למשבר הכלכלי וסימני המיתון יש השפעות משמעותיות גם על השיח באינטרנט, בכל הנוגע ל-Buzzwords ברשת. מבדיקה של מערכת ניטור האינטרנט של חברת Buzzilla עולה כי פורומים רבים מתמלאים בדיונים כלכליים, ובלוגרים רבים מביעים עניין בנעשה במערכת הבנקאית.
מחפשים "הלוואה"
Buzzilla גילתה כי עד אמצע שנת 2008, כמות האזכורים של המושגים "הלוואה" ו"חיסכון" הייתה זעומה יחסית - כמה עשרות אזכורים בשבוע. אולם, החל מחודש מאי נצפתה עלייה של מאות אחוזים במספר האזכורים של שני המושגים, עם יתרון עקבי וברור למושג "חיסכון" (כ-620 אזכורים בממוצע מתחילת אוגוסט) על פני "הלוואה" (כ-300 אזכורים בממוצע באותה תקופה).
בין ה-Buzzwords החדשות של התקופה ניתן למצוא גם את המושגים "מיתון", "משבר", "קופות גמל", "בתי השקעות", "בנקים", ועוד. בכל אלה נצפו עליות משמעותיות של עשרות אחוזים במספר האזכורים ברשת.
מנכ"ל Buzzilla, יואב פרידור, אומר כי "עצם העובדה שרואים עליות כל כך משמעותיות במספר האזכורים של נושאים כלכליים, מעידה בעיקר על כך שהשיח הזה חרג כבר מזמן אל מחוץ לאתרים ולפורומים המתמחים בנושאי כלכלה וכספים". לדבריו, "אם בעבר דיונים על המצב הכלכלי ועל חיסכון התפתחו בעיקר בטוקבקים של הכתבות באתרים הפיננסיים או בפורומים ובבלוגים של הרשתות החברתיות העסקיות, כיום רואים אותם גם באתרים העוסקים בהורות, רכב או אוכל ומסעדות. כשקוראים את הדיונים הללו אפשר להבין הרבה על מה שמעניין או מטריד כיום את הצרכן הישראלי".
buzzilla היא חברת ניטור וניתוח מוניטין (Brand Monitoring & Analysis) ישראלית. החברה פיתחה מערכת לניטור תוכן מקוון בזמן אמת, המאפשרת למנוייה לעקוב באופן שוטף ויעיל אחר השיח הדיגיטלי בנושאים המשפיעים על פעילותם העסקית והשיווקית.
בנוסף מספקת החברה ללקוחותיה שירותי ניתוח ומחקר של תוכן גולשים ברשת הישראלית.