לכל אחד ישנם האובססיות הקטנות שלו: ישנם כאלה שעסוקים באופן אובססיבי במשקל גופם - עיצובו, חיטובו ובניית מסת שריר. יש כאלה בעלי אובססיה לשיער. אצלי מאז ומעולם היה זה עור הפנים. כבעלת עור חיוור, מנומש, עדין ורגיש ביליתי מגיל צעיר עשרות שעות מבוזבזות מול הראי בוחנת כל כתם, נמש ונקבובית.
האובססיה הזו הפכה אותי לנסיינית סדרתית של מוצרי יופי וטיפוח וללקוחה שבויה של כל מוצר טוב שהציג תוצאות ראויות, יהא מחירו אשר יהא. הפרסום בעולם הקוסמטיקה לוחץ בדיוק רב על הפנטזיות של בנות שכמותי - עבדות לחלום הבלתי מתפשר לזכות בעור צח, רך וזח ולחלומות כידוע אין תג מחיר. אלא שיום אחד נכנס לחיי השוק המקוון וגם פונקציית החיפוש הגאונית של "גוגל" חיפוש אחר תמונות דומות וכך מצאתי לשמחתי הרבה את אותם מוצרים שרכשתי לפני כן במיטב כספי מרשתות הפארם בעלויות נמוכות משמעותית.
עוד ב-mako כסף:
- איך חנויות הדיסקאונט מצליחות לשרוד?
- הבעלים ברחו, והמכבסה היחידה במצפה רמון נסגרה
- מוצרים נחותים, חנות מדכאת: מותו של הכלבו
כישראלים אנחנו לא יכולים לשאת את התחושה שדופקים אותנו או מנסים לעשות עלינו קופה והדרך מתחקירים שכאלה לקריאות לחרם קצרה ונטולת כוונת טובות. כדי להקדים תרופה לקלשונות וללפידים נדגיש כי יש פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון כשמחשבים עלות של מוצר.
כאשר מוצר מיובא לארץ המחיר לצרכן מגלם את עלויות הייבוא, השינוע, השיווק ויתר ההוצאות שהמוכר בחנות המקוונת בחו"ל אינו נדרש להן. יחד עם זאת כאשר אתם רוכשים מוצר ברשת קמעונאית ידועה יש לכם למי לפנות במקרה שהמוצר פגום או אם אתם מחליטים להחליף אותו. אין כל בטוחה שתזכו לאותו בטחון כאשר המוצר נרכש במקום שאינו מפוקח על ידי רשויות ישראליות.
אלמנט משמעותי נוסף הוא הנוחות שבריכוז מוצרים רבים בחנות אחת (למשל רכישה מרוכזת בחנויות פארם) או חווית הקניה כמו זו המוצעת ברשת זארה המעוצבת או בחנות איפור של Mac שנראית כמו לקוחה מקטלוג עיצוב. לכן חשוב להדגיש שמטרת הסקירה איננה לגנות את הרשתות והחנויות שהצגנו אלא לפתוח ולהגדיל את האפשרויות השונות שעומדות בפנינו הצרכנים על יתרונותיהם וחסרונותיהם.
נוזל הפלא במחיר הפלא
ביום 14.4.15 פרסמה רשת "סופר פארם" מאמר אודות סגולת מוצר הפלא Bio-oil שמתמחה בטיפול בסימני מתיחה וצלקות. המאמר פרט את סגולות המוצר על פני 4 פסקאות ובסופו צוין כי "המחיר מאוד אטרקטיבי 69.90 שקל לאריזת 60 מ"ל". שנה וחצי אחרי, נמכר בקבוק של 120 מ"ל ב-99 שקלים ואילו מחירו של בקבוק ה-60 מ"ל ירד ל-49 שקלים. אמנם מחיר של 49.90 שקלים לא נשמע הרבה בשביל נוזל הפלא אבל חיפוש קצר ב-e-bay חושף לנו את אותו המותג בבקבוק של 200 מ"ל (למעלה מפי 3 בכמות) בעלות של כ-59 שקלים.
מדביקים את המחיר
בתור אמא לילדים קטנים אני מבלה לא מעט זמן בחיפוש ובשיטוט בחנויות עיצוב חדרי ילדים. מוקסמת משלל התמונות הקסומות הגעתי לאחת החנויות בקניון המקוון "מרמלדה מרקט" שהציעה למכירה "זוג מארזים מדבקות קיר כוכב זהב" בעלות 59 שקלים. התמונה שובת הלב קנתה אותי והזמנתי.
כשהגיעו המדבקות גיליתי לאכזבתי כי הכמות קטנה יותר ממה שחשבתי וחזרתי לחנות כדי לרכוש מלאי נוסף, אולם צוין כי המוצר אינו במלאי. וכך מצאתי עצמי משוטטת באתר aliexpress שבו נמכר אותו המוצר בעלות של 5.58 דולרים. כלומר 2 חבילות עולות 11.16 דולרים שהם כ-42 שקלים. עוד גיליתי להפתעתי, שאותה תמונה ששבתה את ליבי במרמלדה מרקט, נמצאתגם בחנות של אלי אקספרס.
