העבודות מעל הקרקע נמשכות, אבל מתחת לאדמה הרכבת הקלה כבר מקבלת צורה. על פי מנכל נת"ע, חיים גליק, הנסיעות המסחריות יחלו כבר בנובמבר 2022. כזכור, תאריך היעד המקורי היה אוקטובר 2021.
אתמול נערך סיור עיתונאים בתחנת אלנבי, אחת מ-10 התחנות התת קרקעיות בקו האדום ( מתוך 34 בסך הכל) .שמקימה חברת נת"ע. מדובר בתחנה מתקדמת המשלבת אלמנטים בטיחותיים כמו דלתות הנפתחות רק כשהרכבת עוצרת לשמירה על טמפרטורת התחנה ובטחון הנוסעים.
על פי התכנון, בכל שלוש וחצי דקות תעצור רכבת בתחנה. הרכבות צפויות להסיע יותר משני מיליון נוסעים בשנה.
בעומק של 35 מטרים מתחת לאדמה, התחנה בנויה כמקלט בעת הצורך למקרה של מתקפה כימית והותקנו בה מסננים עצומים ומטהרי אויר.
עלות בניית תחנה כחצי מליארד שקלים.
הקו האדום ינוע בין בת ים לפתח תקווה דרך ת"א , רמת גן בני ברק וגבעתיים. נבנו בו 54 קילומטרים של מסילות עם 1,500,000 קוב בטון.
במקביל ממשיכים בנת"ע לעבוד על בניית הקו הסגול והקו הירוק. על פי תכנית העבודה, ההפעלה המסחרית המתוכננת של הקו הסגול תהיה בשנת 2026 וכעבור שנה אמור להתחיל לפעול הקו הירוק.