הסייל בעלי אקספרס התחיל השנה מוקדם מהרגיל, וכבר באחד בנובמבר החלו להתפרסם ההנחות של הסינגלס דיי. כמידי שנה, צפויים מיליוני קונים לעוט על האתר ולבצע הזמנות למאות מוצרים שנמכרים בהנחות שנעות בין דולרים בודדים לעשרות דולרים.
המטרה היא כמובן שתרכשו מראש כמה שיותר מוצרים בלי לחשוב הרבה, ותכניסו אותם לסל הקניות הווירטואלי שלכם. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לשלוף את כרטיס האשראי ולשלם בידיעה שביצעתם כרגע את "עסקת חייכם" וחסכתם כמה עשרות דולרים על מוצרים שבינינו, אתם לא באמת צריכים.
אבל, מה שאתם לא תדעו הוא, שהמחיר בו קניתם את המוצרים הוא לא המחיר האטרקטיבי ביותר שיש על מוצרים ספציפיים. העובדה שקניתם את המוצר בסייל המפורסם של עלי אקספרס, הסינגל דיי, לא בהכרח הופכת אתכם צרכנים נבונים.
הנה למשל דוגמה שחוזרת על עצמה לא מעט. מטען של פלאפון שנמכר בחודש אוקטובר במחיר 3.69 דולרים, נמכר כעת במחיר של 9.99 דולרים ויימכר בהנחה "מטורפת" של 50 אחוזים ביום הרווקים ב-4.95 דולרים.
גם כרית דקורטיבית שנכרה לפני חודשיים במחיר של 2 דולרים נמכר כעת במחיר של 3.99 דולרים ויימכר ביום הרווקים ב- 2.67 דולרים.
כבר הבנתם לבד מה קורה כאן? שבועיים או שלושה לפני יום הרווקים, כאשר אף אחד כבר לא זוכר מה היה המחיר המקורי, המוכרים מקפיצים את המחירים ואז "מעניקים" הנחה מסוימת שהיא לרוב בסכום יותר גבוה מהסכום המקורי. הלקוח בטוח שעצם זה שהוא קונה ביום הרווקים אומר שהוא חסך, כשבפועל הוא משלם יותר.
טריק שיווקי או יום הנחות משתלם?
כדי להבין באמת האם יש הנחות משתלמות על המוצרים, ישנן תוספים שמתקינים על הכרום או מורידים כאפליקציה לטלפון כמו ALITOOLS או aliprice שמטרתם בין השאר להציג לקונים היסטוריית מחירים של המוצר לצורך השוואה.
כך, בכל פעם שתיכנסו לעלי אקספרס (או לאחד מאתרי הקניות המובילים האחרים) תקפוץ לכם בתחתית המסך טבלה קטנה עם דירוג המוכר ועם היסטוריית המחירים של המוצר כדי שתוכלו לראות בדיוק האם המוצר בהנחה שווה או שעלי אקספרס עושה עליך קופה. מעבר לכך, אם אתם לא לחוץ לקנות את המוצר אתם יכולים לסמן את המוצר בתוסף וכל פעם שיהיה עדכון מחיר תקפוץ לכם התראה.
"השיטה הזו שבה אליאקספרס מעלים מחירים ואז מורידים אותם לקראת הסייל מוכרת לנו", אומר יניב פורת, מייסד אתר ומנהל קבוצת AliBuy."יש גם שיטה שבה מורידים מחירים ומנגד מעלים מחירי משלוח שגם צריך לשים לב".
"יחד עם זאת אתרים אחרים מיישרים קו עם ההנחות של עלי אקספרס וכך נוצרת תחרות מבורכת. עלי אקספרס לוחצת על המוכרים למכור ביום הזה אפילו בהפסד כדי להציג תמונה כמה שיותר גדולה בסוף היום כך שכן יש הנחות משתלמות פשוט לא בסדרי הגודל שהם מציגים של 50-70 אחוזים", הוא מסכם.