עוגת השיווק, מדד איגוד המפרסמים הבודק את מידת השקעתם באפיקי השיווק השונים, תפחה השנה בכ-0.6% - כך טוענת עו"ד תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, שהשתתפה בכנס השיווק 2009. "בהתחשב ברבעון רביעי קשה", אמרה בירו, "בו המשבר הפיננסי הפך למשבר כללי, גידול נחשב להישג".
מדד עוגת השיווק מלמד כי בפעם הראשונה מזה 15 שנים, מאז שהוקם הערוץ המסחרי הראשון, הטלוויזיה זוכה בבכורה, "היא המדיה הגדולה והמועדפת ביותר על אנשי השיווק והפרסום", שמחה בירו לבשר.
בירו הודתה כי השנה החולפת היתה שנה טובה לטלוויזיה, אך לא הסתירה את חששה ממצב הזכיינים. "אנחנו מחכים בכיליון עיניים לשנת 2009", אמרה, והביעה את סקרנותה בנוגע לעתידו של ערוץ 10, אפשרות מתן רישיונות לזכייניות, ופרסום בכבלים ובלוויין.
בנוסף, העידה בירו כי האינטרנט ממשיך להתחזק, מזה 7 שנים, וכי גידול השיווק בו הוא דו-ספרתי. לדבריה, "האינטרנט הפך למדיום אהוב בעבור אנשי השיווק בעקבות שלושה יתרונות מרכזיים: מחירו זול, הוא אינטראקטיבי, ועוזר בפילוח קהלי היעד. השנה, לשם המחשה, גדלו ב-19% תקציבי הפרסום באינטרנט, והם הגיעו לכמעט חצי מיליארד שקלים".
לגבי השנה הקרובה צופה בירו קיטון בשיווק בטלוויזיה ובעיתונות, אך היא מאמינה כי יחול גידול באינטרנט, בנקודות המכירה וביחסי הציבור: "אלה הם הענפים שבדרך כלל בזמנים של מיתון וצמצומים, נהנים מפריחה".