תחום הפרסום תמיד היה אחד המסקרנים והמעניינים בעולם התקשורת והמדיה העולמית. בין אם מדובר על הזוהר הנשקף אלינו מהמסך, או דווקא על הרצון להידמות לכוכבי הפרסומות האהובים, כמעט כל אחד מאיתנו חשב לפחות פעם אחת בחיים איך הוא יכול היה לעשות פרסומות בעצמו.
"זה דבר מדהים מה שהם עושים", אומר דאג פריי, במאי הסדרה "הגברים של שדרות מדיסון" והיוצר של סרט דוקומנטרי חדש על תחום הפרסום. "הפרסומאים מצליחים להגיע אלינו – וזה מה שכל אמן מנסה לעשות".
בסרט, ששמו בארה"ב הוא Copy&Art, מתגלים כמה מהסודות הגדולים ביותר בעולם השיווק המודרני. אחד המעניינים שבהם נוגע לענקית ההלבשה "נייקי", שהמוטו שלה "just do it" נחשב לאחד החזקים בתחום. מסתבר שאת הסיסמא הידועה המציא לא אחר מאשר גארי גילמור – רוצח אמריקני שמלמל את המשפט שניות לפני שהוצא להורג על ידי כיתת יורים.
אצלנו בארץ הסיפורים מאחורי הפרסומות דרמטיים הרבה פחות. הקמפיין המצליח לדיוטי-פרי למשל, עם הסלוגן "רותי, תקני בדיוטי" הגיע בכלל מסיפור הווי שכונתי. "התחרינו על מכרז ביחד עם עוד חמישה משרדים", מספר יגאל שמיר, שותף במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. "הצענו כל מיני קמפיינים שונים ומשונים, כשלפתע סיפרה אחת העובדות על שכנה שלה, רותי, ועל כך שבכל פעם שהיא נוסעת לחו"ל בעלה צועק לה בצחוק: רותי, מה תביאי לי מהדיוטי?". והבעל בכלל לא ידע שהוא קופירייטר.
אחד הנושאים המרכזיים בעולם הפרסום, עם זאת, היה מאז ומעולם עניין המקוריות. ישנם הרבה מאוד מקרים בהם פרסומת מואשמת כהעתקה מקמפיין של חברה אחרת, או אפילו מסרטון משעשע שרץ ביו-טיוב. האליבי של הפרסומאים הוא שמדובר כמובן רק בהשראה, אבל כנראה שזה יישאר לנצח בגדר פרשנות שלנו הצופים.