שיחה זולה
קשה לדמיין את חיינו ללא מכשיר הסמארטפון שהפך לאיבר חיוני שאיננו יכולים בלעדיו. אחד המכשירים הפופולאריים הוא מכשיר ה- LG שצבר עם השנים קהל מאמינים נאמן. מכשיר ה- LG3 D855 מוצע כעת במחיר מבצע לרגל החגים בחנות Last Price בעלות של 1,159 שקלים. ואילו באתר Zipy, המאפשר קנייה מאתרים בחו"ל בשפה העברית, תמצאו אותו בעלות של כ-880 שקלים.
יש כיסוי
הסמארטפון הביא איתו גם שלל מוצרים נלווים ורובנו לא מוכנים להפקיר אותו לחסדי העולם ולתרחיש המבהיל שהוא יפול וישבוק חיים. לכן מרביתנו דואגים להגן עליו באמצעות מגן איכותי. רשת iphonecover משווקת עצמה כ"מחסן היבואן הגדול בישראל לייבוא מוצרי סלולר" והיא מציעה מגוון של מגנים. אחד מהם הוא מגן לאייפון 6 מסוג: otterBox symmetry clear series שנמכר במחיר מבצע של 169 שקלים במקום 199 שקלים.
אותה הגברת באותה האדרת ובמגוון רחב יותר של צבעים ודוגמאות תוכלו למצוא באתר Amazon בעלות 39.95% שהם כ-152 שקלים, אם כי חשוב לציין שעלות המשלוח לישראל היא גבוהה באופן יחסי והופכת את הרכישה ללא כדאית עבור רכישת מוצר זה בלבד.
טבעי שזה יקר
בשנים האחרונות הקוסמטיקה הטבעית הפכה לפופולארית. את הפוטנציאל הרווחי זיהו גם הקמעונאים הגדולים ולצד מותגי קוסמטיקה ידועים הם מוכרים גם שלל מוצרים טבעיים. למשל קרם עיניים המבוסס על ויטמין C של חברת Avalon Organics שנמכר כרגע בסופר פארם במחיר מבצע של 127.90 שקלים במקום 159.90 שקלים. זה אולי לא נשמע הרבה לעומת המחירים של מוצרי הקוסמטיקה לעיניים של חברות כמו לוריאל או לנקום אולם שיטוט קצר באתר I-herb חושף לנו את אותו המוצר (אם כי באריזה מעט שונה) במחיר של 18.36 דולרים.
מחיר מתוק
עוד הרבה לפני רותי מהדיוטי היה ידוע שבשמים קונים רק בדיוטיפרי. אולם בשנים האחרונות כורסם מאוד מעמדו של הדיוטי כספק הבישום האטרקטיבי ולשוק נכנסו שחקנים חדשים וגם רשתות הפארם למדו להוריד את המחירים באופן משמעותי בעיקר בתקופת החגים. אחד האתרים המוכרים בענף הבישום הוא האתר callperfume שהתגאה מאז והיווסדו במחירים נמוכים ואטקרטיביים. השיטוט באתר נוח והוא מחולק לקטגוריות לפי מחיר ובנוסף ישנה לשונית sale שבה מצאנו בין היתר את הבושם Honey של מארק ג'ייקובס בעלות של 249 שקלים ל-50 מ"ל.
את אותו הבושם בעלות של 202 שקלים מצאנו באתר strawberrynet.
על אגדות ומחירים
אגדה אורבנית מספרת על מוכר באלי אקספרס שמשמש במקביל גם אחד מיצרני הבגדים של זארה ובמקביל מוכר את אותה הסחורה גם בחנותו ועל כך זכה בקרב קבוצות צרכנות פופולאריות בשם הקליט "המוכר של זארה". כשלעצמי אני בטוחה שענקית בעלת אמצעים כזארה לא הייתה ממשיכה התקשרות עם יצרן (שלא לומר פועל) שמוכר את אותה הסחורה ברבע מחיר אולם בין אם יש אמת באגדה ובין אם מדובר בחקיין מוצלח במיוחד קשה להישאר אדישים לשלל המוצרים שבחנותו - הנראים זהים לחלוטים בעין בלתי מזוינת למוצרים שבזארה כשתחת כל פריט שכזה ישנן מאות תגובות חיוביות ואוהדות למוצר.
כך למשל חולצה שבאתר הרשמי של זארה ישראל תעלה לכם 199 שקלים. חולצה דומה תוכלו לרכוש באלי אקספרס בעלות של 11 דולרים.
לעומת חולצה שנמכרת בזארה ב-169 שקלים, תעלה בחנות Caroline fashion store 9 דולרים בלבד.
תיקון יקר
למרות חיבתי הרבה לאופנה, בתחום האיפור לקו ידיעותיי בחסר. רצה הגורל ומצאתי את בחיר ליבי ובגיל 29 התחתנו. כנהוג, לקחתי מאפרת מקצועית שהכירה לי את חברת האיפור הפופולארית Mac. מדובר בחברת הממותגת כאיפור פרימיום שמחיריה אינם זולים וכמדיניות, החברה כמעט שאינה עורכת מבצעים. אחד המוצרים הפופולאריים הוא ה-"מייקאפ סטודיו פיקס" שמחירו באתר החברה הוא 185 שקלים. ואילו באתר הקניות המקוון Zipy תוכלו לרכוש אותו בעלות של כ-143 שקלים.
יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il