חברת אגד הודיעה כי היא מצטיידת בימים אלה באוטובוסים בינעירוניים העונים לתקן יורו 5 - תקן איכות הסביבה האירופי המחמיר ביותר.
רכישת אוטובוסים העונים לתקן יורו 5 משלימה את המהלך בו החלה אגד לפני כשנה, עם המעבר לשימוש בסולר ידידותי לסביבה, מסוג 10 PPM. באגד צופים כי בעקבות המעבר לאוטובוסים העומדים בתקן יורו 5, הן מבחינת המנוע והן מבחינת הסולר, תחול הפחתה משמעותית בזיהום האוויר שנפלט מהאוטובוסים. כל החלפה של אוטובוס ישן בחדש, תצמצם בכ-90% את המזהמים האופייניים לתחבורה הציבורית, מאותו רכב.
תקן יורו הינו תקן אירופי לשמירה על איכות הסביבה, אשר מגדיר את רמת פליטת המזהמים המותרת ממנוע רכב. התקן מתעדכן אחת למספר שנים, ותנאיו מוחמרים עם כל עדכון. התקן הנוכחי לשמירה על איכות הסביבה הינו יורו 4 וחלק מהאוטובוסים העירוניים של אגד עומדים בתקן זה.
באירופה, תקן יורו 5 יהפוך למחייב, החל מאוקטובר 2009. בישראל, לעומת זאת, התקן יהפוך למחייב רק ממארס 2010, עקב משך בניית מרכב האוטובוס. באגד הוחלט להקדים את לוחות הזמנים ולהצטייד באוטובוסים בינעירוניים העומדים בתקן יורו 5 כבר באמצע שנת 2008.
לדברי אבי דבדה, מנהל אגף הלוגיסטיקה באגד, "בשנים האחרונות קיימת מודעות הולכת וגוברת בציבור לנושא איכות הסביבה ונזקי ההתחממות הגלובלית. אגד, בהיותו תאגיד התחבורה הגדול והמוביל בישראל, הוא אחד הראשונים בעולם ובוודאי הראשון בישראל, המאמץ את תקן יורו 5 ונרתם להגנה על הסביבה".
אגד הזמינה עד כה 78 אוטובוסים בינעירוניים בתקן יורו 5. כ-40 אוטובוסים בינעירוניים נוספים בתקן יורו 5 יירכשו במרוצת 2009. בשל העובדה כי יצרני האוטובוסים בחו"ל לא הכניסו עדיין לייצור סדרתי אוטובוסים עירוניים בתקן יורו 5 - לא ניתן עדיין לרכשם. עם זאת, באגד מעריכים כי במרוצת שנת 2009 יוחל בייצור סדרתי של אוטובוסים עירוניים בתקן יורו 5, ואגד כבר הזמינכ 42 אוטובוסים מסוג זה שיסופקו, על פי ההערכה, ברבעון האחרון של השנה הבאה.