ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') את הצו של משרד התחבורה המורה על מעבר לתקינה אירופאית על בנזין וסולר, המכונה יורו 5, שתביא להפחתה משמעותית בפליטת גופרית מכלי רכב ממונעים.
תקן יורו הינו תקן אירופי לשמירה על איכות הסביבה, אשר מגדיר את רמת פליטת המזהמים המותרת ממנוע רכב. התקן מתעדכן אחת למספר שנים, ותנאיו מוחמרים עם כל עדכון.
דלקים לפי תקן יורו 5 נקיים יותר ומתאימים לדור הבא של המכוניות, בעלות מערכות מנוע חדישות וידידותיות יותר לסביבה. תדלוק רכבים בדלקים מתקן יורו 5 יפחית את פליטות הגופרית בתחבורה בכ-80%-90%.
יו"ר הוועדה, ח"כ רוברט אילטוב, בירך על המהלך וטען כי זוהי התקדמות משמעותית לקראת אוויר נקי בישראל. "לציבור בישראל יש הזכות לאוויר נקי, בוודאי כשהטכנולוגיה קיימת. כולי תקווה כי מהלך זה הוא הראשון בשינוי תפיסה בכל תחומי החיים שיביא גם לשמירה על הסביבה וגם לעלייה באיכות החיים של הציבור".
הצו ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2009, ויכלול את כל תחנות הדלק וסוגי הדלקים לכלי הרכב.