"כשישאלו היכן קנית את הבנטלי 2003 שלך, נראה אם תעז לומר שקנית אותה במכונה אוטומטית", כתוב בתיאור המכונית המוצעת למכירה במכונה האוטומטית החדשה המוצבת בלובי של מלון מונדריאן בקליפורניה.
לצד המכונית, שמחירה 90 אלף דולר, מוצעים למכירה באוטומט גם שמלה של ז'אן פול גוטייה, טלפון סלולארי ופריטים פרוזאיים יותר, כמו מברשות שיניים. במכונה החדשה, הד למכונות הקפה והכריכים של המאה ה-20, ניתן לרכוש יותר מ-60 פריטים שונים בטווח מחירים של בין 10 דולר ל-1.2 מיליון דולר. במחיר זה ניתן לקנות במכונה פנטהאוז, ולא את העיתון.
"אני חושב שזה ממש עצום", אמר קלוד בלר מאנטוורפן, השוהה במלון, "רק מתוך סקרנות, אני עשוי לקנות משהו בכמה מאות דולרים, אבל אני לא הולך לקנות את הקורבט ב-68 אלף דולר. זו ככל הנראה התגובה שלה מצפים בקבוצת מורגן הוטל, המפעילה 11 מלונות יוקרה ברחבי ארצות הברית ובלונדון.
"אם נתייחס אל לקוחותינו כאל כוכבי רוק, הם ייעשו יותר נועזים, ובהלך רוח כזה, האם הם ירצו לקנות כרית לצוואר? אני חושב שלא", אמר מנהל השיווק של הרשת, סקוט וויליאמס, לסוכנות הידיעות, AP. המכונה האוטומטית הענקית צבועה בצבעי לבן וסגול, ומכילה שורות על גבי שורות של תיבות לבנות הזהות זו לזן בכל, מלבד הכיתוב על גבן - "שייט ביאכטה ל-2", "סוני PSP2000", "בנטלי אזורה 2000" וכן הלאה. הלקוחות יכולים לצפות בתמונות הפריטים על שני מסכים קטנים, ובהעברת כרטיס אשראי תיפתח התיבה המכילה את הרכישה החדשה.
"אנשים פשוט עוברים ליד המכונה, ואפילו אם לא חשבו לקנות משהו, הם נכנסים לרעיון ורוצים לרכוש משהו קול בשביל החוויה", אומר ג'יימס ברייאנט, מנהל המשרד הקדמי של המלון. הפריט הנמכר ביותר עד כה במכונה הוא חולצת טי עם הכיתוב "מיתון" מוטבע עליה.