כל מי שמבקר באירופה מכיר את רשת האיפור קיקו מילאנו, שמציעה מוצרי קוסמטיקה במחירים זולים במיוחד ביחס למתחרים המוכרים.
לכן, כניסתו של המותג האיטלקי לישראל עוררה ציפיות בקרב קהל הצרכנים על פתיחת שוק הקוסמטיקה בישראל, שנשלט על ידי מספר מצומצם של יבואנים.
מבדיקה שערכנו בסניף הראשון שנפתח בקניון אילון ברמת גן עולה כי המחירים הזולים שכל כך מזוהים עם הרשת באירופה, לא עשו עליה לישראל. לעיתים הפער במחירים מגיע גם ל-200%.
נראה כי ברשת התכוננו היטב למצב ודאגו לתדרך את צוות המוכרים במקום לשאלות שיגיעו בנוגע לפערי המחירים. "אין מה לעשות, יש את משרד הבריאות", אומרת אחת המוכרות במקום, "יש רישיונות שעולים לך הון. בואי שבי במשרד יומיים את תביני כמה כסף זה עולה".
הנה דוגמה קטנה לפערי המחיר שלמספר מוצרים פופולאריים:
מסקרה אקסטרה ווליום
בישראל: 40 שקלים
בחו"ל: 16 שקלים
מסקרה אולטרה טק
בישראל: 59 שקלים
בחו"ל: 15 שקלים
שפתון
בארץ: 40 שקלים
חו"ל: 14 שקלים
פודרה:
בארץ: 60 שקלים
בחו"ל: 40 שקלים
תגובת קיקו מילאנו: "ליין מוצרי האיפור של החברה מוצע לצרכן במחיר של החל מ-10 שקלים ועד 96 שקלים. תמחור המוצרים בישראל נעשה בהתאם למחירים הרשמיים של המוצרים באיטליה. קיקו מביאה את הצעת הערך הטובה ביותר בתחום הביוטי בישראל המשלבת איכות גבוהה ומחיר אטרקטיבי".