הפרסום בטלוויזיה ממשיך להתחזק, ואילו הפרסום בווידיאו באינטרנט ימשיך להישאר, גם השנה, בגדר הבטחה בלבד. על פי מחקר חדש של eMarketer, הפרסום בווידיאו בארה"ב יהווה ב-2009 רק 4.3% מסך הפרסום המקוון, ו-1.6% מההוצאה הפרסומית בטלוויזיה.
דיוויד הולרמן, אנליסט בכיר ב-eMarketer, אומר כי "הפרסום בווידיאו באינטרנט לא עתיד בזמן הקרוב להחליף את הפרסום בטלוויזיה, המהווה את הכלי המרכזי עבור המשווקים. ב-2009, לדוגמה, עבור כל 100 דולר שמפרסמים יפנו לטלוויזיה, רק 1.6 דולר יופנו לפרסומות בווידיאו באינטרנט". סכום זה, מוסיף הולרמן, יגיע ב-2013 ל-5.5 דולר בלבד.
למרות האמור, בשנים הבאות נראה כי הפרסום בווידיאו ימשיך לצבור תאוצה. על פי המחקר, ב-2013 ההוצאה הפרסומית בווידיאו המקוון תהיה אחראית ל-11% מסך הפרסום בפלטפורמה האינטרנטית, ו-5.5% מהפרסום בטלוויזיה. שיעור הגידול של הפרסום בווידיאו המקוון, לעומת זאת, ילך וייחלש בהדרגה - שיעור הגידול ב-2013 יעמוד על 30%, בהשוואה לשיעור גידול של 125% ב-2008.
מדו"ח אחר של eMarketer, שבחן אף הוא את התפתחות הפרסום בווידיאו הדיגיטלי, עולה כי על כל דולר שמופנה לפרסום בווידיאו המקוון ב-2009, משווקים יקצו 65 דולר לפרסום בטלוויזיה. כך, הסכומים שמופנים לווידיאו באינטרנט עדיין זעומים, למרות הפופולריות הגבוהה לה זוכה טרנד זה כאשר יותר ויותר צופים מעדיפים לצרוך תכני וידיאו בפלטפורמה האינטרנטית.
אולם, אם משווים בין 2 צורות הפרסום הללו, בכל הנוגע ליחס שבין ההוצאה הפרסומית וזמן הצפייה בווידיאו, נראה כי האינטרנט נחשב לפלטפורמה פרסומית אפקטיבית יותר - מפרסמים יקצו ב-2009 סכום של 0.17 דולר עבור כל שעת צפייה בווידיאו המקוון, בהשוואה לסכום של 0.13 דולר לשעת צפייה בטלוויזיה.