עמודי האינסטגרם של הסלבס גדושים בתמונות מפתות ביותר. מהמלדיביים דרך תאילנד ועד זנזיבר. אלא שבזמן שלנו זה יעלה אלפי שקלים, אצל הידוענים מדובר בדיל עסקי. סטוריז תמורת חופשה בחינם. הלייקים שלכם עושים את העבודה.
החלטנו לבדוק איך זה עובד מבפנים. לצורך הכתבה הקמנו חברה מאפס, בחרנו ביעד סופר אטרקטיבי – לנזרוטה, אי באיים הקנריים שרוצים לשווק לישראלים. העלינו תמונות מפתות, עיצבנו לוגו מיוחד ופנינו למשווקים שמייצגים את מיטב ידועני ישראל.
שלחנו את המייל הזה: "כחלק מההיערכות שלנו לתחילת שיווק חבילות נופש לישראלים באי, אנו רוצים להגדיל את החשיפה ליעד. נשמח לאפשר לכם לבקר באי – הביקור יכלול לינה במלון יוקרה, סיור באטרציות באי, ביקור ביקב באווירה מיוחדת ועוד פעילויות בהתאמה אישית". המחיר – חשיפה בעמודי הפייסבוק שלכם.
התשובות הגיעו במהרה, עם פירוט פרטני במיוחד של דרישות מיוחדות ותמורה. אושרי כהן, עם למעלה מ-130 אלף עוקבים, ביקש באמצעות הסוכן שלו כרטיס זוגי תמורת שני פוסטים וחמישה סטוריז. חן אמסלם, עם 274 אלף עוקבים, לא מסתפקת במחלקת התיירים. היא דרשה כרטיס זוגי במחלקת עסקים תמורת שני פוסטים ושלושה סטוריז ועוד פוסט שיעלה בן זוגה, הבמאי מאור זגורי.
"לא כל גולש או גולשת ייראו שמדובר בחופשה ממומנת", אומר מעיין יחבס, מנכ"ל ובעלים של חברת my social, "אבל אם אנחנו נחפש את הרמזים מן הסתם נמצא את התיוגים דרך התמונות ונבין שיש כאן אינטרס לתייג אותם".
עבור הדוגמנית יובל שרף (129 אלף עוקבים) הוצע דיל כפול – תמורת חופשה זוגית עם שלומי שבן, השניים יעלו כל אחד ארבעה פוסטים ומספר סטוריז. הדוגמן מייקל לואיס, עם 80 אלף עוקבים, היה צנוע יותר וביקש כרטיס זוג ומושב במטוס עם מקום מרווח לרגליים. התמורה – שני פוסטים וחמישה סטוריז.
אלה לא היו הסלבס היחידים שהתעניינו בחופשה. גם מאיה ורטהיימר הביעה עניין ודוגמנים ודוגמניות אחרות. מדובר בהטבה שמחויבת במס. כל הטבה כזו צריכה להיות מדווחת לרשויות המס, והסלבס אמורים לשלם עליה. ברשות המסים מסתכלים על הרשתות החברתיות, ומשווים לדיווחים בסוף החודש.
המרווח שבין הפרזנטורים למפרסמים הולך ומצטמצם, אבל הגולשים לא שמים לב לכך בדרך לבחירת החופשה הבאה.