בשנים האחרונות שוק הקניות המקוונות הלך והתרחב והגיע למצב שהיום, אם נרצה, אנחנו יכולים לקנות הכול מהבית – אוכל, בגדים, צעצועים, טיסות, מלונות ואפילו אי פרטי. לקנייה מקוונת יש הרבה יתרונות, שחיסכון בכסף הוא אחד המרכזיים בהם, אבל גם חיסרון אחד רציני – אין לנו איך לראות או לנסות קודם בעצמנו את מה שאנחנו עומדים לקנות. כדי לעזור לנו להתגבר מעל המשוכה הזו, כמעט בכל האתרים ישנה מערכת של ביקורות שבאמצעותה אנחנו יכולים לראות מה משתמשים אחרים חשבו על המוצר אותו אנחנו חושבים לקנות ולקבל החלטה מושכלת לפי זה.
מערכת הביקורת כל כך יעילה, עד שסקר שנעשה בארצות הברית הצביע על כך שמעל ל-80 אחוז מהצרכנים נעזרים בביקורות לפני שהם מבצעים רכישה, וכי הביקורות משפיעות על ההחלטה האם לקנות של 93 אחוז מהקונים באינטרנט. הבעיה היחידה - הנתון הזה לא חמק גם מעיניהם של החברות עצמן, וחלקן מפרסמות או משלמות לחברות חיצוניות שיפרסמו ביקורות מזויפות. אלו יכולות להיות ביקורות טובות פיקטיביות על מוצרים שהן ירצו לקדם, או ביקורות רעות על מוצרים של חברה מתחרה.
אז נניח שחשקה נפשנו באוזניות אלחוטיות חדשות, ובחיפוש באינטרנט מצאנו זוג שנמצא בתקציב שלנו. כיוון שאנחנו לא יכולים לבדוק את האוזניות בעצמנו, כנראה שנרצה לקרוא ביקורות כדי לדעת האם המחיר הזול הוא רמז מוקדם לכך שמדובר במוצר לא טוב, או שאולי מדובר במציאה אמיתית. השאלה היחידה היא – איך נדע שהביקורות שאנחנו קוראים הן אכן אמיתיות, ולא ביקורות מזויפות? נכון שאין דרך מדעית לבדוק את זה, אבל הנה עשרה סימנים שיעזרו לכם לזהות חוות דעת פיקטיביות:
- ביקורת חד צדדית – כזו שמלאה בשבחים אבל לא מציינת אף חיסרון או לחלופין מלאה רק בביקורת ודעה שלילית ללא אף יתרון.
- כאשר הביקורת חיובית או שלילית בצורה מוגזמת.
- תוכן הביקורת מלא בשפה מקצועית ובתיאור של פרטים טכניים של המוצר.
- תוכן הביקורת כללי מאוד, בלי ירידה לפרטים ספציפיים או תיאור של בעיות פוטנציאליות.
- תוכן הביקורת כתוב בשפה נמוכה או עם דקדוק בעייתי.
- אין בכלל פרטים על המשתמש שפרסם את הביקורת (בלי תמונה, גיל וכו').
- המשתמש שפרסם את הביקורת לא פרסם מעולם ביקורות נוספות באתר.
- המשתמש שפרסם את הביקורת הצטרף לאתר ממש לפני פרסום הביקורת.
- ריבוי ביקורות בפרק זמן קצר על מוצר מסוים.
- קיומן של ביקורות דומות (עד כדי זהות) אשר פורסמו כמעט במקביל ממקומות שונים בעולם.
טיפ אחד נוסף שיכול לעזור להימנע מהיתקלות בביקורות מזויפות הוא לנסות לחפש את הביקורות אשר נתנו ציון ממוצע – למשל, שלושה או ארבעה כוכבים מתוך חמישה. לרוב, ביקורות מזויפות ידורגו כהכי טובות או כהכי גרועות, וביקורות בעלות ציון ממוצע כוללות צדדים חיוביים ושליליים ולכן נוטות להיות אמינות יותר.
אז אחרי שיש לכם את כל המידע ההכרחי – אתם יכולים באמת לנצל את היתרון של הקניות המקוונות ולחסוך לא מעט כסף, אבל תזכרו! ביקורות הן לא הדרך היחידה להבטיח קנייה חסכונית וחכמה. דרך מעולה לחסוך עוד כסף היא להשתמש בשירותי קאשבק – דוגמא מצוינת היא TOPCASH, פלטפורמה חדשה שמציעה שירות קאשבק הניתן על ידי חברת קאשדו טכנולוגיות בע"מ לכרטיסי קבוצת ישראכרט הזכאים לתוכנית. פלטפורמת הקאשבק מציעה לכם לקבל בחזרה חלק מכסף שהוצאתם על רכישות מקוונות. על ידי כניסה והרשמה לאתר החדש topcash.co.il, תוכלו לבחור בין מעל 250 חנויות שונות הנמצאות בפלטפורמה – בין היתר תוכלו למצוא שם את asos, aliexpress, banggodd, ivory - לעבור לאתר שלהן ולבצע את הקניות בהן אתם חושקים. . בהתאם לתנאי התוכנית תקבלו זיכוי בכרטיס האשראי על אחוז מסוים מגובה העסקה – סכום שיכול להגיע לאחוזים לא מעטים מסכום העסקה. בנוסף תקבלו מישראכרט עוד 7% על כל סכום הקשבק שנצבר וזאת בכפוף לתנאים המפורטים באתר.
בדרך לקניות באינטרנט עוברים ב-TOPCASH ומקבלים כסף חזרה על כל קניה
TOPCASH היא פלטפורמה חדשה שמאפשרת לכם לקבל כסף חזרה על הקניות שלכם באינטרנט- ישירות לכרטיס האשראי של ישראכרט הזכאים לתוכנית. איך זה עובד? נכנסים לאתר TOPCASH, נרשמים לשירות, נכנסים דרך הלינק לאתר הקניות הרצוי - וממשיכים בקנייה כרגיל: הזיכוי כבר ייכנס לכם לכרטיס.
לא קונים באינטרנט בלי לעבור ב-TOPCASH! לכרטיסים הזכאים לתוכנית, שירות TOPCASH ניתן על ידי חברת קאשדו טכנולוגיות בע"מ, בכפוף לתנאים המפורטים באתר.