עם מאות עסקים מהצפון, הדרום וישובים מפונים, מילואימניקים בשירות פעיל ועסקים שנפגעו באופן ישיר מהמלחמה, ShoppingIL by Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת, יתקיים השבוע במתכונת של 48 שעות בתאריכים 6-7.11.24. הנה כמה הצעות לעסקים שעברו חודשים קשים במהלך המלחמה ולמרות הכל הם לא מוותרים ואפילו מוצאים זמן בין שירות מילואים לתפעול העסק, גם להתנדב בקהילה.
קבוצת אלרון
קבוצת אלרון מייבאת ומשווקת מוצרים בלעדיים , איכותיים ומיוחדים בעיקר בתחום גני הילדים , המוסדות , ילדים והתינוקות.
לירון מנהל ובעלים של אתר, בן 43, ומתגורר בקיבוץ בצפון. הוא נשוי ליפית ואבא ל- 3 ילדים. לירון ויפית משרתים שניהם בשירות מילואים פעיל - יפית כמעט שנה במילואים ולירון למעלה מ- 8 חודשים.
"קשה לתאר במילים את האתגרים שאנו חווים, הן בחיים האישיים והן עם העסק"' מספר לירון. "המלחמה תפסה אותנו עם מחסנים מלאים בסחורות, אי ודאות מטורפת וים של חרדות. ההיעדרות ואי המעורבות גרמו למכירות להתרסק באופן משמעותי. השכירות והארנונה לא נעצרו, המחסנים המלאים מונעים מאיתנו להמשיך ולרכוש מהספקים שלנו בחו"ל עקב חוסר במקום, דבר היכול לגרום להם להפסיק את ההתקשרות איתנו ולעבור לעבוד עם אחרים. גם היום, שנה אחרי, המצב קשה מתמיד והחסכונות אוזלים".
"למרות שאיננו מתראים הרבה, אנחנו ממשיכים לחזק אחד את השני", מוסיפה יפית. "אנחנו מבינים שזו מלחמה על הבית, על העתיד של כולנו ובפרט של ילדינו. אין בנו חרטה על כלום, היינו עושים זאת שוב. אנחנו מאמינים שיגיעו ימים טובים יותר. כולי תקווה שנוכל לשרוד שכן קשה מאד לעסק להתמודד עם בעלים שאינו נמצא".
לקנייה באתר "קבוצת אלרון".
MonTeach הבית לחינוך המונטסורי בישראל
בעלים: צליל בן ברוך
MonTeach הוא אתר המספק תכנים לימודיים וחומרי הוראה שונים ומגוונים המבוססים על הגישה המונטסורית וכן ספרים, כלים ועזרי לימוד מונטסוריים.
צליל בן ברוך מת"א, בעלת האתר, מדריכה מונטסורית מוסמכת AMI לגילאי 6-12, מחנכת ורכזת בבית ספר מונטסורי "דרך הילד", מלווה בתי ספר צומחים וספקית בגפ"ן. בסוף שנת 2022, כשהייתה בשנת שבתון, הקימה את monTeach וב- 17 באפריל 23 ילדה את בנה השלישי. היא תכננה מיד בסוף חופשת הלידה להתחיל לשווק ולקדם את העסק שהיה רק בתחילת פריחתו.
ב- 7 באוקטובר צליל התעוררה לבוקר שחור וגילתה כי האחיין שלה, עידן אלכסנדר,חייל בודד מניו ג'רזי, ששירת בגולני, נחטף מהמוצב שלו באותו הבוקר ושבוי בעזה. המשפחה חיה כבר שנה בהרבה חוסר אונים ואי וודאות. יום למחרת, ב - 8 באוקטובר, בעלה גוייס בצו 8 ושירת שבעה חודשים במילואים. הדאגה לכלכלת הבית, לילדים והשארת עידן ויתר החטופים על סדר יום הציבורי, לא אפשרו לה להתרכז בעסק והיא לא מוצאת בתוכה את הכוחות לקדם ולשווק את עצמה.
אתר עצמו כולל יחידות הוראה - סדרת סרטונים ממוקדים עבור אנשי חינוך לרכישה, עם תכנים לימודיים וחומרי הוראה שונים ומגוונים המבוססים על הגישה המונטסורית וכן ספרים, כלים ועזרי לימוד מונטסוריים.
