חיה צדיקוב ובעלה נמצאים בעשור התשיעי לחייהם. לפני כשנתיים הם קיבלו שיחה מנציגה של חברה שלא הייתה מוכרת להם בשם "קבוצת פל" שטענה בתוקף שמגיע להם ביטוח מוצרי חשמל בחינם. אבל הבטחות לחוד, וצדיקוב החלה לראות חיובים של עשרות שקלים כל חודש בכרטיס האשראי.
כשביקשה לבטל את "העסקה" היא גילתה שזו משימה בלתי אפשרית. כשביקשה צדיקוב להפסיק את העיסקה , נשלח לך מסמך שטוען שהיא חתמה על הסכם וכי היא תמשיך לשלם עוד 5 חודשים בטרם יפסיקו לחייב אותה. כיום, היא לאחר התשלום החודשי ה-21 במספר והיא ממשיכה לשלם.
גם אלי ואסתר לזרוביץ נאלצו לשלם תקופה ארוכה לקבוצת "פל". הכל התחיל שנציגה התקשרה וטענה שהם צריכים לחדש את ביטוח מוצרי החשמל שקיים להם בחברה. "אין לי מושג איך היא לקחה את תעודת הזהות של בעלי ומאיפה היא לקחה את הפרטים", אומרת אסתר לזרוביץ. "מה שהכי מפחיד שחברה כזאת שהונתה כל כך הרבה אנשים מצליחה להשיג פרטים".
בעקבות עדויות רבות הרשות להגנת הצרכן פתחה בחקירה נגד חברת פל בטענה שהיא לכאורה מפירה את חוקי הגנת הצרכן. "הצרכן מוצא את עצמו שהוא קשור בכמה עסקאות, באותה עסקה על אותו מוצר חשמלי. כאשר הם מבקשים לבטל את העסקה, לא ניתנת להם האפשרות, וקיימת להם הזכות בחוק", מסבירה ענת בן זקן דוקן, סמנ"כלית הרשות להגנת הצרכן.
"מה אני מרוויח מזה אם אני מבטל אותו עוד חצי שנה?", שואל נציג של החברה מול מצלמה נסתרת. "כולם חוקרים. כל לקוח שאני מאחר לו בעשר דקות כבר פונה לאמון הציבור ורוצה פיצוי של 300 שקל. זה בסדר". כשהובעו לפניו התונות נוא החל לצעוק: "את מדברת שטויות! אני בחיים לא ראיתי כזה גיבוב של שטויות כמו שאני שומע ממך עכשיו".
הרשות להגנת הצרכן תסיים בעת הקרובה את חקירתה נגד הקבוצה ותפרסם את התוצאות.
תגובת קבוצת פל: "נראה כי מדובר בלקוחות מלפני מספר שנים, אולם מאז שדרגנו ושיפרנו באופן משמעותי את כל תהליכי השירות והמכירה בחברה. אני מתייחסים ברצינות לכל תלונה ולכל בעיה שצצה מן השטח וכך נעשה גם בעתיד.