעל הכרטיס. עד 2004, מחיר כרטיס הזהב כבר היה שלושה מיליון דולר, והחברה נאלצה לבטל את החלק של "ללא הגבלה" לחברים חדשים. 66 אנשים קנו את הכרטיס הנחשק. השאר כנראה קנו מטוס פרטי.
הם משתמשים באתרי קניות לעשירים בלבד
אפשר למצוא הרבה דברים ב-ebay. עבור מרבית הלקוחות, מדובר בהזדמנות לקנות מוצרים בזול. אבל מה עושים אם רוצים לרכוש דברים יקרים באמת? דברים שרק סופר עשירים קונים? פונים לאתרי מסחר אלקטרוני למי שבשבילו תג המחיר משמעותי פחות. אתרים כמו JamesEdition.com מציעים כל מה שעשירים יכולים לחלום עליהם – מאיים פרטיים ועד יאכטות. והייתה גם את הפעם שבה נמכרה שם הבאטמוביל מסרטי באטמן של כריסטופר נולאן.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il