לרכישה באתר לחצו כאן.
"ואהבתם"
"ואהבתם" הוא אתר המתמקד בחיזוק האינטימיות הזוגית ושמירה על תשוקה בנישואים לאורך שנים בבעלותם של דוד ולימור קליינמן.
מאז ה-7 באוקטובר, דוד ולימור חווים אתגרים משמעותיים: דוד גויס למילואים לתקופות ארוכות, כולל שירות מורכב נפשית באיסוף גופות ואבטחת מחבלים. לימור נותרה לנהל את העסק לבד, במקביל לטיפול בארבעת ילדיהם.
"קשה לשכנע לקוחות להשקיע בזוגיות בזמן שרבים נמצאים במצב הישרדותי", משתפת לימור. "כשדוד חזר, היינו צריכים בראש ובראשונה להשקיע בהתאוששותו הנפשית, מה שהקשה על שיקום העסק במקביל. למרות זאת, מצאנו דרכים להתמודד: ערכנו יום צילומי תדמית עם דוד במדים, מתוך תקווה ליצור הזדהות ותמיכה בעסק של משפחת מילואימניק. שמרנו על אמונה ורוח חיובית, תוך הדגשת חשיבות האחדות בעם. המשכנו להאמין ולשדר שזוגיות ומשפחה חזקות הן מקור החוסן החשוב ביותר לעם ישראל. זה נתן לנו מוטיבציה להמשיך לשווק ולפעול מתוך תחושת שליחות".
"אנו מאמינים שהערכים שאנו מקדמים - חיזוק הזוגיות והמשפחה - חיוניים יותר מתמיד בתקופה מאתגרת זו. אנו ממשיכים לפעול מתוך אמונה שעבודתנו תורמת לחיזוק החוסן הלאומי". דוד מוסיף: "במהלך שירות המילואים - כעצמאיים לא תמיד היה זמן מנוחה בין המשימות - אלא פותחים את הלפטופ בבסיס עם כל הלכלוך ועובדים - כי ככה זה עצמאיים במילואים שומרים על הבית הלאומי והבית הפרטי וכו'".
לקנייה באתר לחצו כאן.
שקית הפלא של בני
בעלים: גיא פרנס מבית הלל (ליד קריית שמונה)
מחקרים מראים ששליש מהירקות והפירות בעולם שנקטפים נזרקים בסופו של דבר לפח (ע"פ מחקר של לקט ישראל), הרוב נזרק מהמקרר הביתי, כשלאף אחד (מלבד הצרכן עצמו) אין אינטרס לשמר את הירקות לאורך זמן. כולם מעדיפים שייזרקו לפח כדי שתקנו חדשים.
שקית הפלא מבוססת על פיתוח ישראלי - טכנולוגיה שפותחה לפני שנים ביחד עם חוקרים של מכון וולקני. אלו שקיות רב פעמיות המצליחות לשמור על הטריות של הירקות והפירות למשך שבועות.. מוצר שעוזר לחסוך כסף ושומר על הירקות והפירות טריים, טעימים ועם ערכים תזונתיים גבוהים.
עד 2021 היו בשימוש מוסדי בלבד, למשלוחים של ירקות ופירות לחו"ל. גיא שהגיע לחברה כמומחה חיצוני (מומחה לפיתוח עסקי בחברות רב לאומיות) הבין את את הפוטנציאל האדיר שיש למוצר בשוק הביתי וכיזם נלהב החליט לפתח מוצר שיתאים במיוחד למשקי הבית, ובתור התחלה עשה את הפיילוט בישראל.
השקית עצמה מיועדת לשימוש חוזר רב פעמי, מחזיקה בין חצי שנה לשנה ומאפשרת חסכון של מאות שקלים בחודש בהוצאות על ירקות ופירות.
גיא משמש בשנה האחרונה כראש הוועד הקהילתי של בית הלל. אשתו היא מראשי הצח"י (צוות חירום וחוסן יישובי) וביחד הם מטפלים בצד האזרחי של החירום. דואגים גם לקהילה המפונה במלונות וגם לזאת שעדיין במושב, בעיקר חקלאים, רפתנים, כאלה שסירבו להתפנות, שהוא קורא להם "החלוצים של 2024".
