אחרי שהפסידה כ–20 אלף מנויים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017, חברת yes יוצאת לקרב בלימה. החברה הודיעה אתמול על חבילת ערוצים חדשה שמחירה מגלם הנחה של כ–20% לעומת חבילות דומות, וכן על הגדלה של הוצאות התוכן — הן ברכש והן בהפקות מקור. החבילה החדשה, אולטימייט, תוצע ללקוחות ב–199 שקל בחודש, כולל VOD. זאת, בשעה שכיום ההכנסה הממוצעת של yes ממנוי היא כ–265 שקל בחודש.
"לקוחות קיימים ולקוחות חדשים מוזמנים לעדכן את המסלולים שבהם הם נמצאים לתמחור החדש והמוזל", נמסר אתמול בהודעת החברה. עם השקת החבילה אנחנו מסיימים את חבילות השימור", אמר אתמול מנכ"ל yes, רון אילון, בתדריך עם עיתונאים. "אנחנו לא מתמקחים ולא יוצרים תחושה, שאולי היתה נכונה, שאם תתעקש ותתווכח — תקבל עוד רבע משהו. אנחנו גם מבטלים את המבצעים השמורים רק ללקוחות חדשים".
כחלק מהמהלך, החברה תוסיף לחבילה המוזלת גם ערוצי פרימיום מתחום הלייף־סטייל והילדים, שעד כה היו כרוכים בתשלום נוסף, וכן חלק מתוכני ה–VOD שהיו בתשלום. תכנים שיישארו בתשלום הם תוכני ספורט פרימיום וארוטיקה. התעריף של 199 שקל בחודש כולל ממיר אחד, וכל ממיר HD נוסף יעלה עוד 10 שקלים בחודש.
yes מתחייבת גם להרחיב את היצע התכנים שלה. אילון אמר אתמול: "פתחנו את ערוץ Edge שכולל תוכני שואו־טיים, FX, הפקות של BBC ועוד. זה תוכן שהוא חדשני יותר, וכולו בלעדי ל–yes. ב–2018 אנחנו מתחייבים להעלות מדי שבוע סדרת רכש חדשה. מדי שנה אנחנו מעלים 600 סדרות חדשות, ב–2018 נעלה את זה ל–750. גם את הפקות המקור נרחיב, משש הפקות ב–2017 ל–12 הפקות מקור ב–2018, רובן של תוכן מסוגה עילית".
כיום מוציאה yes מדי שנה 130 מיליון שקל על הפקות מקור, ואילון אמר כי סכום זה צפוי לגדול משמעותית במהלך השנה הקרובה. לדבריו, החברה תציג גם פיתוחים חדשים בתחום המלצות התוכן האישי והחיפוש הקולי: "יש כמות גדולה של תוכן, והמטרה שלנו היא להנגיש אותו טוב יותר, כך שהצופה ירגיש שהתוכן עוטף אותו והוא לא עסוק בלחפש אותו. אנחנו נעשה קצת סדר".
אז מצד אחד, החברה מורידה את המחירים — ומצד שני מגדילה את הוצאות התוכן. מבחינה כלכלית, זה לא מסתדר.
אילון: "אנחנו נושאים בגאון את הדגל של הטלוויזיה הטובה בישראל, אבל גם חיים בעולם משתנה וצריכים להתאים את עצמנו אליו. גם עם אולטימייט, נהיה החבילה הכי יקרה בשוק. אנחנו משוכנעים שנרוויח מההשקעה שלנו. אמנם נרוויח פחות — אבל נרוויח".
הכדור במגרש של HOT
המהלך של yes מגיע אחרי שסלקום TV הכריזה על 154 אלף לקוחות שצירפה לשירות, והודיעה ברבעון האחרון של 2017 על מעבר לרווחיות. כמו כן, בשנה שחלפה היתה השקה חזקה מאוד לשירות של פרטנר TV, שהצליחה לצרף ברבעון הראשון לפעילותה כ–40 אלף לקוחות משלמים.
נראה כי yes מבקשת לעצור את הנטישה ואף להגדיל את נתח השוק שלה, וגם לחסוך בהוצאות שימור הלקוחות ומוקדי השירות — אך בחברה מודים כי מדובר בחיסכון זניח. כעת יהיה מעניין לראות כיצד תגיב המתחרה HOT למהלך האחרון.
יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
מייסד מובילאיי כיכב בווגאס: "המערכת שלנו מותקנת ב-24 מיליון מכוניות"
מנכ"לית הולמס פלייס: "נכפיל את מספר המנויים ל-200 אלף בתוך חמש שנים"