בשבועות האחרונים התלווינו לצוות מיוחד של משרד הבריאות שערך פשיטות פתע על רשתות השיווק הגדולות. אחרי שהצגנו את המחדלים שהתגלו בשופרסל, אנחנו בודקים מה קורה בסניף יינות ביתן במעלה אדומים.
מדובר ברשת השיווק השנייה בגודלה בישראל, עם פריסה של 190 סניפים ומחזור מכירות שנתי המוערך ב-5 מיליארד שקל.
גם כאן מנסים לשדר תדמית של ניקיון וסדר, אבל מאחורי הדוכנים המצוחצחים מסתתרת אמת מדאיגה ומטרידה. התחנה הראשונה היא מחלקת הדגים. כבר במבט הראשון הדגים בתצוגה לא נראים טריים. מתברר שמדובר בדגים פגי תוקף, שחלקם הופשרו ואז הוקפאו שנית. בנוסף, העובדים שמו מדבקות עם תוקף חדש, והטעו את הלקוחות.
משרד הבריאות מחליט להשמיד 100 קילו של דגים שאינם ראויים למאכל ומסוכנים לבריאות.
בדרך למחלקה הבאה אנחנו נתקלים במוצרים קפואים של סנפורט שמונחים על הריצפה ונמצאים זמן רב מחוץ למקפיא.
ממשיכים למאפיה. מתברר שבסניף הזה אוהבים למחזר מאפים, והכל ללא ידיעת הצרכנים. במחלקת הבשר היה לא רק בשר טחון, אלא גם צחנה שעולה מהביוב ומפגעים אחרים. ובמקום שבו יש ביוב, יש מקקים.
ממשיכים למחלקת העופות. שם נמצאו אריזות לא אטומות שעלולות להיות בית גידול לחיידקים. ואם זה כל זה לא מספיק, אם חשבתם שהגבינות במעדנייה טריות, תחשבו שוב. שם נמצאו גבינות עם עובש וגבינות מסוכנות לבריאות.
משרד הבריאות מחרים חמישה קילו גבינות שאינן ראויות למאכל ומסוכנות לציבור.
תגובת יינות ביתן: "מדובר באירוע חריג שאינו עומד בקו אחד עם הסטנדרטים והנהלים של הקבוצה. בעקבות תוצאות הביקורת, כל הליקויים טופלו באופן מיידי, נעשתה הפקת לקחים, הנהלים חודדו וננקטו צעדים משמעתיים חמורים. בתקופה האחרונה ערך משרד הבריאות ביקורות פתע ב-30 סניפים אחרים של הקבוצה שפרוסים ברחבי הארץ והן יצאו תקינות. כמו כן, יודגש כי הרוב המכריע של מוצרי הדגים והגבינות שהוצגו בכתבה, לא הוצגו ללקוחות ונועדו להשמדה - עוד בטרם נעשתה הביקורת. יינות ביתן תמשיך לספק מענה איכותי ללקוחותיה ותפעל בכל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא ישנה בעתיד".