עד ה 7 באוקטובר העסק שלהם העסיק 5 פרילנסרים - דיגיטל, שיווק וכו'. כולם אנשי הגליל שעדיין מפונים מבתיהם (הגושרים, מנרה ועוד). האורזים של השקיות היו אנשים בעלי צרכים מיוחדים מעמותת "שווים" בקריית שמונה, אבל עכשיו גם הם כולם מפונים. חשוב להם מאוד להמשיך לתת פרנסה למפונים עד כמה שאפשר.
בשנה האחרונה גיא נאלץ לשים העסק בצד, לטובת הפעילות הקהילתית (בהתנדבות) , לדבריו "כדי שיהיה לאן לחזור". עברה שנה והוא היה צריך לקבל החלטה - האם להשאיר את המלאי הנמוך ולסיים הכל ולסגור את העסק, או להשקיע מחדש בעסק ולנסות להתרומם.
"הוויז'ן שלי הוא לעזור לשנות את העולם, לעשות אותו מקום טוב יותר, שבו כבר מורידים בצורה משמעותית את הזריקה לפח ואוכלים יותר בריא ויותר טעים. בשלב הראשון לנסות להגיע לכל משקי הבית בישראל ובהמשך גם בעולם. קשה היה לי לוותר על החלום. אני אופטימי מטבעי וממשיך לחלום, ומצד שני גם ריאליסטי ופרקטי. לכן החלטתי לא להרים ידיים ולחזור ולנסות לקדם מחדש את העסק".
"זאת פעם ראשונה שאני נרשם לשופינג IL ומאמין מאוד במטרה שלשמה יצאתי לדרך, וגם בחובה שלנו לחזק את הכלכלה המקומית בגליל. קשה היה לי לוותר על החלום. אני אופטימי מטבעי וממשיך לחלום, ומצד שני גם ריאליסטי ופרקטי. לכן החלטתי לא להרים ידיים ולחזור ולנסות לקדם מחדש את העסק".
את השקיות של בני ניתן להשיג באתר.
He Art
בעלים: הדס עברון
מוצרי נייר מעוצבים מהנגב המערבי, של המעצבת הדס עברון.
הדס, בת 29 היא תושבת קיבוץ סעד בעוטף, נולדה וגדלה שם. לפני שנתיים במקביל לעבודתה כשכירה, מאפרת וציורי פנים,חיפשה דרך להביע את האמנות בצורה שתאפשר לה להגיע להרבה אנשים, ולשלב אלמנטים שחשובים לה ויהיו פרקטיים.
ב- 7 באוקטובר, במזל, הדס לא הייתה בארץ, אבל ההורים שלה היו נצורים בבית בממד, והיא מספרת שהייתה הרבה דאגה מרחוק, למשפחה, לחברים, ולסבתא שגרה בקיבוץ.
העסק, שצמח מתוך אתגרים אישיים של הדס - ביניהם קשיים בוויסות רגשי, הפרעת קשב וריכוז ומעל הכל – הפרעת דחק פוסט טראומטית, נועד לייצר לה מקור פרנסה ותעסוקה יציבה ונגישה (לאחר שאפשרויות תעסוקה סטנדרטיות כשלו). אובדן הבית, הביטחון וחלק גדול ממקורות הפרנסה האחרים הגדילו את התלות שלה בעסק הזה. את המוצרים מדפיסה בבתי דפוס שונים בעוטף (בבארי, באשקלון ובברעם שבגבול הצפון), מתוך אמונה בחשיבות התמיכה בפריפריה.
לקנייה באתר לחצו כאן.
סטודיו מדינה לכלות
בעלים: יובל מוזס וטל מדינה.
יובל מוזס מנהל מזה 7 שנים ביחד עם אשתו טל וחמותו מיכל מדינה, דור שלישי למעצבות אופנה, עסק משפחתי רב-דורי. הסטודיו נמצא באשדוד ומייצר שמלות כלה כחול לבן, שמשפיעניות כמו ליאל אלי ועינב כהן, התחתנו איתן.
מלבד עיצוב שמלות הכלה והמלוות בסטודיו, לסטודיו יש גם אתר אינטרנט מצליח של אקססוריז לכלות וקולקציות נלוות, ובשיתוף עם טרמינל X השיקו קולקציית אקססוריז ראשונה מסוגה בישראל לכלות, כמו הינומות רקומות, חלוקי משי להתארגנות, ופיסים ייחודיים של הסטודיו.
