במסגרת הסכם פשרה על תביעה ייצוגית שנחתם היום (שני), חברת הוט תקשורת תפצה את לקוחותיה בכ-70 מיליון שקלים, ועם הטבות נוספות של תוכן ושדרוג מוצרים הסכום יגיע גם ל-153 מיליון שקלים. התביעה שהוגשה בשנת 2014 נגד הוט טענה להפרת חוקי הגנת הצרכן בשורת תקלות, כגון בעיות בשירות, זמני המתנה ארוכים מאוד לנציגי שירות הלקוחות ושירות השיחה החוזרת שלקה בחסר.
הסכם הפשרה שנחתם היום הוא מהגדולים שנראו בארץ נגד חברת תקשורת. לפיו הוט תפצה את לקוחותיה הקיימים בלבד, וכל לקוח קיים יקבל 70 שקלים זיכוי באמצעות ההחזר החודשי או שיוכל לבחור להמיר אותם להטבות תוכן.
עורך הדין אור קרבקי בתגובה להסכם הפשרה: ״אני שמח שאחרי 8 שנים שבהן התביעה התנהלה הצלחנו להשיג סוף סוף פיצוי ראוי לציבור של עשרות מיליוני שקלים, כך שכל לקוח יוכל לבחור בין פיצוי כספי ובין הטבות לפי הבחירה שמתאימה לכל אחד. אני מציע לכל לקוח לעקוב אחרי הפרסומים בתקשורת ולבקש את הפיצוי שמגיע לו״.
מחברת הוט נמסר בתגובה: ״הוט מברכת על הסכם הפשרה שהושג בהליך גישור בהמלצת בית המשפט, במסגרתו יוכלו הלקוחות ליהנות מסל של הטבות. ההסכם עדיין כפוף לאישור בית המשפט ואנו נעדכן את הלקוחות מבעוד מועד על קבלת ההטבות*. מדובר בתביעה שהוגשה בשנת 2014 ואשר רלוונטית לאירועים שהתרחשו מאז 2008. מאז הוט שיפרה מהותית את השירות וממשיכה לעשות זאת, לרבות השקת ערוצי שירות דיגיטליים, שדרוג מערכות, גיוס והכשרת נציגים ועוד״.
בחודש מאי האחרון הוגשה תביעת ענק נוספת בסך כ-21 מיליון שקלים נגד "הוט" בטענה כי חברת התקשורת מפרה את זכויותיהם של אלפי מוזיקאים ומפלה אותם במשך שנים. כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד בידי עמותת עילם לזכויות מוזיקאים מבצעים, ואומנים רבים חתומים עליה, בהם גם אומנים מוכרים כמו חמי רודנר.