אינטל ממשיכה במהלכי הקיצוץ שלה כמעט על בסיס יומי, והפעם נודע כי שלחה הודעה לאלפים מתוך 11,000 עובדיה בישראל, לפיה בכוונתה לחדול מתוכנית הליסינג הוותיקה שלה. פירושו של דבר הוא כי אלפי עובדים יידרשו לוותר על רכב חברה צמוד ולהתבסס על פתרון תחבורתי חלופי.

לפי ההערכה, אלפים בודדים מתוך עובדי אינטל מחזיקים ברכבי ליסינג של אינטל. מדובר בהטבה יקרה, מאחר שכל אחד מהם משלם אלפי שקלים בחודש על ההוצאה ממילא, ובימים שבהם מתאפשרת גם עבודה מהבית, הדבר לא תמיד משתלם. עבור אינטל, מדובר בחיסכון של כ-12 מיליון שקל בהוצאות על טיפול בצי הרכבים ובאחזקת צוות ניהול בתחום.

בדיווחיה הכספיים בחודש שעבר, הכריזה אינטל כי היא מוציאה לפועל תוכנית קיצוצים בהיקף של 10 מיליארד דולר וכ-15% מכלל העובדים שלה, שהם מעל ל-17,000 איש. כעת, עיקר התוכנית מתמקדת באיסוף שמות עובדים שמעוניינים להצטרף לתוכנית הפרישה מרצון - אשר מציעה פרישה בתמורה למספר משכורות בתשלום מראש - כאשר מועמדים לפיטורים שלא יצטרפו למהלך היזום, יפוטרו עם פיצויים מינימליים לפי החוק.

בשבוע שעבר, נודע כי אינטל סגרה את פעילות מאיץ הסטארט-אפים שלה אינטל איגנייט, שנוהלה בידי צוות ישראלי מישראל. למרות שהתוכנית לא כללה השקעות בחברות, אלא תמיכה ומנטורינג בחברות סטארט-אפ, היא בחרה להפסיקו, מאחר שהוא איננו פועל בעסקי הליבה. אינטל מתמקדת כעת בשתי מטרות עיקריות: פיתוח תהליכי יצור במפעלי היצור שלה, שמפגרים כעת בדורות רבים לאחר מתחרות כמו TSMC וסמסונג, וכן שיווק פסי הייצור האלה עבור לקוחות חיצוניים לה. עד כה, אינטל לא הצליחה לצבור הצלחה בשתי המשימות הללו, כאשר בו בזמן, היא מאבדת נתחי שוק בתחום שבבי המחשבים האישיים והשרתים.

מאינטל לא התקבלה תגובה.

 

הכתבה המקורית התפרסמה באתר גלובס