כל מי שעבד אי פעם כעורך באמצעי תקשורת כלשהו וודאי מכיר את המאבק היום-יומי הזה: עשרות קומוניקטים, אימיילים וטלפונים שמתקבלים על בסיס יומי מאנשי יח"צ למיניהם, שמייצגים חברות וארגונים שונים. כולם מבקשים רק דבר אחד: תכתבו עלינו.
בדרך כלל רוב היח"צנים זוכים לתגובות צוננות. אלה שיודעים את העבודה, מצליחים איכשהו להכניס בסוף ידיעה או שתיים לעיתון או לאתר. אלה שלא, מסתפקים אפילו בפחות. אלא שנדמה לי לפעמים שכולם שכחו מהי הדרך הכי טובה להיכנס לעיתון: פשוט לייצר משהו טוב. וכזה בדיוק הוא קמפיין האינטרנט החדש של "דפי זהב".
עשו זאת בעצמכם
את קמפיין החוצות של "דפי זהב", מבית שלמור אבנון עמיחי Y&R, נדמה שאין צורך להציג. כולנו נתקלנו כבר בשלטים הצהובים המציגים סיווגים שונים מתוך ספר הטלפונים המפורסם (מוהלים, צבעים, גרפולוגים וכו'), עם טוויסט גראפי משעשע כלשהו על גבי השלט (זכור לי במיוחד השלט המפוצל שעל חלקו האחד כתוב "ייעוץ" ועל השני "זוגי". גאוני).
אלא שב-"דפי זהב" לא מסתפקים בכיבוש הרחוב: אמש עלה לאוויר קמפיין אינטרנט חדש הקורא לגולשים ליצור בעצמם שלטי פרסומת בסגנון הקמפיין המצליח. באמצעות ממשק אינטראקטיבי, תוכלו לעצב באתר החברה את שלט החוצות שלכם מתוך מגוון תבניות קיימות, ולכתוב עליו למעשה כל מה שתרצו. את השלטים החדשים ניתן לדרג באתר, כששלושת השלטים שידורגו ראשונים יזכו בקונסולת המשחק Wii, ואילו לשלט שיזכה במקום הראשון מובטח שדרוג משמעותי עם שילובו בקמפיין הבא של החברה.
הבשורה עוברת בפייסבוק
מעבר לעובדה שמדובר בקונספט מקורי שמתכתב היטב עם קמפיין החוצות של "דפי זהב", הייחוד בתחרות "ההברקות" הזו בעיניי היא בהבנת הסביבה האינטרנטית החדשה שבתוכה פועלת החברה. בסיום כל הכנת שלט, מופיעים לגולש כפתורים המאפשרים לשלוח את השלט לחבר בקלות רבה, באמצעות הדואר האלקטרוני או דרך הפייסבוק. כך עוברת הבשורה על ידי המשתמשים עצמם, שנרתמים למשימת הפצת המסר הפרסומי כמעט בלי להרהר במעשה.
ולמה שיהרהרו? מבחינת הגולש הממוצע, בכלל לא מדובר במעשה שיווקי. מדובר בחוויה כיפית, תחרות יצירתית, שבמקרה גם שכרה בצידה, בדמות הפרסים הצפויים לזוכים. "דפי זהב" גם לא מנסה לדחוף מסרים בכוח. המדיה היא לחלוטין המסר.
הקמפיין החמוד והממכר הזה פשוט מזמין אותך להתעסק בו, לנסות למצוא את ההברקה ש-"תעשה את זה" ושתביא את הרעיון שלך אל שלט החוצות המיוחל. ה-"הנעה הפנימית" שנוצרת אצל הגולשים היא שעושה את הקמפיין הזה בעיניי לכל-כך מבריק. בלי מתווכים, בלי פרזנטורים נוצצים ובלי כסף גדול. מגולש לגולש, מפה לאוזן. כך עושים זאת נכון בשנת 2009.