בעוד שבוע ראש השנה, מה שמוציא לא מעט ישראלים, לרשתות השיווק כדי להצטייד באוכל לחג. יצאנו עם המצלמה הנסתרת לבדוק איפה יש מבצעים, ואיפה חייבים לבדוק את האותיות הקטנות.
שימו לב למבצע על קפה טייסטרס צ'ויס ביינות ביתן. המחיר נשמע סביר, 2 ב-27.90 שקלים. אבל כשהגענו לקופה גילינו שהשלטים נמצאים על כל מדפי הקפה, אבל רק סוג אחד של קפה משתתף במבצע.
רשתות השיווק מסתמכות על הלחץ של החג שיוביל לחוסר תשומת לב של הקונים. המשכנו לסניף רמי לוי, שבשבוע שעבר הציג את סל הקניות הזול ביותר. לא מעט דובר על מבצעים, אבל בתור לקוחות נגלה אותו רק בקופה. העובדים מודים שבלא מעט מוצרים ההנחה בקופה יכולה להיות הרבה יותר משמעותית.
אבל זה לא הסוף. לאחר בדיקת הסל שלנו, חזרנו לבדוק את המוצרים לקראת החג, וגילינו עליות מחירים משמעותיות. רמי לוי, שהציג סל שעולה 483.50 שקלים בשבוע שעבר, העלה מחירים, וכיום אותו הסל יעלה 544 שקלים. יינות ניתן, שם עלה הסל 535 שקלים, העלו מחירים וכיום עלותו של אותו סל היא 647 שקלים. העלייה הגדולה ביותר. יוחננוף זינק מ-655 שקלים ל-678 שקלים.
איך זה קורה? יין תירוש, שעלה בשבוע שעבר 9.90 שקלים, עולה היום 16.90 שקלים. דבש עולה מ-5.90 שקלים ל-20 שקלים ביינות ביתן. והרשימה נמשכת ונמשכת. למעשה, כל רשתות השיווק העלו מחירים במאות אחוזים, ולא בטוח שמדובר בסוף הסיפור.