פרשת אתר "ישיר מהדרין", האתר של רשת שופרסל, שהתפוצצה בחודש שעבר גרמה לכולם להבין דבר אחד: לחרדים יש כוח קנייה עצום והרשתות יודעות את זה, ומעדכנות מחירים בהתאם.
אבל שופרסל היא לא המקום הראשון שאליו פונים החרדים כשהם עושים את הקניות לבית. סקר הרגלי הקנייה של אסקריא, חברת המחקר למגזר החרדי מגלה כי רשתות המזון "יש חסד" ו"אושר עד" הן הרשתות המועדפת על רוב החרדים (59 אחוזים מהמשיבים מתוך 1,200 משתתפים) לקניית מצרכים לבית, זאת למרות שרשת "יש חסד" היא אינה הזולה ביותר.
את הסיבה לשוויון הזה מסביר דודי דרור ,מנכל אסקריא, בפריסה הטובה יותר של רשת "יש חסד" הכוללת סניפי דיסקאונט וסניפים שכונתיים, בהשוואה לאושר עד הכוללת רק סניפי דיסקאונט הממוקמים בחלקם באזורי תעשייה.
הרשת השלישית בה מעדיפים הצרכנים החרדים לקנות היא רמי לוי עם למעלה משליש מהצרכנים (35 אחוזים), כש- 18 אחוזים מהצרכנים סבורים כי היא הזולה ביותר. הרשתות הפופולריות של המגזר הכללי נדחקות למקומות נמוכים יותר – בשופרסל קונים רק 10 אחוזים, יינות ביתן 8 אחוזים, וויקטורי 5 אחוזים.
בעוד רוב החרדים מעדיפים לקנות ברשתות מזון (87 אחוזים), למעלה ממחצית מהם יעדיפו את המכולת השכונתית (54 אחוזים) וכ-13 אחוזים אצל הירקן. המקום בו הקנייה מתבצעת מותנת בעיקר בבעלות על רכב – מחזיקי הרכבים נוטים לקנות ברשתות המזון (89 אחוזים) וצרכנים חרדים שאינם בעלי רכב יקנו יותר ממכולות שכונתיות (63 אחוזים).
עוד תופעה מעניינת במגזר היא המכירה השכונתית המרכזת אליה כחמישית (20.2 אחוזים) מהצרכנים. קנייה זו מתבצעת בהזמנה טלפונית באמצעות מערכת ממוחשבת (ולאחרונה גם דרך האינטרנט), ואיסוף המוצרים נעשה אחת לשבוע בנקודות איסוף שכונתיות הממוקמות בחניה של בניין כלשהו.