יובל, לוחם ומפקד בשלדג, נמצא בשירות מילואים פעיל, בצפון ובדרום, מפרוץ המלחמה ועד היום. ליובל וטל נולד בן שני בזמן המלחמה.
בשנה האחרונה בצל המלחמה, הם מספרים, הם חוו קשיים תפעוליים, כתוצאה מביטולים או הזזות של חתונות, אירועים משפחתיים מצערים של לקוחות, התמודדות עם כלות שנפגעו במעגלים שונים, חלקן ניצולות ממסיבת הנובה ואף פצועות או קטועות גפיים.
מתוך כך, העסק והשירות והליווי האישי הותאם לרוח התקופה בה הם נותנים מענה לכל כלה, וגם למרבה הצער באירועים עצובים, וכמובן באירועים מרגשים ושמחים, כמו חתונות שהתקיימו בבסיסים ובשטחי כינוס, וחתנים שחזרו מלבנון. "זו תקופה היסטורית, זו הארץ שלנו אין לנו אחרת, אנחנו מייצרים פה כחול לבן, ואנחנו משתדלים לעשות כמה שיותר טוב - שיהיה פה טוב לכולנו״ הוא מסכם.
במהלך ShoppingIL by Google יציע האתר קוד קופון של 7% הנחה, שיהיה תקף לסוף שנה.
יקב בן שיפון
יינן: יוסי סידון
בצפון רמת הגולן, בקיבוץ אורטל, שוכן יקב תל שיפון. מאחורי היקב עומדים רביב, דדו ועופר, שלושה חברים מהשירות הצבאי בחיל השריון, שחלמו להמשיך את דרכם יחד ולהקים יקב באזור בו שירתו בצבא. עבורם, זה הרבה מעבר לעסק; זו שליחות ציונית.
היקב ומרכז המבקרים שוכנים בלב הכרמים של קיבוץ אורטל, והמבקרים נהנים מנוף עוצר נשימה של הכרמים, מהופעות, אירועים, ומסיבות, וכמובן, לוקחים איתם בקבוקים הביתה.
יוסי סידון, היינן של יקב תל שיפון, הוא בן 37 וגר בראש פינה עם משפחתו מזה למעלה מעשור. דרכו בעולם היין החלה רגעים ספורים לפני בציר 2010, כאשר היה חלק מצוות ההקמה של יקב כישור, במקביל ללימודיו במכללת תל חי. מאז, עבר מסלול מרשים ביקבים מובילים כמו ססלוב, בזלת הגולן ודלתא, בהם טיפח את ניסיונו וידעו בעבודה עם זני ענבים וסגנונות ייחודיים. אל יקב תל שיפון הגיע מעט לפני בציר 2020, נחוש להוביל את היקב שבצפון רמת הגולן. בהובלתו של יוסי הוכפל היקף הייצור והורחבו הנטיעות באזורים נוספים ברמת הגולן, מתוך שאיפה להעמיק את ההשפעה הייחודית של היקב בנוף היין הישראלי.
עם ההסלמה במצב הביטחוני, תנועת המבקרים התדלדלה, והעובדים – שכעת עובדים לפי הנחיות פיקוד העורף – נאלצים לפעמים לקצר את ימי העבודה בשל האיום באזור (כאשר דדו עצמו נמצא במילואים בתקופה זו). הבציר האחרון היה מאתגר במיוחד בשל המצב הביטחוני, אך למרות הקשיים, הפעילות בכרמים נמשכה בהתאם להנחיות.מרכז המבקרים עדיין נפתח לסופי שבוע, גם אם המבקרים מגיעים במינון נמוך מהרגיל, מתוך מחויבות להעניק רגע של מנוחה למילואימניקים שעוברים בסביבה ולשמור על רצף העשייה החקלאית בכרמים.
מתוך הרצון לשמר את קיומו של היקב, השקיעו הבעלים ביצירת אתר אינטרנט חדש בדיוק בתקופה המאתגרת הזו, במטרה להרחיב את קהל הלקוחות ולפתח את הערוץ הדיגיטלי למכירה. מאז, מכירות האונליין בעלייה מרשימה. בנוסף, הושק באתר הסומלייה הווירטואלי הראשון בישראל, המאפשר למבקרים ליהנות מהמלצות יין מותאמות אישית, כמעט כמו ביקב.
