הסערה הכלכלית, כפי שכבר רבים חשים, לא פוסחת גם על ישראל. השאלה היא כמה קשה היא תפגע?
מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, טוען כי הדיון הציבורי כלל לא צריך לעסוק בכמה פיטורים עוד עתידים להתרחש. לטענתו, הדיון צריך לעסוק בפתרונות ועד כמה שישמע תמוה, בהזדמנויות שמספק המיתון.
ברנד טוען, שבמקביל למיתון, מתרחש תהליך נוסף – מהפכת האינטרנט. מסתבר שבעת מיתון המהפכה רק מתחזקת.
בעקבות המשבר, לצרכנים יש פחות כסף ויותר זמן. מעבר לכך, ישנו מעבר לצרכנות חכמה הכוללת השוואת מחירים וסקר שוק מקיף.זוהי בדיוק ההזדמנות והמקום של העסקים הבינוניים והקטנים בישראל להגיע אל אותם צרכנים.
ומה לגבי גוגל ופיטורים? לטענת המנכ"ל אין חברות שחסינות למשבר, אולם, פיטורים לא חייבים להיות הצעד הראשון, ולא כל חברה מגיעה לשלב הזה. האם גוגל ישראל אחת מאותן החברות?