קניתם מוצר חדש מהניילון במיטב כספכם, פתחתם את האריזה וגיליתם שהמוצר משומש. אתם ממש לא היחידים. למועצה לצרכנות מגיעות מדי שנה תלונות רבות של לקוחות בטענה שקיבלו מוצר משומש.
"קניתי תנור אפייה חדש", מתאר יובל רבינוביץ'. "ברגע הפתיחה כבר ראיתי שחוט החשמל לא מלופף כחוט חשמל של מכשיר חדש, ורגל אחת של התנור הייתה שבורה. הוא היה נראה מוצר משומש".
גם יוסף קנה שואב אבק יוקרתי ב-9,500 שקלים. לאחר תקופה קצרה השואב שבק חיים. יוסף בדק את הברקוד וגילה שהמוצר אינו חדש, בלשון המעטה. "המספר הסידורי של המוצר הוא פשוט ישן. אני פניתי לחברה בארצות הברית, ואמרו לי שהוא בן 16 שנה".
וזה לא המקרה היחיד. אבי קנה רחפן באלפי שקלים. אלא שאחרי בדיקה קצרה גילה שאדם אחר כבר השתמש במוצר ואפילו לא טרח למחוק את התמונות. כמו אבי לקוחות רבים משלמים מחיר מלא, ונשארים עם טעם מר בפה.
החוק קובע שאסור לבעל עסק לשווק מוצרים מחודשים כחדשים, וחייבים לסמן מוצר חדש שנארז ונמכר שוב.
"קניתם מוצר? תפתחו אותו, תראו שהוא מתאים לכם", מייץע ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות. "אם המוצר לא חדש, אתם יכולים לפנות לבית העסק, לבטל את העסקה ולקבל את הכסף שלכם בחזרה".
תגובת "באג": "המוכר לא הצליח לזהות שנעשה שימוש קודם במוצר. ברגע שהלקוח פנה אלינו הרחפן הועבר לבדיקה מקיפה במעבדה, הלקוח קיבל את התנצלותנו והוצע לו החזר כספי מלא או הנחה משמעותית".