לביקור באתר ליחצו כאן
הקהילה
בעלים: נתלי אלקובי
נתלי אלקובי, מיבנה, נשואה ואמא לארבעה, היא הכוח מאחורי פלטפורמת "הקהילה" - קהילה אינטרנטית ומרחב מקצועי חיוני למטפלים בתחום הנפשי, בה מוצעים מוצרים טיפוליים-רגשיים מגוונים למטפלים, אנשי חינוך, הורים והקהל הרחב.
כמטפלת מוסמכת ב-CBT עם התמחות ב-OCD, אלקובי הביאה את ניסיונה רב השנים להקמת הפלטפורמה, שנולדה כקבוצת מטפלים קטנה והפכה לפלטפורמה שוקקת חיים, המאגדת אלפי מטפלים ומעל 40 ספקים המציעים את מוצריהם בתחום הטיפול הרגשי, כגון קלפים ומשחקים טיפוליים, ספרות מקצועית, עזרים לקליניקה ועוד.
בעקבות אסון הנובה מטפלים רבים התנדבו להעניק טיפולים מוזלים, ותרמו מוצרים מסייעים בעלות מוזלת. אלקובי, שבעצמה איבדה את בן דודה שחר בן נעים באותו פסטיבל, נרתמה לסייע יחד עם קהילת המטפלים.
לצד המוצרים הייחודיים והמגוון הרחב, מציעה הפלטפורמה גם קורסי העמקה והכשרה למטפלים על מנת לתת מענה טוב ורחב יותר בעיקר בימים מאתגרים אלו, כמו ערכות שכול ואובדן, ספרים וקלפים בנושא פחדים וטראומה וספרי עזרה עצמית.
במהלך ShoppingIL by Google ייהנו הגולשים מהטבת משלוח חינם באתר הקהילה.
סטודיו lemayo
בעלים: מאי סרוסי חיים, בת 26.
מותג אופנה השייך למאי סרוסי חיים, מעצבת בגדים ומתמחה ביצירת עיצובים ייחודיים וקלאסיים בתפירה איכותית ומדויקת, ובדגמים המתאימים לכל אחד.
מאי נשואה ליוסף , לוחם במילואים בסיירת נחל. הם גרים באשקלון והכירו בצבא, מאי היתה קצינת תצפיתניות ביו"ש ששימשה גם כקצינת איסוף שנכנסת לשטח, ויוסף היה לוחם בסיירת נחל שתפס קו בגזרה.
יוסף הוקפץ כבר ב-7.10 בבוקר, וכעבור חודשיים נפצע מפיצוץ של מטען בו קרס עליו המבנה בו שהה, כתוצאה מכך יוסף ריסק את כף הרגל וריסק צלעות ומאז התחיל מסע השיקום. כיום הוא נעזר בקביים והם מקווים שבהמשך יוכל להסתדר בלעדיהם.
מאי עובדת כרגע מהבית כדי לטפל בו ולסייע לו. הסטודיו הוא עסק שפועל באונליין, שנפתח חודשים בודדים לפני המלחמה. מאי מעצבת את כל הדגמים ומייצרת אותם בישראל. בעקבות הפציעה של יוסף העסק חווה טלטלה כשהוא עוד בחיתוליו והיא לא קיבלה כל סיוע מהמדינה. למרות כל הקשיים הבלתי נתפסים, עם פרוץ המלחמה תרמה מאי את כל ההכנסות מהעסק לחיילים ולארגונים שעוזרים למשפחות, במשך למעלה מחודש. כיום היא מתמודדת עם שיקום של העסק לצד השיקום של בעלה.
לקנייה באתר לחצו כאן.
אורבן רייד
בעלים: רמי ויעלה בכר
אתר וחנות לקורקינטים ואופניים חשמליים, אביזרים ומוצרי רכיבה נלווים.
"אורבן רייד היא לא רק חנות אופניים וקורקינטים, היא הבית שלנו, שבו אנחנו מחברים בין האהבה לאופניים לבין הקהילה שאנחנו כל כך אוהבים. מאז ה-7 באוקטובר, החיים שלי התהפכו לחלוטין. יעלה, אשתי והשותפה שלי לעסק, נמצאת רוב הזמן במילואים, ואני מוצא את עצמי מנסה לתמרן בין גידול שלושה ילדים קטנים לבין ניהול העסק שלנו, שפתאום מתמודד עם ירידה חדה בכמות הלקוחות ובהכנסות. זה לא קל וכל יום אני מרגיש את הקושי הזה", מספר רמי.
"במהלך החודשים מאז המלחמה, ניסינו להחזיר לקהילה כמה שיותר. תרמנו עשרות זוגות אופניים לילדים מהעוטף, ואירחנו ילדים מפונים בסדנה שלנו בתל אביב כדי שילמדו איך לתקן אופניים. הסדנה הפכה למקום של נחמה ושקט עבורם, מקום שבו הם יכלו לשכוח לרגע מהקשיים שעברו ולהתמקד במשהו חיובי".
"ככל שהזמן עובר המצב רק נהיה קשה יותר", הוא מעיד. "עם הירידה החדה בהכנסות, העסק שלנו נמצא בסכנת סגירה אמיתית והחלום שבנינו במשך שנים נמצא על סף קריסה. כדי לשרוד, צמצמנו את צוות העובדים, חתכנו בתקציבי השיווק, ופנינו לעזרה מהקהילה".
"בנוסף, החלטנו לשים דגש על עבודה עם יבואנים ומותגים ישראליים והדגשנו זאת בסרטונים שלנו- וגם פתחנו קורס דיגיטלי לתיקוני אופניים במחיר סמלי של 99 שקלים, כדי לעזור גם לאחרים וגם לנו להמשיך ולפעול".
לרכישה מאתר לחצו כאן
שלי אגמי- Make Me Up
בעלים: שלי אגמי, מאפרת. בעלת חנות אונליין למוצרי איפור וקורסי איפור למבוגרים וילדים.
שלי, בת 45, היא אם יחידנית לילדה בת 3, מתגוררת בחולון. אגמי, שהתחילה כיוטיוברית, הקימה את העסק מאפס, לפני כ- 15 שנה. היא זיהתה דרישה למוצרי איפור, וייצרה ליין איפור ביוטי ואיפור ילדים, ואף פתחה קורסים דיגיטליים.
בקורונה, כמו עסקים רבים, גם העסק שלה חטף מכה. כשהתחילה "להרים את הראש", הגיעה המלחמה. בחודשים הראשונים למלחמה הייתה דעיכה משמעותית בפניות. למרות הדעיכה, היא העניקה הטבות לילדים מפונים, וכן נתנה קורסים ומוצרים במתנה. על אף שהעסק ידע עליות ומורדות במרוצת השנים, אגמי ממשיכה להילחם ולשמור עליו חי ובועט.
במהלך ShoppingIL by Google יציע האתר עד 50% הנחה על מוצרים נבחרים.
Kaisra
בעלים: שחר פולקמן
מותג לאופנה בוהמית וחופשית של המעצבת שחר פולקמן, שנוצרה ממטרה ליצור בגדים נוחים ונשיים המהווים מחווה לטבע, לנשיות עוצמתית ולתרבויות עתיקות מסביב לעולם.
שחר היא מעצבת אופנה שהקימה את המותג לפני 4 שנים, בזמן טיולים מסביב לעולם, בעיקר במזרח והתחילה לעצב בגדים לעצמה ואז לאור הביקוש התחילה לייצר גם לאחרים. בעבר הייתה מוכרת בפסטיבלים, ירידים, אירועים וכו', בקורונה הקימה את חנות האונליין וכיום זהו מקור ההכנסה המרכזי שלה. הבגדים מיוצרים בהודו, ושחר טסה פעם בשנה לבחור את הבדים ולפקח על התהליך. קהל היעד הוא נשים בגילאי 20 עד 50. בגדים אלגנטיים, אבל נוחים וחופשיים, סגנון בוהו שיק.
בשלוש השנים האחרונות שחר גרה בגליל העליון, צפון רמת הגולן וגם בקריית שמונה. כשהתחילה המלחמה החליטו היא ובן זוגה את ביתם וכיום הם מתגוררים בחיפה. העסק נעצר ולקראת סוף נובמבר שחר אף נסעה להודו כדי לחלץ את הסחורה שנתקעה ולהמשיך להתקיים, אחסנה את הכל במחסן של ההורים של בן זוגה והמשיכה למכור רק אונליין.
לקנייה באתר לחצו כאן